Demotiverend

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Demotiverend

Ik ben nu zo'n 3 weken aan het clean bulken, met pak hem beet, 400/500 kcal boven mijn onderhoud. Na 2 weken was ik al 1,5 kg aangekomen van 61 naar 62,5 (gemeten in ochtend na toiletbezoek voor ontbijt). Ik dacht dus: zo ik ben op de goede weg, had gelezen op dit forum dat aankomen niet snel gaat in spiermassa maar was dus erg tevreden, totdat ik vanochtend weer op de weegschaal stond en weer precies 61 kg woog.

Iemand hier een verklaring voor? het zou kunnen dat ik wat te enthousiast ben en niet moet denken dat ik binnen 3 weken al groot resultaat kan boeken. Dan zou ik daar graag bevestiging op willen

Was je daarvoor op dieet?
    Het kan van alles zijn. Van vocht, tot dat jij je stofwisseling heb opgejaagt. Dan eet je toch gewoon wat meer, en kijk je hoe je het daarop doet? Wordt je te snel vet dan eet je wat minder, en kom je niet meer aan, dan eet je wat meer. Het is sowieso zonde om blind te staren op die voedingsbehoeftecalculator, want die zit er nog wel eens naast. Is hooguit een mooie richtlijn
    Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Heb je miss de vorige dag teveel gegeten ofzo? want daarna kun je wel de toilet een bezoekje geven maar niet alles gaat eruit... precies hetzelfde had ik vandaag ook Gister veel rijst kip gegeten dus ik was best opgeblazen dag daarna op de weegschaal na een toiletbezoek woog 61 kg en weer een dag daarna was ik weer 59/60 kg :S

Dus misschien heb je 1/2 dagen daarvoor veel gegeten?

Comment

Ja denk ik ook, vochtbalans die zich aanpast wss aan een nieuwe hoeveelheid kh die je naar binnen tsjoept. Goede nieuws is dat je wss wel een goed punt heb gevonden om langzaam vanuit te blijven verhogen. Niet helemaal nutteloos dus
        Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Nee ik was niet op dieet daarvoor heb 6% bf, dit is mijn eerste bulk ook overigens.
          Vocht zou wel wat jammer zijn, maar zeker niet uit te sluiten... Je opmerking over stofwisseling opjagen zou een kern van waarheid kunnen bevatten aangezien ik in vergelijking tot daarvoor juist veel meer eet. Net zoals de meeste dunne mannetjes denk je dat je een boel kan eten zonder dat je aankomt, maar ik at gewoon niet genoeg.

Mijn gedachte was alleen, ik ben 172 cm, 61 kg en 6% bf.. dan is 2700 al een hoge onderhoud denk ik, dan zit ik daar nog bovenop met 3200 bulk dus leek het me niet raar dat ik snel wat aan zou komen icm 4 daags ub/lb trainingsschema in de week

Comment

Originally posted by pescatore View Post
            Ja denk ik ook, vochtbalans die zich aanpast wss aan een nieuwe hoeveelheid kh die je naar binnen tsjoept. Goede nieuws is dat je wss wel een goed punt heb gevonden om langzaam vanuit te blijven verhogen. Niet helemaal nutteloos dus
            Hoe bedoel je een goed punt om langzaam vanuit te blijven verhogen, dat ik met mijn schema nog te weinig voedingsstoffen binnenkrijg? dus dat ik langzaam nog meer omhoog moet met mn totaal kcal?

Comment

Kerel, pleur die weegschaal weg en kijk in de spiegel, ik verschil meerdere kilos per week man schommel altijd tussen 93 en 96, dat zegt niks joh, 1 flinke drol en je bent al 500 gram lichter danwel zwaarder net waar deze zich bevindt

Comment

Ik zou niet blij worden van 750 gram per week. Zo snel gain je niet zoveel vvm dus daar zit vocht en vet bij wat je ook weg moet cutten.

Het duurt overigens ongeveer 4 weken voor je lichaam gewend is aan een nieuw voeding schema dus geef tijd. Een feit is wel als je niet aan komt dan heb je je onderhoud niet correct berekend.

Hoe gaat trouwens met je progressie? Wordt je wel sterker, en wat quibus zegt kijk naar de spiegel.
                focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

ja ben een logje begonnen, tov van mn max vorige week zit er nu 10 kg squat bij, 12,5 kg deadlift en 10 kg calve raise, dus qua kracht is er vooruitgang. Ook wel wat vollere spieren, maar zie het niet terug in mijn gewicht..
                  heb al maar 6% dus zelfde gewicht en minder bf zal niet echt kunnen volgens mij

Comment

hoe kom je aan die 6%

Comment

Dan zou ik niet meer naar de weeschaal kijken. Je wordt sterker en dus bouw je vvm.
                      focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Originally posted by quibus View Post
                        hoe kom je aan die 6%
                        Defender Bodyfat Caliper - Sequoia Fitness | Body & Fitshop

Comment

Gewoon aan een family lied vragen als die een tijdje je lichaam niet zien weten zij van progressie! doe ik ook,, die weegschaal is fake man ik sta er in de ochtend op 58 kg en de volgende dag opeens 61 kg ,,, gewoon spiegel of familie vragen,,,
                          Wat ik doe,, om de 2 weken vraag ik aan mn ma of ze wat zit in mijn lichaam en als ze dan zegt ja je buik ofzo is smaller geworden weet ik dat ik goed opweg ben en heb ik dan schijt aan die weegschaal!..

Comment

haha dat is inderdaad ook een maatstaf, ik zal je raad opvolgen!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X