no carbs after 6pm

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• no carbs after 6pm

Zoals jullie ongetwijfeld al hebben gehoord van meerdere 'experts' en fitnessgangers, kan je beter s avonds niet veel eten omdat je er dik van zou worden.

persoonlijk geloof ik hier niet (meer) in, zo eet ik vaak een grote hoeveelheid KH'en avonds, zolang ik maar aan mn kcal kom... maar vaak discusieer ik er met iemand over, deze discussie komt steeds op hetzelfde neer:

ik zeg: het maakt niet meteen uit wanneer je wat eet, maar wat je eet op de gehele dag....
    tegen persoon: s avonds niet veel eten, want dat verteer je in je slaap en dan heb je geen energie nodig en dan wordt je dus dik.......

wat denken jullie over het vele eten s avonds als het in je dagelijkse behoefte past.... ook koolhydraten... vooral dat laatste, vele proberen me te overtuigen dat dit een grote NO NO is
    powerliftcompetitie PR's SQ: 145 --- BP : 112,5 --- DL: 190

ik eet ook veel savonds omdat ik geen ochtendmens ben.
    En zover als ik weet ben ik nog steeds geen dikzak.

Comment

Ik denk zelf dat het de fictie van "Calories IN vs OUT" is, welk soort calorieen en voedsel er word gegeten speelt natuur ook een grootste rol, dat carb in de avond bullshit geloof ik niet zo zeer in.

Ik eet dan ook wel geen carbs als laatste maaltijd ( niet cas. shake ) omdat ik hier af en toe maagzuur van krijg en het niet echt nodig vind angezien mijn pre en post meals al carbs bevatten, verder is het gewoon houden aan het calorie limiet met clean eten.
      Rainman: "Be a Sickcunt, not a sadcunt"

Comment

Het gaat vooral om het totaal plaatje; wat eet je de rest van de dag?
        wanneer de glycogeenvoorraden in de spieren en de lever gevuld zijn, dan zullen de extra genuttigde koolhydraten worden opgeslagen als vet. Dat gebeurt ook midden op de dag, en niet perse `s avonds.

Comment

Alsof je lichaam op dag, nacht en tijdstippen werkt
          BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

niemand aanhanger van s avond geen koolhydraten, of absoluut geen grote maatlijd meer?

Comment

Waar je wel rekening mee mag houden is dat je voornamelijk snachts groeihormonen aanmaakt. Deze hormoon heeft meerdere werkingen; het verbrand vet, het repareert aardig wat cellen, het verlaagt je insuline gevoeligheid en het verhoogt je bloedglucose.

Aangezien spieren snachts niet "veel" energie nodig hebben om te bewegen, kan het zijn dat deze vrijgekomen bloedglucose bestemt is voor je hersenen, vandaar ook insuline resistentie tijdens het vrijkomen van groeihormonen.

Als je je gaat vullen met carbs voordat je slaapt gaat je bloedsuiker dus al omhoog en kan het zijn dat je minder groeihormonen aanmaakt omdat er al voldoende voedingsstoffen in je bloed zit. Hierdoor kan je de gh boot missen (wisselwerking).

Tijdens krachttraining maakt je lichaam ook "kleinere" hoeveelheden gh aan, hier kan het weer zijn wisselwerking doen en ervoor zorgen dat je hersenen aan zijn trekken komen..

Dit is mijn theorie, kan er wel finaal naast zitten. Zoals waarom er dan niet heeeel veel gh vrijkomt bij cardio wanneer je energie depleted is (misschien omdat er niets te repareren valt tijdens cardio?)

Comment

het GH verhaal lijkt me ook sterk overrated....Zeker omdat gh slechts n miniem effect heeft op het lichaam.... kijk maar naar kuren met groeihormoon.... macros lijken me ng steeds veel belangrijker, als dit betekent s avonds vreten dan is dat zo

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                  wanneer de glycogeenvoorraden in de spieren en de lever gevuld zijn, dan zullen de extra genuttigde koolhydraten worden opgeslagen als vet. Dat gebeurt ook midden op de dag, en niet perse `s avonds.
                  Hier geloof ik wel in ja, daar heeft het meer mee te maken.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                    dit zou dan beteken dat je je maaltijden moet verdelen over de dag.... omdat ineens veel eten de voorraden al aanvult, en dus de rest aanzet als vet?? (niet mijn mening, wel hoe ik jou reactie zou interpreteren )

Comment

Originally posted by jjj7797 View Post
                      het GH verhaal lijkt me ook sterk overrated....Zeker omdat gh slechts n miniem effect heeft op het lichaam.... kijk maar naar kuren met groeihormoon.... macros lijken me ng steeds veel belangrijker, als dit betekent s avonds vreten dan is dat zo
                      Wat je zegt klopt ook wel maar, meestal willen wij twee dingen (ik dan): vet verliezen, spiermassa aankomen.

Als je je timing gewoon goed hebt doe je het goed. Als de timing niet perfect is, zal het de een of ander worden dunkt me.. ik eet iig geen carbs voor het slapen gaan aangezien ik bijna mijn sixpack heb dat is prioriteit 1 voor mij. Als je prioriteit bij gainen ligt kan je inderdaad voor je macro's kiezen, als je timing dan dus niet perfect is kan het ervoor zorgen dat je iets meer vet overhoud, over de nacht gezien dan.

Een hypothese waar ik mij de afgelopen maanden erg in heb verdiept.
                      Last edited by HDready; 29-05-2013, 23:04.

Comment

Het enige voordeel van ‘s avonds voor het slapen gaan niet eten kan calorie-controle zijn. Oftewel, je eet daardoor over de hele dag minder. Verder maakt het absoluut niet uit of je voor het slapen gaan eet. Onderzoek waarin dit wordt bewezen toont zelfs aan dat mensen die ‘s avonds het merendeel van hun calorieën aten meer afvielen dan mensen die het merendeel overdag aten.
                        Het klinkt logisch dat je ‘s nachts minder energie verbruikt, waardoor alles wat je eet opgeslagen wordt als vet. Dat argument wordt constant gebruikt, maar helaas is het niet waar.

Bron

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
                          Het enige voordeel van ‘s avonds voor het slapen gaan niet eten kan calorie-controle zijn. Oftewel, je eet daardoor over de hele dag minder. Verder maakt het absoluut niet uit of je voor het slapen gaan eet. Onderzoek waarin dit wordt bewezen toont zelfs aan dat mensen die ‘s avonds het merendeel van hun calorieën aten meer afvielen dan mensen die het merendeel overdag aten.
                          Het klinkt logisch dat je ‘s nachts minder energie verbruikt, waardoor alles wat je eet opgeslagen wordt als vet. Dat argument wordt constant gebruikt, maar helaas is het niet waar.

Bron
                          No offence Dynamix, ik heb het hele e-book gelezen maar, ik kwam wel een paar dingen tegen waar ik vraagtekens bij heb gekregen zoals:

14. Maaltijdfrequentie stabiliseert de suikerspiegel niet

Hoe verklaart hij dan de insulinepiek dat voor vetopslag zorgt? Als je je maaltijden verdeeld dan heb je toch lagere pieken dan in eenkeer veel naar binnen stampen? Of mis ik iets?

info over diabetes en bloedsuiker en maaltijdfrequentie:

<A>http://www.eetzo.nl/Eetzo/ZODiabetes.html</a>
                          Last edited by HDready; 29-05-2013, 23:23.

Comment

Originally posted by HDready View Post
                            No offence Dynamix, ik heb het hele e-book gelezen maar, ik kwam wel een paar dingen tegen waar ik vraagtekens bij heb gekregen zoals:

14. Maaltijdfrequentie stabiliseert de suikerspiegel niet

Hoe verklaart hij dan de insulinepiek dat voor vetopslag zorgt? Als je je maaltijden verdeeld dan heb je toch lagere pieken dan in eenkeer veel naar binnen stampen? Of mis ik iets?

info over diabetes en bloedsuiker en maaltijdfrequentie:

<A>http://www.eetzo.nl/Eetzo/ZODiabetes.html</a>
                            Dit zegt hij over insuline:

Insuline speelt ook een rol bij vetopslag en daarom heeft het vaak een negatieve naam. Dat is ook hoe auteurs als Taubes hun geld verdienen. Maar insuline is meer dan een hormoon ‘waar je dik van wordt’. Insuline is van essentieel belang. Ook kun je vet opslaan zonder dat insuline wordt aangemaakt. Acylation stimulation protein (ASP) is nog efficiënter in het opslaan van vet.
                            Terwijl insuline dus een rol speelt bij vetopslag, doet het meer dan dat en is het verhaal complexer dan veel mensen je proberen te vertellen.

Maar het gaat nu over wat anders

Comment

.teveel is teveel of dat nou in de middag of avond is, ik gebruik liever me cals in de ochtend en middag en daarom eet ik ze op die tijdstippen, als daar 500 carbs max inzit dan eet ik die en in de avond niet.
                              En xowiezo carbs in de avond voel ik me slecht bij, dus genoeg redenen om ze niet te eten.
                              Tis maar hoe je het bekijkt, er word te weinig logisch nagedacht mbt carb intake en meal timing.
                              "You are what you eat..."
                              That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X