Tips/Suggesties Voedingschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tips/Suggesties Voedingschema

M'n moeder wilt nu dus ook met een cut schematje beginnen 500kcal onder onderhoud maar ze lift niet of iets. Ze doet wel gewoon average werk als huisvrouw ze zit niet veel stil maar weet niet echt in hoeverre je dat met sport kunt vergelijken en de sportschool gaat ook niet lukken.

Nou heb ik dus een schematje gemaakt voor d'r en wil even horen wat ik er nog bij kan zitten/weghalen en vervangen.

VP: rond de 40% maar dat is echt een hele onnauwkeurige meting geweest dus daar kun je niet echt naar kijken.
    Gewicht: 77kg
    Lengte: 158cm
    Totale dagelijkse energiebehoefte: 2351 kcal

Alvast bedankt!

Schema: HJ.xls

Waar staat het schema?
    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rainman4 View Post
      Waar staat het schema?
      Je was me te snel haha.

Comment

Aardig gewicht voor jouw ma's leeftijd! 0 jaar , 77 kilo wow.

@Rainman4
        HJ.xls

Comment

Originally posted by Wietse90 View Post

@Rainman4
          HJ.xls
          Moeders leeftijd, maar leeftijd doet er voor zover ik weet niet toe in het schema dus dat heb ik gewoon blanco gelaten.

Comment

@Rainman4
            HJ.xls
            Ben wel 40 maar heb nog geen brilletje nodig hoor!
            Heeft ts later toegevoegd
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Schema ziet er wel netjes uit qua produkten maar ik zou alleen de vruchtenkwark(suikers)vervangen door magere kwark.Ik denk wel dat je met 1760 kcal aan de lage kant zit.
              Wel goed dat je moeder ermee wilt beginnen.

Afvallen heb je echt de sportschool niet voor nodig,met een voedingschema kom je een heel eind.
              Last edited by rain; 20-07-2013, 22:24.
              DIVIDE ET IMPERA

Comment

@Rainman
                Leeftijd blijft maar een getal dude. Ik ben 22 en heb verdorie wel lenzen nodig. Begon net met reageren tussen zijn en jou post in.

@OT
                Blijkbaar niet als je haar vetpercentage en/of leeftijd niet weet. Stel je voor dat ze 50 is, geeft het linker schema aan dat ze 400 kcal meer mag eten als ze wilt cutten. Vind ik een behoorlijk verschil. Dus dan zou ze met jou invulling te weinig eten. Denk dat je haar toch een meting moet laten doen om wat accurater te werk te gaan.

Mocht ze vis lusten, kan je bijv. nog een tonijnsalade bijvoegen oid.

Comment

@Rainman
                  Leeftijd blijft maar een getal dude. Ik ben 22 en heb verdorie wel lenzen nodig. Begon net met reageren tussen zijn en jou post in.

@OT
                  Blijkbaar niet als je haar vetpercentage en/of leeftijd niet weet. Stel je voor dat ze 50 is, geeft het linker schema aan dat ze 400 kcal meer mag eten als ze wilt cutten. Vind ik een behoorlijk verschil. Dus dan zou ze met jou invulling te weinig eten. Denk dat je haar toch een meting moet laten doen om wat accurater te werk te gaan.
                  Hoe wil je zo'n hoog vetpercentage nauwkeurig meten dmv een huidplooimeting?
                  We kwamen op 40% uit maar geloof me het kan er ver boven of iets onder zitten. Dit is gewoon een begin gok, komt ze over 2 weken aan weet ik dat haar onderhoud lager zit, valt ze 1kg af weet ik dat ik goed zit valt ze te veel af weet ik dat ik er misschien wat bij moet zetten.
                  Tenzij ze nu toevallig ergens gratis onderwater metingen laten doen heb ik geen idee hoe je het anders zou willen doen dus voor nu daarom even dit schema.

Goed idee, vist lust ze zeker ga ik eens even naar kijken.

@rainman ja wou gewoon magere kwark toevoegen maar ze vindt die met een fruit smaakje ontzettend lekker dus ik zag dat het qua macros er wel in paste.
                  En jep, afvallen doe je voornamelijk 'in de keuken' alhoewel de gym je een hoop kan helpen.
                  Last edited by Fearion; 20-07-2013, 22:29.

Comment

Dat is inderdaad hoe je te werk gaat. Je stelt een doel en fixed een voedingsschema. Gaat het te hard of niet met het huidige schema, dan werk je die bij. Het probleem van veel metingsinstrumenten is idd dat ze niet accuraat zijn. Met een huidplooimeting kan je in hoeverre ik weet het beste bijhouden of je vetpercentage afneemt. Moet je wel elke keer op dezelfde manier meten.

Ik zelf eigenlijk alleen maar op een speciale weegschaal in de sportschool. Minder accuraat, maar kost minder moeite haha. Ik kijk gewoon veel in de spiegel en puzzel een boel met hetgeen ik naar binnen werk.

Toch zou ik het af en toe wel meten op steeds dezelfde manier, en in de ochtend (op een nuchtere maag). Als je moeder een vetpercentage van 40% heeft, moet je met bovenstaand voedingsschema wel vorderingen gaan zien.

Comment

TS: dat zijn details inderdaad maar ze moet het ook vol kunnen blijven houden dus een klein beetje cheatten moet kunnen.

Ik denk niet dat ze aankomt van 1760 kcal (uitzonderingen daargelaten)maar dat kan je inderdaad over een aantal weken bijstellen.
                      Al denk ik dat je er wel rekening mee moet houden dat 2 weken erg kort is,voordat je metabolisme weer een beetje op peil is.
                      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Bij 2 weken spreek ik dan van extreme verschillen die duidelijk opvallen, maar goed ik denk dat dit zo wel een mooi begin is. Eens zien hoe ver ze hier mee komt. Iemand anders nog tips/kritiek? Hoor 't graag.

Comment

Heeft ze het schema zelf gemaakt?
                          "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
                            Heeft ze het schema zelf gemaakt?
                            Ze zat naast me terwijl ik 't maakte.

Comment

Originally posted by Fearion View Post
                              Moeders leeftijd, maar leeftijd doet er voor zover ik weet niet toe in het schema dus dat heb ik gewoon blanco gelaten.
                              De leeftijd is wel van invloed op de berekening met de formule van Harris-Benedict (dus als je het vetpercentage niet weet).
                              Het schema wat je nu opgesteld hebt, wijkt dat erg af van haar huidige eetpatroon? Zo ja, dan zou het wel eens moeilijk voor haar kunnen worden om te wennen aan zo'n grote verandering in eetpatroon.
                              Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X