Na 3 dagen niet in ketose

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Na 3 dagen niet in ketose

Hallo

ik ben 3 weken bezig met het ketodieet
    De eerste 2 weken heb ik geen refeed gehouden
    En was toen wel in ketose nu na de refeed weer begonnen
    Ik zit nu in dag 3 en zou eigenlijk al in ketose moeten zijn
    dit is niet zo moet ik nu nog een keer refeed over slaan
    ik kan mijn schema niet posten omdat mijn uploads vol zijn
    Heb generalx gevraagd of hij deze wil verwijderen
    Alleen dit is nog niet gebeurt hier onder mijn schema

05:00
    3 omega vet zuren
    30gr whey met water
    2 eieren
    45 Gr. Ontbijtspek

07:00
    2 eieren
    45gr onbijtspek

09:30
    120gr tonijn
    50gr tartaar
    2eieren

12:00
    50gr bbroccoli
    50gr tartaar
    1 ei

14:30
    100gr kipfilet gebakken
    20gr ontbijtspek

16:30
    30gr whey

18:00
    100gr biefstuk
    50gr broccoli

21:00
    30gr whey
    5gr glutamine

kcal 2500 e244 k16 v177

is dit schema goed voor keto lijkt mij wel

Graag hoor ik jullie reacties

Je meet wellicht of je in ketose bent met ketosticks. Deze verkleuren bij een grote hoeveelheid ketonen in de urine. Ketonen zijn een alternatieve brandstof (restproduct bij afbraak vetzuren) die door het gehele lichaam gebruikt kunnen worden.

De meeste ketonen worden dan ook verbruikt als brandstof. Alleen in een uiterst diepe ketose waarbij de concentratie ketonen zeer hoog ligt, zullen er een kleine hoeveelheid ketonen uitgescheden worden via de urine.

wellicht zit je dus wel in ketose (wat al gebeurt in hele lichte vorm bij inname van minder dan 100g koolhydraten per dag en sterker wordt naarmate de koolhydraten minder worden), maar is de ketose niet zo diep dat er voldoende ketonen worden uitgescheden via de urine om deze te meten via ketosticks.

Verder zit je veel hoger in je eiwitten dan gebruikelijk bij een keto dieet (als ik me niet vergis maximaal 1g per 454g lbm) (hoe hoger de eiwitten hoe minder diep de ketose). Kh zijn sterk negatief voor ketose, eiwitten hebben een neutrale/ licht negatieve impact. Vetten een sterk positieve impact op ketose. Als eiwitten dus worden vervangen door meer vetten levert dit een diepere ketose op. daarnaast wordt whey afgeraden als eiwitbron bij een keto dieet. Heb je HET boek over ketogene diëten gelezen? "The ketogenic diet" van lyle mcdonald.

Zonder je te willen verwarren: Hoe diep je ketose is en of jij überhaupt in ketose zit is niet belangrijk (zolang je maar onder de 100g per dag zit en je totale kcal goed zit). Ketose is enkel een bewijs dat je zeker onder die 100g zat. In een nieuwer boek (cyclisch dieet: ud2)' zegt lyle dan ook dat ketose niet noodzakelijk is en absoluut geen voordelen biedt. Hier raad hij tussen de 50-100g per dag aan kh aan. En laat het hele ketose gebeuren achterwegen. Voordeel: meer kh dus ruimte voor veel meer groenten, vezels, etc waardoor je veel gezonder kan eten. Kilo groenten per dag ofzo is 40-50g kh.

als jij toch om een of andere reden toch ketose wil "meten":
    verlaag eiwitten naar 1g per 454g vetvrije massa en vervang deze kcal voor vetten
    schrap whey. Mits eiwitten te laag vervangen.
    meet sochtends na slapen. Hoge concentratie ketonen dan.
    niet meten dag na refeed. Duurt vaak ongeveer een hele dag om terug te switchen.

als je nog vragen hebt, zie ik ze graag tegemoet.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Goede post dyno, kan ik me enkel bij aansluiten

Comment

Ook is mij opgevallen dat je kcal en ekv niet kloppen.
        ik heb alles nagekeken en kom uit op 1813 kcal: e227, k14, v96.
        Dat is een behoorlijk verschil met hetgeen jij denkt te eten.

Of het schema goed is kan ik geen antwoord op geven omdat ik niets van je weet qua training, stats je refeed en andere belangrijke informatie. In veel gevallen hebben mensen ook geen trainingsschema dat afgestemd is op keto, maar doen hun gewone schema. Dit is vaak niet optimaal.
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
          Ook is mij opgevallen dat je kcal en ekv niet kloppen.
          ik heb alles nagekeken en kom uit op 1813 kcal: e227, k14, v96.
          Dat is een behoorlijk verschil met hetgeen jij denkt te eten.

Of het schema goed is kan ik geen antwoord op geven omdat ik niets van je weet qua training, stats je refeed en andere belangrijke informatie. In veel gevallen hebben mensen ook geen trainingsschema dat afgestemd is op keto, maar doen hun gewone schema. Dit is vaak niet optimaal.
          Waarom niet te hoog in eiwitten Dyno, omdat eiwitten gebruikt kunnen worden als carbs? Ik meen me namelijk te herinneren dat ik ergens gelezen heb dat eiwitten opgeslagen kunnen worden als glycogeen (natuurlijk na wat chemische bewerking in je lichaam), maar is dat ook zo?
          Last edited by Iron Mind; 24-07-2013, 06:46.
          "Straight outta gym"

Comment

@iron: ik kan het nu gaan uitleggen maar dan ben ik een uurtje aan het typen op me iPad.
            daarom geef ik je dit linkje waarin voldoende staat:

Ketosis and The Ketogenic Ratio - Q&A | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald

kort: ja eiwitten/aminozuren kunnen worden omgezet naar glucose.

Comment

@iron: ik kan het nu gaan uitleggen maar dan ben ik een uurtje aan het typen op me iPad.
              daarom geef ik je dit linkje waarin voldoende staat:

Ketosis and The Ketogenic Ratio - Q&A | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald

kort: ja eiwitten/aminozuren kunnen worden omgezet naar glucose.
              Haha, prima. Thanks kerel. Ja, dat ze omgezet kunnen worden naar glucose wist ik, maar ik dacht dat het niet omgezet kon worden tot glycogeen (wat me raar zou lijken, maar hey het menselijk lichaam is niet altijd logisch ).
              "Straight outta gym"

Comment

Kan theoretisch wel (paden tot omzetten en opslaan bestaan). Zal echter vrijwel nooit voorkomen.

Comment

Kan theoretisch wel (paden tot omzetten en opslaan bestaan). Zal echter vrijwel nooit voorkomen.
                  Oke dan heb ik dat weer helder.

Sorry, topic starter voor je topic kaap voor paar vragen, maar ik denk dat het antwoord je ook wel van pas komt in je ketose fase.
                  "Straight outta gym"

Comment

Hey dyno oké duidelijk

mijn stats nu

28
                    187
                    93kg
                    13%bf
                    1,55 activiteits factor

Mijn trainings schema

MAANDAG:
                    Benen

Squat 5x5
                    leg exstension 3x8
                    calf raise 3x15
                    legpress 3x8

Schouders

military presses 5x5
                    shoulder press dumbell 3x8
                    barbel front raise 3x8
                    Bentover raises 3x8
                    Side raises dumbell 3x8
                    front raise dumbell 3x8

BUIK

WOENSDAG:

RUG

Deadlift 5x5
                    Low rows / BOR (Barbel 3x8
                    lat pull down 3x8
                    cable seated row 3x8
                    Dumbell Shrugs 3x15

BICEPS

machine curl 3x8
                    Seated dumbell curls 3x8
                    standing Concentration curls 3x8
                    hammer curls 3x8

BUIK

VRIJDAG

fullbody

voor de training neem ik 2 appels en 50gr oats en 30gram whey
                    na de laatse training neem ik 30gr whey 30gr dextrose
                    Daarna ga ik de carbload in pasta brood pindakaas
                    noten pannenkoeken deze duurt 24uur

wat zou jij aanraden hoe ik mijn

kcal
                    e
                    k
                    v

moet houden?

En is het de bedoeling helemaal geen shakes te nemen?
                    of na de training en sogtends alleen

ik had research gedaan op internet hier las ik dat de whey eiwitten niet
                    meegeteld hoeven te worden maar dit klopt niet schijnbaar
                    ik hoor graag van je hoe jij de ekv en kcal berekend met mijn stats

ketostix heb ik toen ik geen refeed deed ging ik in dag 4 in lichte ketose
                    de laatste dag zat ik op bijna donkerpaars

Gr den

Comment

je training schema is lang niet optimaal en kan beter. uitgaande dat je de cyclus op maandag begint, kun je het beste maandag, dinsdag en vrijdag trainen. op het bijgevoegde plaatje zie je de verdeling hoe deze het beste gedaan kan worden.

Verder heeft je schema geen goede opzet en logica.
                      waarom wel biceps apart trainen met 4 verschillende oefeningen (veel te veel), maar triceps niet?

waarom op benen dag geen hamstrings? (die train je veel te weinig)
                      waarom train je geen borst (muv de fullbody op vrijdag).
                      Waarom zoveel schouders?

Ook de reps/sets per oefening en per training zijn niet optimaal.
                      -----------------------------------------------------------

voor workout van vrijdag heb je 30g suikers nodig uit fruit of vruchtensap.
                      Dit komt neer op 3 stuks fruit of 300ml vruchtensap. oats heb je hier niet nodig en zijn ook niet gewenst. 20-30g whey is goed op dit moment.

na de laatse training wordt aangeraden om de carb load te starten met een ruime hoeveelheid dextrose. Ik heb ongeveer dezelfde stats als jou gehad en nam toen 100g dextrose met 50g whey (verdeeld over twee grote shake bekers). daarna elke 2-3 uur een maaltijd met veel carbs medium eiwitten en zo min mogelijk vetten.

Jij schrijft:
                      Daarna ga ik de carbload in pasta brood pindakaas
                      noten pannenkoeken deze duurt 24uur
                      Weet je eigenlijk wel hoeveel koolhydraten je moet naladen (wat afhangt van stats)?
                      Vetten moet je sowieso zo laag mogelijk houden tijdens je carb up (rond 50g in totaal is ok).
                      pindakaas en noten zijn dus echt uitgesloten tijdens de carb up. Het zijn wel goede vetbronnen
                      en kunnen dus wel geplaatst worden in je doordeweekse schema (beter als vrijwel al je vetten halen uit ontbijtspek).

shakes neem je idd niet muv na vrijdag workout.
                      (waar je dextrose en whey neemt).
                      --------------------------------------------------------

Je normale voedingschema kan beter qua kcal en macronutrienten, maar ook qua productkeuze.
                      Ook je schema voor de carbload en pre/post workout planning kan beter. Je training schema zou zelfs als je dit zou volgen zonder een CKD te doen worden afgeschoten, maar in combinatie met CKD...Ik kan je absoluut niet aanraden hiermee verder te gaan. Je zult weinig tot geen vooruitgang boeken, terwijl als je het dieet goed uitvoert het heel efficient en effectief kan zijn.

Ik zou al het denkwerk voor je kunnen doen zodat jij het alleen nog maar hoeft uit te voeren. dit houdt in alles voor je uitrekenen, trainingschema volledig uitwerken en alle voeding schema's gaan opstellen. Maar dat kost ook mij meerdere uren werk. Tegen vergoeding ben ik bereid deze uren in je te investeren.

Mits je niet bereid bent om geld uit te geven (om welke reden dan ook), dan zou ik je afraden ervan om het dieet nu zo door te zetten. In dit geval zou ik je aanraden om een eenvoudiger dieet te hanteren. (training schema uit stickys pakken, voedingschema maken en met hulp van andere leden optimaliseren).

Attached Files

Comment

Heb je een pm gestuurd dyno

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X