eten rond trainingstijden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik zeg juist dat je niet in die 2 uur spieren afbreekt. ik hou me afzijdig van dat micro geneuzel en kijk eerder naar de big picture.. als je goed voor je training eet is dat snel je shake nemen achteraf of binne bepaalde tijd eten na je training dus onzin.

dat zijn mythes in het leven geroepen om producten als bcaas te verkopen of dure vitargo/wms..
    "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

@ patricia: Ik bedoel dan ook juist dat je niet in die 2 uur spieren afbreekt. ik hou me afzijdig van dat micro geneuzel en kijk eerder naar de big picture.. als je goed voor je training eet is dat snel je shake nemen achteraf of binne bepaalde tijd eten na je training dus onzin. Em voor ke training eten zorgt ervoor dat je zoals jij ut zegt "lekkerder traint" als ik op lege maag train ben ik afgeleid en kan ik niet alles geven.. ik bedoel dus exact wat jij zegt

Veel van dat timing geneuzel zijn overtrokken mythes in het leven geroepen om producten als bcaas te verkopen of dure vitargo/wms..

ik zeg niet dat al die dingen helemaal niet zouden werken. Maar zeker niet op het gewenste niveau dat het de kosten rechtvaardigd of de stress die je hebt om alles getimed binnen te krijgen.

frankey omschrijft ook wat ik bedoel.

Comment

Originally posted by adon1s View Post
        Na je training eten is niet achterhaald. Dat is wat jullie ervan gemaakt hebben. Training geeft grotere insuline gevoeligheid. Deze gevoeligheid stimuleert glucose gebruik. Hiernaast nog het praktische verhaal dat het van te voren eten van een maaltijd met veel eiwit+kh (een echte, geen vrouwenhoeveelheid) niet handig is i.v.m. volle pens. Insulinegevoeligheid kan je vergroten door een (nog) langere tijd geen kh voor je training te nemen, dus wel maaltijden, minder kh, meer vet (langer voor je training).
        Insulinegevoeligheid vergroten door langere tijd geen kh te nemen voor je training??

Pffff,als ik niet gewoon goed eet voor mijn training(ook/juist kh!)heb ik een kuttraining!
        Dan maar een lagere insuline gevoeligheid.

Ps ik doe geen wedstrijden en ben het ook niet van plan,voor mij is het gemodder in de marge!
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Huh, dus als ik het goed begrijp geeft adonis dus goed advies en kraken mensen dat af omdat het weinig verschil zou maken in het totaalplaatje? Verder heeft adonis toch volstrekt gelijk dat je niet teveel moet eten voor het trainen???? Heb het zelf een tijdje gedaan (300+ gram rijst + kip/tonijn you name it) en dacht dat het allemaal wel goed was. Eet nu een stuk minder en heb minder last van bijvoorbeeld duizeligheid.

Mis ik trouwens wat betreft de beef tussen aasboys vs sponsordonis???? Volgens mij weet die adonis wel waar hij het over heeft of heb ik dat mis?
          "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Voor het trainen meestal 200gr groente & rijst & vlees. Na het trainen een shake (whey/melk).

Dit is als ik 's avonds train (uurtje of 7 / half 8). Train ik 's middags dan andersom.

Comment

Originally posted by Cidious View Post
              @ patricia: Ik bedoel dan ook juist dat je niet in die 2 uur spieren afbreekt. ik hou me afzijdig van dat micro geneuzel en kijk eerder naar de big picture.. als je goed voor je training eet is dat snel je shake nemen achteraf of binne bepaalde tijd eten na je training dus onzin. Em voor ke training eten zorgt ervoor dat je zoals jij ut zegt "lekkerder traint" als ik op lege maag train ben ik afgeleid en kan ik niet alles geven.. ik bedoel dus exact wat jij zegt

Veel van dat timing geneuzel zijn overtrokken mythes in het leven geroepen om producten als bcaas te verkopen of dure vitargo/wms..

ik zeg niet dat al die dingen helemaal niet zouden werken. Maar zeker niet op het gewenste niveau dat het de kosten rechtvaardigd of de stress die je hebt om alles getimed binnen te krijgen.

frankey omschrijft ook wat ik bedoel.
              Ja natuurlijk is je rode draad het belangrijkste. Maar wie heeft het hier erover dat het maar op 1 manier kan en dat het nogal nauw steekt? Niemand toch?

En wat maakt het uit als alles tot in de details besproken zou worden? Het is toch fijn om te weten hoe iets in elkaar steekt, zodat de ts zelf de afweging kan maken hoe/wat? Dat hij weet waarom hij iets doet? Welke mogelijkheden er zijn?
              Wat voor jou stress is, kan voor een ander wel juist rust geven. De ene ziet het als een strikt iets waar hij zich aan moet houden, de ander ziet het als zekerheid en structuur. Dus zullen we het de ts (of wie dan ook) maar zelf laten bepalen? '

Sups als vitargo zie ik trouwens het nut ook niet van. Maar macro's, micro's en mealtiming in zekere mate wel
              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Inderdaad patries (hihi), zonder schema kan ik zelf niet werken, ben ik veel te onrustig voor in me koppie. Ik moet echt een lijst in me keukenkastje en alles in me telefoon. En het liefst op zaterdag alle boodschappen al in huis halen (behalve fruit/melk) en dan alles p/d klaar leggen haha.

Comment

Originally posted by Dexie View Post
                  Inderdaad patries (hihi), zonder schema kan ik zelf niet werken, ben ik veel te onrustig voor in me koppie. Ik moet echt een lijst in me keukenkastje en alles in me telefoon. En het liefst op zaterdag alle boodschappen al in huis halen (behalve fruit/melk) en dan alles p/d klaar leggen haha.
                  Ik doe nu IIYM () en merk dat het toch moeilijker is dat gestructureerd te werk gaan. Aan het eind van de dag (nu) vreet ik me 120 carbs enzo nog .
                  "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Hahahahahaa hetzelfde hier

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
                      Ik doe nu IIYM () en merk dat het toch moeilijker is dat gestructureerd te werk gaan. Aan het eind van de dag (nu) vreet ik me 120 carbs enzo nog .
                      Dan zou ik teveel gaan stressen en verneuk ik het weer, aka motivatie verlies en weer poep. Dat is echt wat ik voor mezelf heb geleerd, haha. Lijstjes, lijstjes, en ohja, lijstjes.

Maarja de ander zuigt zo per dag een heel schema uit ze duim omdat die alle macro's etc kent, of gebruikt een appie enz.

Comment

Hooo ik zeg niet dat gestructureerd werken niet goed is.. allee je enorm druk maken en stressen over timingen en klein geneuzel.

ik ben 1 brok structuur tegenwoordig.. alles gelabeld in koelkast. Al mn maaltijden zijn zowat tegen elkaar weg te strepen kwa voedingswaarden. Ik heb dat ook nodig. Maar al het geneuzel over een paar gram bcaas en dat soort meuk vind ok onzin.. goed schoon en voldoende eten, hard trainen en goed rusten. Daar geloof ik in. Of je nou juiced of niet.

ik log mijn voeding 1 keer in de 2 maand een paar weken om te kijken hoe ik het op mn gevoel doe. Door ervaring met strakke voedingschemas zit ik eigenlijk bijna altijd "spot on"

ik vind het absoluut niet erg dat hier alle mogelijkheden bij langs worden gegaan. Zoals ik telkens ook zeg moet ieder voor zichzelf uitzoeken wat goed werkt. Maar als een flapdrol als adonis constant maar uit zn nek loopt te lullen en dure supps aan beginners voorschrijft vind ik dat jammer. Beginners moeten gewoon focussen op de basis..

ik wou dat ik die tips in het begin had gehad.. heeft me nu honderden euros gekost.. en een berg ervaring opgeleverd.. maar toch zonde..

Comment

Ja, zit nu 2 gram over mijn eiwitten en zit precies aan mijn vetten maar kom 100 gram carbs tekort. 100 gram suikers is geen optie fml .

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
                            Ja, zit nu 2 gram over mijn eiwitten en zit precies aan mijn vetten maar kom 100 gram carbs tekort. 100 gram suikers is geen optie fml .
                            Bagels, rijstewafels (met chocopasta als je toch iifym doet jwt). Nee srs als ik in carb nood zou zitten, een pak droge ricecakes ophappen. 2minuten en je hebt 10 van die dingen op.

Comment

Originally posted by Cidious View Post
                              Hooo ik zeg niet dat gestructureerd werken niet goed is.. allee je enorm druk maken en stressen over timingen en klein geneuzel.

ik ben 1 brok structuur tegenwoordig.. alles gelabeld in koelkast. Al mn maaltijden zijn zowat tegen elkaar weg te strepen kwa voedingswaarden. Ik heb dat ook nodig. Maar al het geneuzel over een paar gram bcaas en dat soort meuk vind ok onzin.. goed schoon en voldoende eten, hard trainen en goed rusten. Daar geloof ik in. Of je nou juiced of niet.

ik log mijn voeding 1 keer in de 2 maand een paar weken om te kijken hoe ik het op mn gevoel doe. Door ervaring met strakke voedingschemas zit ik eigenlijk bijna altijd "spot on"

ik vind het absoluut niet erg dat hier alle mogelijkheden bij langs worden gegaan. Zoals ik telkens ook zeg moet ieder voor zichzelf uitzoeken wat goed werkt. Maar als een flapdrol als adonis constant maar uit zn nek loopt te lullen en dure supps aan beginners voorschrijft vind ik dat jammer. Beginners moeten gewoon focussen op de basis..

ik wou dat ik die tips in het begin had gehad.. heeft me nu honderden euros gekost.. en een berg ervaring opgeleverd.. maar toch zonde..
                              Ik had gemist dat je dat alles op Adonis doelde, ik dacht een deel. Ik lees over zijn post heen, er staat toch alleen maar poep

Comment

Bagels, rijstewafels (met chocopasta als je toch iifym doet jwt). Nee srs als ik in carb nood zou zitten, een pak droge ricecakes ophappen. 2minuten en je hebt 10 van die dingen op.
                                Ah, handig bedankt voor de tips. Nee, ondanks vele getroll dat ik veel suikershit en pizza eet valt dat reuze mee. Nu maar fruit naar binnen werken voor leven. Toch maar rijstwaffels kopen ja.

Originally posted by Patriciaaa View Post
                                Ik had gemist dat je dat alles op Adonis doelde, ik dacht een deel. Ik lees over zijn post heen, er staat toch alleen maar poep
                                Is dat zo erg dan? Dacht dat het een serieuze lid was met verstand van zaken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X