eerst eten dan trainen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Uur van tevoren gewoon een normale maaltijd nemen (geen vette hap oid.)
    Dan kracht training doen evt cardio.

Daarna snelle eiwitten (shake bijv.) en eventueel wat dextrose innemen om een insulinepiek te krijgen en je glycogeen voorraad aan te vullen met glycogeen (glucose).
    Quitters never win !

Comment

ik eet altijd ongeveer een klein halfuurtje voor mijn trainen, werkt prima vind ik, gewoon volkorenboterhammen met kipfilet.
      You don't quit when you're tired.
      You quit when you're done.

Comment

2 uur ervoor een grote lichtverteerbare maaltijd.
        dan nog een stuk fruit voordat ik op de fiets stap.
        na het trainen bunkeren
        “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by brillant View Post
          tijdens mijn trainen eet ik ook nog,tussen kt en cardio ff 4 boterhammen wegwerken
          dit heeft echt totaal geen nut
          Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
          Doel eind 2015: 100kg
          http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

Originally posted by Nieck01 View Post
            dit heeft echt totaal geen nut
            jij bent daarom ook de deskundige hier
            Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Originally posted by Prime View Post
              Vlak voor de training een maaltijd naar binnenwerken is bij mij geen succes. Kots ik alles uit als ik ga bankdrukken/squatten.
              Euh, serieus? Dan is er wat met je maag man
              Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Ik eet rond 19h00 een volledige maaltijd (vlees-groenten-aardappelen).
                20h30 trainen
                21h30 banaan + whey shake (post workout)
                22h00 kwark met havermout

werkt prima bij mij!

Comment

Ik heb altijd het idee dat het het beste is het grootste deel van je calorieën te nuttigen post workout... 2/3deel of meer. Daarom lijkt het mij ruk om 's avonds te trainen.
                  2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
                  14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
                  25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

jij bent daarom ook de deskundige hier
                    nou toevallig weet ik er wel iets van. kijk onderstaande tabel maar even. Die 45-75 minuten die je wssl traint heeft het alleen nut om bv dextro op te lossen in water en dit dan door je mond te spoelen, direct inslikken heeft geen nut. Doordat het in zo'n korte tijd moet worden opgenomen kan dit alleen via je mond, dus je moet elke slok ongeveer 10-15seconde door je mond laten spoelen, wat je er daarna mee doet moet je zelf weten (uitspugen of gewoon doorslikken).
                    wanneer 1-2,5 uur dus traint kan je wel carbs innemen, maar wssl omdat je brood eet na ongeveer een uur (dat je begint met trainen) ofzo komt gaat dit pas in je spieren zitten zodra je alweer thuis bent, dus heb je er niks aan tijdens het trainen.
                    cho doelen.jpg

Dit is trouwens een tabel uit een van mijn colleges van bewegingswetenschappen aan de vu in amsterdam.

Comment

Deze tabel is misschien meer op duursport gericht, maar het gaat wel over de opname snelheid/bruikbaarheid van wat je inneemt. Dus in dat opzicht wel degelijk heel goed van toepassing op deze situatie in de krachtsport

Comment

als ik klaar ben met kt heb ik gewoon wat extra brandstof nodig om verder te kunnen met cardio
                        als ik niet eet red ik dat niet

Comment

oja tussen kt en cardio zit ongeveer een 20 min

Comment

als ik klaar ben met kt heb ik gewoon wat extra brandstof nodig om verder te kunnen met cardio
                            als ik niet eet red ik dat niet
                            wat deze tabel dus zegt, als jij iets eet na je kt en je dan begint met je cardio, dan zit dat eten nog in je maag, maar voordat die carbs bij je spieren zijn ben jij al weer gestopt met je cardio.
                            Dus dat jij denkt dat je beter cardio kan doen door die 4 boterhammen te eten na je kt, dat is een fabeltje wat wssl een beetje placebo effect is.

Comment

ik mik trouwens ook gewoon 50 gram maltodextrine door mijn water tijdens het trainen. Maar ook dat heeft dus eigenlijk totaal geen nut, toch doe ik het omdat ik er minder duizelig van wordt tijdens het trainen, of het nou placebo is of niet.
                              Maar dat het helpt voor je spieren is dus blijkbaar gewoon onzin :P

Comment

heb je dat ergens gelezen bij mij
                                als ik klaar ben met kt tril ik een beetje drom eet ik anders kan ik niet verder
                                en eet voor en na mijn training

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X