eerst eten dan trainen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Regelmatig wordt er een nieuwe discussie geopend over het aantal eetmomenten per dag.
    Uit de laatste onderzoeken blijkt dat het niet (veel)uitmaakt of je 3 x p.d of 6 x p.d eet voor groei,buiten je persoonlijke voorkeur.

Zelf vind ik het wel fijner om meer dan 3 x p.d te eten,normaal gespoken om de 2 uur.
    Op trainingsdagen kan het wel wat uitmaken,vandaar deze discussie.

Maar als je wel 6 a 7 keer per dag eet,hoef je je nooit af te vragen of je voor -of na het trainen moet eten,aangezien je dan altijd goed uitkomt qua eetmomenten.

Dus heeft het wel een voordeel om meer dan 3xp.d te eten toch?
    Last edited by rain; 12-10-2013, 13:45.
    DIVIDE ET IMPERA

Comment

he he eindelijk iemand die het ook snapt
      Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Originally posted by rainman View Post
        Regelmatig wordt er een nieuwe discussie geopend over het aantal eetmomenten per dag.
        Uit de laatste onderzoeken blijkt dat het niet (veel)uitmaakt of je 3 x p.d of 6 x p.d eet voor groei,buiten je persoonlijke voorkeur.

Zelf vind ik het wel fijner om meer dan 3 x p.d te eten,normaal gespoken om de 2 uur.
        Op trainingsdagen kan het wel wat uitmaken,vandaar deze discussie.

Maar als je wel 6 a 7 keer per dag eet,hoef je je nooit af te vragen of je voor -of na het trainen moet eten,aangezien je dan altijd goed uitkomt qua eetmomenten.

Dus heeft het wel een voordeel om meer dan 3xp.d te eten toch?
        Hier gaat de discussie die ik had met brillant niet over, als je daar op doelt. Het gaat over eten tijdens het trainen.
        Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
        Doel eind 2015: 100kg
        http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

Het gaat ook er ook niet om dat ik eet voor spiergroei ,maar om wat brandstof die ik nodig heb om mijn training af te maken.

Comment

Originally posted by brillant View Post
            Het gaat ook er ook niet om dat ik eet voor spiergroei ,maar om wat brandstof die ik nodig heb om mijn training af te maken.
            jezus je lijkt het echt niet te snappen. die 4 boterhammen leveren je NIKS tijdens je training. Maar goed, je lijkt het ook niet te willen snappen.
            Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
            Doel eind 2015: 100kg
            http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

nee jij snapt het niet ,maar jij bent de deskundige zoals ik net al schreef
              ik heb mijn ding en jij de jouwe ,,, en voor de rest een prettig weekend

Comment

Originally posted by Nieck01 View Post
                Hier gaat de discussie die ik had met brillant niet over, als je daar op doelt. Het gaat over eten tijdens het trainen.
                Nee hoor,daar doelde ik niet op.

Meer in het algemeen dat sommige discussies over wat beter is:eten voor of na het trainen eten,niet nodig zijn als je wel om de 2 uur zou eten .
                Over eten tijdens het trainen heb ik geen mening namelijk,op een banaantje na dan.

Dat was meer mijn mening en niet de discussie tussen jou en brilliant.
                DIVIDE ET IMPERA

Comment

moet je is proberen om niet te eten tijdens een kuur dbol
                  gaat je niet lukken dan moet je eten anders loop je te stuiteren

Comment

Originally posted by brillant View Post
                    moet je is proberen om niet te eten tijdens een kuur dbol
                    gaat je niet lukken dan moet je eten anders loop je te stuiteren
                    Ik denk dat men in het algemen erover eens is dat de gemiddelde mens het niet prettig vindt om niet te eten. Of het nou tijdens een kuur is of niet.
                    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                    - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                      Ik denk dat men in het algemen erover eens is dat de gemiddelde mens het niet prettig vindt om niet te eten. Of het nou tijdens een kuur is of niet.
                      ging de discussie niet echt over was maar een voorbeeld

Comment

Het onderwerp " Eerst eten dan trainen" is een beetje uit het oog verloren door de discussie of een paar boterhammen tijdens het trainen iets toevoegen als brandstof voor je spieren. Volgens mij geeft Nieck (en die heeft het onderzocht) duidelijk aan dat het geen extra brandstof levert omdat het te lang duurt voordat het is opgenomen door je lichaam. Lijkt me een logisch verhaal. Daarnaast vindt Briljant het prettig om het wel te doen, ook prima.

Persoonlijk eet ik liever niet teveel voor het trainen omdat ik daar sloom van word. Ideale combi eten/training is voor mij net na mijn werk van 17.00/18:00 trainen, dan heb ik om 16uur nog iets gegeten en eet rond 19.00 weer. Helaas lukt dit niet altijd om dat ik ook nog een gezin heb met jonge kids..maar 1x in de week krijg ik deze combi in overleg wel voor elkaar ;-)
                        "Echte mannen eten geen honing maar kauwen op een bij"

Comment

Wanneer ik veel heb gegeten heb ik juist geen zin meer om te trainen.
                          Hard work, beats talent.

Comment

Dat heb ik dus ook, maar als ik dan eenmaal op de sportschool ben en bezig ben met de training heb ik er weer veel lol in, dus ik weet dat ik in het begin even moet doorzetten en dat lukt gelukkig ook altijd.
                            You don't quit when you're tired.
                            You quit when you're done.

Comment

Originally posted by erjede View Post
                              Wanneer ik veel heb gegeten heb ik juist geen zin meer om te trainen.
                              Dan heb je téveel gegeten, of een slechte timing. Te weinig carbs maakt sloom, maar teveel ook.
                              Opzich logisch met het hele bloedsuiker verhaal, maar het belangrijkste is dat je zelf de marge vindt waarin jij het goed doet
                              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X