Nieuweling informatie ivm voeding.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik geef rijles dus ik gebruik mijn benen ook genoeg met ingrijpen!
    The expert in anything was once a beginner..

Comment

Ik dacht dat dit forum er was om mensen te helpen en niet uit te lachen.Blijkbaar vergis ik mij.

Comment

Originally posted by serghe View Post
        Ik dacht dat dit forum er was om mensen te helpen en niet uit te lachen.Blijkbaar vergis ik mij.
        Sorry, je hebt gelijk.
        Beetje flauwe reacties van ons.

Maar we lezen zo vaak dat benen niet getraind hoeven te worden omdat mensen voetballen,hardlopen etc.
        Niet trainen doordat je de ladder op en af loopt,is iets wat we nog niet gehoord hebben,vandaar de flauwe reacties.

Maar nieuwe ronde ,nieuwe kansen.
        Je doet in ieder geval aardig moeite om een schema op te stellen.

Maar wel benen gaan trainen he,dat is namelijk redelijk belangrijk.
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Qua produkten ziet je voeding er goed uit,maar wat is je behoefte?

Het zal eerlijk gezegd redelijk tegenvallen om je vetpercentage te verlagen maar tegelijkertijd wel spiermassa aan te komen.

Voor beginners kan dit nog wel,maar op jouw leeftijd zal het lastig worden en je bent ook geen beginner meer.

Met een vetpercentage van 22% zou ik persoonlijk toch echt gaan cutten,maar dan met (zoveel mogelijk)behoud van je spiermassa.

Post tevens je trainingsschema eens apart,dan is het makkelijker te beoordelen en zo nodig aan te passen.
          Je kan beter een bestaand UB/LB schema gaan volgen,nu is je schema niet echt super
          Last edited by rain; 20-10-2013, 18:54.
          DIVIDE ET IMPERA

Comment

als je geen benen traint zal mij een biet wezen, tis dom maargoed daar kom je zelf wel achter. maar maak aub een heel nieuw UB schema want dit is ruk, waarom, teveel om op te noemen.

Hoeveel dagen pw train je? 4?

Comment

Mijn trainingsweek is als volgt: Maandag Trainen, Dinsdag 45min lopen, Woensdag Trainen , Donderdag 45min lopen , Vrijdag Trainen , Weekends rust. Zou 4 dagen beter zijn ?

Comment

Idd rainman, ik zou ook eerst willen cutten.Maar dan zal ik wss minder Koolhydraten moeten eten dan zoals nu in mijn schema staat.Ik ben nu maandje bezig met dit voedingsschema en ben ongeveer 2 kilo kwijt.
                Last edited by serghe; 20-10-2013, 19:05.

Comment

Mijn trainingsweek is als volgt: Maandag Trainen, Dinsdag 45min lopen, Woensdag Trainen , Donderdag 45min lopen , Vrijdag Trainen , Weekends rust. Zou 4 dagen beter zijn ?
                  Nee, want 6 biceps oefeningen per week zijn veel te veel.

Je traint kleine groepen evenveel als grote, klopt niet he.

Comment

Idd rainman, ik zou ook eerst willen cutten.Maar dan zal ik wss minder Koolhydraten moeten eten dan zoals nu in mijn schema staat.Ik ben nu maandje bezig met dit voedingsschema en ben ongeveer 2 kilo kwijt.
                    Het kan best dat je schema in theorie niet helemaal klopt qua verdeling van de macro's,maar als je 2 kg per maand afvalt,gaat het toch goed.
                    Te snel afvallen is ook niet goed maar als het nu stagneert,kan je je schema altijd nog wat aanpassen.

Maar wat is je (theoretische)onderhoud?
                    Want ik snap niet helemaal het aantal kcal dat per dag verschilt.

Maar 4 dagen krachttraining zou WEL goed zijn,maar dan niet met jouw schema momenteel.
                    Nogmaals,daarom moet je een ander schema pakken,ub/lb of push/pull.
                    Vooral compoundoefeningen en niet 10.000 onnodige isolatieoefeningen die je nu doet.

Dan kan je bv maandag UB,
                    dinsdag LB,
                    woensdag rust,(of lopen)
                    donderdag UB,
                    vrijdag LB,
                    zaterdag en zondag rust(of lopen)
                    Last edited by rain; 20-10-2013, 19:20.
                    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Wat bedoel je met onderhoud ? Het kcal verschilt van dag tot dag omdat ik dagelijks wissel van voeding om de sleur tegen te gaan. Ik zal me eens bezig houden met een 4-dagen schema. ik had er hier ook één gezien van Falstyr bij trainingschemma's. Zodra ik het klaar heb post ik het hier wel.

Comment

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...alculator.html Je voedingsbehoefte is wat je per dag moet eten om niet aan te komen of af te vallen.Ik zou me toch maar een beetje gaan verdiepen in voeding,aangezien je anders weinig progressie zal zien.(qua spiergroei dan he).Van dag tot dag wisselen kan wel,maar dan vooral op trainingsdagen en niet-trainingsdagen.En absoluut niet om de sleur tegen te gaan!!http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...g-schemas.html Het schema van Falstyr is ook prima,maar ga nou niet van alles er aan veranderen,want dan wordt het niks!Dus precies het schema volgen zoals beschreven,dan kan je in de toekomst altijd nog wat wijzigen zodra je weet WAAROM je iets aan gaat passen.
                        Last edited by rain; 20-10-2013, 20:39.
                        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Overkill op je schouders, en met je rug pak je bijna alleen lats

Comment

Idd, voedingsbehoeftecalculator is een mooie richtlijn om mee te beginnen. Van daaruit ga je straks verder schaven om het te perfectioneren.
                            Het is onmogelijk om in 1x uit te rekenen hoeveel je nodig hebt (helaas), dus zie het als een mooie richtlijn.
                            Neemt je kracht af, of heb je drastisch minder energie, dan zit je te laag. Heb je het idee dat je nog wel iets kan zakken in kcal, dan kan je dat voorzichtig iedere twee weken proberen.

Persoonlijk zou ik pas cardio toevoegen als je dieet op orde is. Simpelweg omdat je nu moet uitzoeken wat voor jou werkt, en waar jij je lekker bij voelt. Door cardio toe te voegen heb je gelijk een groter verschil, en dat kan een vertekend beeld geven. Maar aan de andere kant snap ik ook wel als je gelijk wilt knallen, en cardio er nu al aan toevoegt (of als je gewoon een prima conditie wil overhouden).

Maar idd, verdiep je gewoon in de voeding. Dan krijg je alsnog 101 vragen, maar je hebt toch die basis nodig om te kunnen starten.

Succes

Koolhydraten zijn niet gelijk slecht hoor; ze geven je energie om hard te trainen (en natuurlijk te werken), en dat heb je natuurlijk ook nodig. Té weinig carbs komt je resultaat niet ten goede, maar het is even uitzoeken waar voor jou die grens ligt.
                            Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Ik heb me even bezig gehouden met het opstellen van een nieuw trainingsschema Ik heb mijn inspiratie gehaald op de Muscle&Strength site , hopelijk is dit beter als het vorige :-). Trainingsschema 4 days.xls

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X