Wat te eten voor en na het sporten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat te eten voor en na het sporten?

Hoi allemaal,
    Ik ben een vrouw van 23 en ben sinds deze week begonnen met serieus sporten.
    Nu is mijn doel om wat kilo's kwijt te raken en het lichaam wat strakker te krijgen (1.70 en 59 kilo).
    Nu heb ik alleen geen flauw idee wat ik moet eten voor en na het sporten.
    Verder eet ik vrij gezond, maar heb in het verleden nog weinig echt resultaat behaald.
    Ik las dat wat je voor en na het sporten eet van groot belang kan zijn bij het afvallen.
    Ik heb het forum doorgelezen en geprobeert hier tips uit te halen, maar zie voornamelijk verhalen van mannen die bezig zijn met spieren kweken, shakes enz en aangezien enorme spieren kweken niet mijn doel is, weet ik niet welke tips ik kan gebruiken.
    Dus kan iemand mij alsjeblieft helpen.
    Ik spoort voornamelijk om 11.00/12.00 of 14.00/15.00 uur.
    Alle tips zijn welkom!
    Alvast bedankt

Hey Jasmijn, welkom!

Je hoeft je niet druk te maken dat je ''zomaar'' een hoop spieren krijgt.
    Daar hopen velen van ons nog op.

Een strakker lichaam krijgen gaat overigens wel gepaard met goede voeding. De voeding van voor en na het sporten moet in principe afgestemd zijn met de rest van je voeding (Aantal calorieën e.d.)

Wel kun je in je hoofd houden dat je voor het sporten veel hebt aan koolhydraten voor energie(ik zelf neem deze circa 1- 1.5 uur van tevoren)
    Na het sporten zou je een maaltijd moeten eten die bestaat uit eiwitten en koolhydraten en (Niet teveel) goede vetten.

Nu weet ik niet geheel hoe het zit met het vrouwelijk lichaam en het gebruik van insulinepieken voor spieropbouw (en dus een strakker lichaam) dus daar durf ik mij niet over uit te spreken , daar kan iemand anders zoals Dynobet je denk ik meer over vertellen.

Overigens is je gewicht mooi voor je lengte, als je voor een echt strak lichaam wilt gaan raad ik je dan ook aan voor de gewichten te gaan, enorme spieren opbouw gebeurd niet zo 1.2.3, daar gaan jaren overheen.

Alvast veel succes!
    1.68 -- 66-67KG -- 15-16% BF
    Personal Records: Deadlift 5x160 / 1x175kg -- Full Squat: 3x90kg -- Benchpress: 5x90kg / 1x100kg -- Military Press 3x60kg

Comment

Bedankt voor je reactie! Kan ik zeker wat mee

Mijn voedingsschema ziet er ongeveer zo uit:

Ontbijt:
      bakje magere yogurt met musli en een banaan erdoorheen.

Middageten:
      Twee bruine boterhammen met kipfile of hagelslag

Avondeten:
      Vaak rijst met kip en groenten.

Als tussendoortjes neem ik soms nog een bruine boterham of fruit (appels, bananen enz).
      Vriend van mij gaf me de opmerking dat ik veel te weinig eet om hierbij dan nog te sporten
      Dus vandaar mijn vraag. Dus als ik dan een maaltijd voor en na het sporten erbij eet is dit dan ongeveer voldoende? Als ik het zelf zo zie lijkt het me toch een beetje karig.. Eigenlijk nooit echt bij stil gestaan.

Comment

Welkom,
        Je mag je dagelijkse voeding hierin zetten voor een duidelijk beeld van kcal en de verdeling van eiwitten, koolhydraten en vetten:
        http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...xcelsheet.html

Daarna mag je de inhoud van deze link lezen:
        http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...-ingevuld.html

En daarna kan je weer voor vragen bij ons komen.
        Zo is het 1 en ander duidelijk voor jou, en voor ons.
        Succes!

Comment

Originally posted by Jasmijn View Post
          Bedankt voor je reactie! Kan ik zeker wat mee

Mijn voedingsschema ziet er ongeveer zo uit:

Ontbijt:
          bakje magere yogurt met musli en een banaan erdoorheen. (Bij normale portie rond 350 kcal)

Middageten:
          Twee bruine boterhammen met kipfile of hagelslag (250 kcal)

Avondeten:
          Vaak rijst met kip en groenten. (redelijk grote portie is 500 kcal)

Als tussendoortjes neem ik soms nog een bruine boterham of fruit (appels, bananen enz).
          Vriend van mij gaf me de opmerking dat ik veel te weinig eet om hierbij dan nog te sporten
          Dus vandaar mijn vraag. Dus als ik dan een maaltijd voor en na het sporten erbij eet is dit dan ongeveer voldoende? Als ik het zelf zo zie lijkt het me toch een beetje karig.. Eigenlijk nooit echt bij stil gestaan.
          Als we ervan vanuit gaan dat je dit tot nu toe dagelijks at (en geen extra kcal tot je nam via andere voeding of drinken), dan eet je al geruime tijd rond de 1100 kcal per dag.

Bij weinig tot geen lichaamsbeweging zou men verwachten dat je al een 1700 kcal zou verbranden. Blijkbaar eet je al heel lang zo weinig en is je stofwisseling niet optimaal. Als jij met de voeding die jij beschrijft stabiel blijft in gewicht, verbrand je in plaats van deze 1700 echter maar 1100.

In dit geval is het zaak eerst je stofwisseling normaal te krijgen, voor je ook maar gaat proberen om je vet% te verlagen.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X