Magere melk slecht?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

@Dyno, het voordeel van volle melk is dat je daar dan weer minder van hoeft te drinken. Dat compenseert het prijsverschil
    Heb je misschien een linkje naar dat onderzoek van volle vs halfvolle melk proteine opname? want dat is zeker interessant.

@generation_iron, dat geldt niet voor sommige biologische volle melk. Dat is overigens los van de vraag of het scheiden en toevoegen een probleem is. Het gaat vooral om de verhouding/balans.
    Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
      @Dyno, het voordeel van volle melk is dat je daar dan weer minder van hoeft te drinken. Dat compenseert het prijsverschil
      Heb je misschien een linkje naar dat onderzoek van volle vs halfvolle melk proteine opname? want dat is zeker interessant.

@generation_iron, dat geldt niet voor sommige biologische volle melk. Dat is overigens los van de vraag of het scheiden en toevoegen een probleem is. Het gaat vooral om de verhouding/balans.
      je zegt het zelf al...

Ik geef hier inderdaad geen antwoord of het scheiden of toevoegen een probleem is, ik geef TS wel mee dat dit niet alleen met magere melk gebeurd.. lijkt met toch wel een zinvolle toevoeging..

Ik zie jou trouwens ook nergens een antwoord geven op de vraag of scheiden/toevoegen slecht is.
      Last edited by generation_iron; 04-02-2014, 16:05.

Comment

Ach, ik houd het lekker bij magere melk door de brinta en de shake.
        Squat 8x 97,5kg ¤ Deadlift 8x 100kg ¤ Dumbell Bench​ 8x 60kg

Comment

drink halfvolle, magere smaakt imo nergens naar dan neem ik wel water en volle is net slagroom, mij te zoet.

Comment

ik heb vroeger als kind wel eens verse koemelk gedronken .

dwz , smorgens gemolken en in een kruik gedaan en savonds drinken als het afgekoeld is .

weet iemand de waarde daarvan ? enige wat ik me nog herinner is dat je er ongeloofelijk de schijt van krijgt en dat het heel vet is .

maar zou er eventueel terug mee beginnen om wat gaaaaaaaaaains te maken
            You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

verse koemelk is niet echt gezond ofzo, je zal het eerst moeten verhitten, stikt van de bacterieen en ziektemakers.

Comment

Originally posted by Lolloler View Post
                Ach, ik houd het lekker bij magere melk door de brinta en de shake.
                je zou wel wat volle melk kunnen gebruiken als ik naar je foto kijk
                Een dag niet getraind...

Comment

Originally posted by frankey View Post
                  Haha deze ook! Gomad met volle melk!
                  The expert in anything was once a beginner..

Comment

Originally posted by quibus View Post
                    verse koemelk is niet echt gezond ofzo, je zal het eerst moeten verhitten, stikt van de bacterieen en ziektemakers.
                    Dat risico valt reuze mee, het wordt allemaal opgeblazen door de media. Deze data komt uit de VS maar geeft wel een goede indicatie:

Raw milk data

There were 37 outbreaks and 800 illnesses from unpasteurized milk during from 2000 − 2007, with an average of 100 illnesses per year. The estimated U.S. population as of today is approximately 313,500,000. Using the CDC’s own 2007 FoodNet Survey data indicating that 3% of the population consumes raw milk, we can estimate that approximately 9.4 million people drink unpasteurized milk (as I said above, the number is likely higher because of the explosive growth in the popularity of raw milk over the past 5 years, but 2007 is the latest reliable estimate we have).

This means you had a roughly 1 in 94,000 chance of becoming ill from drinking unpasteurized milk during that period.

Now let’s compare this to pasteurized milk, as the CDC did in their study. The chart below lists all outbreaks and illnesses associated with pasteurized milk from 2000 − 2007. Click the link to display the chart.

Pasteurized milk data

There were 8 outbreaks with 2,214 illnesses, with an average of 277 illnesses per year. According to the CDC FoodNet survey, 78.5% (246,097,500) of the U.S. population consumes pasteurized milk.

This means you had a roughly 1 in 888,000 chance of becoming ill from drinking pasteurized milk.

According to these data, it’s true that you have a higher chance of getting sick from drinking raw milk than pasteurized milk. But the risk is 9.4 times higher, not 150 times higher as the CDC claimed.

Perhaps this is a good time to review the difference between absolute and relative risk. When you hear that you have a roughly 9 times greater (relative) risk of getting sick from drinking raw milk than pasteurized milk, that might sound scary. And indeed it would be, if we were talking about the absolute risk moving from 5% to 45%.

But when the absolute risk is extremely small, as it is here, a relative 9-fold increase is rather insignificant. If you have a 0.00011 percent chance of getting sick from drinking pasteurized milk, and a 9.4 times greater risk of getting sick from drinking unpasteurized milk, we’re still talking about a miniscule risk of 0.00106% (one one-thousandth of a percent).

bron: Raw Milk Reality: Is Raw Milk Dangerous?
                    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                    - Dave Tate

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                      Had hem al in mijn eerste post in dit topic gezet, maar bij deze nogmaals:
                      Milk ingestion stimulates net muscle pr... [Med Sci Sports Exerc. 2006] - PubMed - NCBI
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by mascotte View Post

dwz , smorgens gemolken en in een kruik gedaan en savonds drinken als het afgekoeld is .

weet iemand de waarde daarvan ? enige wat ik me nog herinner is dat je er ongeloofelijk de schijt van krijgt en dat het heel vet is .

Rauwe koemelk bevat evenveel eiwit, en koolhydraten als andere soorten melk, maar bevat daarbij gemiddeld ongeveer 4% vet (4g/100g).

Het heel erg vette valt wel dus wel mee. Je ervaart het echter wel als veel vetter, omdat rauwe melk niet gehomogeniseerd is (zie in één van mijn vorige posts als je wilt weten wat dat is). Hierdoor zijn de vet deeltjes veel kleiner en van gelijke grote en ervaar je het product als niet zo vet. Sowieso smaakt alle melk en met name volle of rauwe melk ijskoud het beste.

In rauwe melk zitten bacteriën, waar je lichaam op kan gaan reageren als je lichaam ze niet kent (de schijt krijgen). Als je het niet gewend bent om rauwe melk op regelmatige basis te drinken, is het dan ook aan te raden dit in kleine stapjes op te bouwen.
                        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

thx kerels

ik ga stilaan proberen op te bouwen
                          You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Originally posted by mascotte View Post

kan je beter moedermelk pakken.. straight uit haar tiet

Comment

Originally posted by frankey View Post
                              auch... haha

Comment

Dit geldt neem ik aan ook voor magere versus volle yoghurt?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X