Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Ik moet hem ff zeggen, heb vandaag filosofie in mijn minor gehad.
Feiten bestaan niet, het zijn interpretaties en zelf een interpretatie is een interpretatie.
Feiten bestaan niet, het zijn interpretaties en zelf een interpretatie is een interpretatie.
Die is diep he
Objectiviteit
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Een feit is objectief als het onafhankelijk is van de mening van mensen, als er geen interpretatie bij nodig is. Dit staat tegenover subjectief. Het begrip heeft filosofische aspecten, en het begrip in de zin van 'neutraal' of 'onpartijdig' is onder meer van wezenlijk belang in de journalistiek en bij de rechtspraak.
De mogelijkheid van objectiviteit wordt door verschillende filosofen in twijfel getrokken, zoals de postmodernen. Zij betogen dat mensen, door hun onderlinge verschillen, slechts subjectieve interpretaties van de werkelijkheid kunnen maken.
Interessant,maar nu snap ik het niet meer.
Dus ik maak alleen subjectieve interpretaties?
Die is diep he
Dat hangt dan van mijn interpretatie van "diep" af zeker?
Vraagje; Aangezien mijn waarheid is opgebouwd uit subjectieve interpretaties, kan er dan toch voor mij zelf dan wel momentaan een absolute feitelijke waarheid bestaan? Oftewel; kan een feit bestaan in de beperkte ervaringsruimte van het individu?
Dat hangt dan van mijn interpretatie van "diep" af zeker?
Vraagje; Aangezien mijn waarheid is opgebouwd uit subjectieve interpretaties, kan er dan toch voor mij zelf dan wel momentaan een absolute feitelijke waarheid bestaan? Oftewel; kan een feit bestaan in de beperkte ervaringsruimte van het individu?
Een feit is objectief als het onafhankelijk is van de mening van mensen, als er geen interpretatie bij nodig is. Dit staat tegenover subjectief. Het begrip heeft filosofische aspecten, en het begrip in de zin van 'neutraal' of 'onpartijdig' is onder meer van wezenlijk belang in de journalistiek en bij de rechtspraak.
De mogelijkheid van objectiviteit wordt door verschillende filosofen in twijfel getrokken, zoals de postmodernen. Zij betogen dat mensen, door hun onderlinge verschillen, slechts subjectieve interpretaties van de werkelijkheid kunnen maken.
Interessant,maar nu snap ik het niet meer.
Dus ik maak alleen subjectieve interpretaties?
haha, ze gaan er ook nog op in ook.
Nou om eerlijk te zijn, ik heb een hele discussie met die filosoof gehad, wat overigens niet de moeite waard was.
Het was maar 1 les gelukkig. Het ging erom dat we verder moesten doordenken en niet alles direct moeten aannemen.
Ik heb zeer goede informatie voorbij zien komen! Hartelijk dank hiervoor!
Voor wat betreft dagelijkse voeding is dit erg duidelijk!
Het enige waar ik nog enigszins mee zit is het bereiden.. Nu heb ik gezien dat er een topic over is.
Maar aangezien dit topic toch al van AS tot GTST is geweest, zou het leuk zijn als iemand het ei van columbus heeft ontdekt wat betreft handigheidjes.. Ik ben vrij druk met werk en studie momenteel, dus wil de bereidingstijd minimaliseren. =)
A Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...
White labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...
Gary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....
Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
Comment