Nieuw cut-schema, komt dit goed?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuw cut-schema, komt dit goed?

hey allemaal,

Mss effe de link posten van mijn vorige topic over mijn "bulkfase" zo weet je iets meer van.

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...lk-schema.html

voorloppig stats:
    1,79m
    81,5kg
    vp:+-23a25%
    25j

ik zou binnen 2 weken beginnen cutten, ik heb een schema samengesteld en dit is er van gekomen.
    ik volg nog steed de sticky 4daags massa schema ik ik zou die blijven volgen in de cut, wat ik mss wel zou veranderen zijn meer supersets van maken om hartslag wat hoger te brengen en goe uit te putten. na kt zou ik van plan zijn om 20min hiit te doen dermee dat ik ook met mijn eetschema bijna tegen onderhoud zit, ik ga ervan uit dat mijn onderhoud rond de 2500a2600kcal is.

Op woensdag zou ik aan lage intensiteit 45m cardio doen ivm met werk kan ik dan beter het eetschema volhouden want anders zou ik maar 2100kcal mogen benuttigen en dat zie ik niet zitten op een werkdag met een window van 5u-22u00.

weekend is eigenlijk rustdag en daar is het wat gemakkelijker om aan de 2100kcal te houden, deze verdeel ik rond 4a5 maaltijden doordat ik dan later opsta.
    rustdag zal ik proberen e:200 v:75 houden en rest khoolhydraten rond de 130a175 te verkijgen.

Is mijn redering van op trainingdagen juist ivm kt en cardio en tegen onderhoud zitten? of zou het ietje meer moeten zijn ivm spierverlies?
    voedingsschema cut trainigsdagen.xls

Ook effe vermelden ik zou die cut 10 weken proberen aan te houden en zien hoever ik geraak ben en dan ne break van 2weken op onderhoud. zou graag naar de +-12% gaan om niet weer mee slechte start te beginnen zoals in de bulk fase, dermee bedoel ik met een hoge vp. als ik aan 12 kom kan ik dan beter opbouwen zoals het moet tot max vp 15a16 en dan weer nieuwe cyclus

Comment

Nobody?

Comment

Originally posted by Ko2p View Post
        Nobody?
        ²²²²²²²²

Comment

komaan mensen kan iemand zijn mening geven of deze wel goed komt?
          of wordt ik weer als zoveelste troll gezien?

Comment

He Ko2p,

Dat er niemand reageert is waarschijnlijk omdat je post erg lastig te lezen en begrijpen is.

Wat is je vraag nu eigenlijk?
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rainman View Post
              He Ko2p,

Dat er niemand reageert is waarschijnlijk omdat je post erg lastig te lezen en begrijpen is.

Wat is je vraag nu eigenlijk?

of de denk wijze van mijn cut schema wel klopt of wordt het teveel cardio op week basis gezien?
              zit op trainingsdagen 100kcal onder onderhoud(2500a2600kcal)+ cardio (+- 200a250kcal) verbranding dus kom ik op zo'n 2200a2150 kcal op trainingsdagen.
              op rustdag zal ik rond de 2100kcal zitten.
              eiwitten rond de 200gr houden en vetten rond 80 en rest met koolhydraten aanvullen.
              En is mijn eetschema wat clean?

Die tagine is mengsel van ei,ui,broccoli,olijfolie,kip,volkorenpasta en kruiden

Comment

Beetje een chaotisch verhaal. Op welke dagen doe je cardio en hoeveel kcal schat je te verbruiken tijdens die cardio?
                Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
                  Beetje een chaotisch verhaal. Op welke dagen doe je cardio en hoeveel kcal schat je te verbruiken tijdens die cardio?

heel de week 25m cardio (hiit) (5min opwarming,15min hiit, 5min cool-down) na kt, dus op maandag dinsdag donderdag en vrijdag.
                  op woensdag is rustdag en daar ga ik op traag intensiteit 45m cardio doen, deze omdat ik ook bijna tegen onderhoud eet dit dag.

de verbruik van cardio zal rond de 250kcal zn, deze verbruikte ook in verleden toen ik aan cutten was.
                  Dan kom ik aan 2450-250kcal= 2200+ nog wat verbranding van kt zit ik aan mijn cut-behoefte.

int weekend dan eet ik 2100kcal dus 4a500 onder onderhoud.

Comment

De reden dat ik navroeg hoeveel en hoe vaak je cardio doet is omdat je in je schema ook al een activiteitsfactor 1.42 opvoert. Ik vroeg me af waar zo'n waarde vandaan komt. In die activiteitsfactor verreken je al een deel van je kt en cardio activiteiten. Dus als je dan nogmaals met ongeveer 250 kcal per cardio sessie rekent ben je je energieverbruik dubbel aan het rekenen.
                    Ik denk dat je gewoon moet gaan uitproberen wat er gebeurt als je 2400~2500 kcal per dag eet. Als blijkt dat het teveel is en je geen vet verliest kan je alsnog wat bijstellen (koolhydraten wat verlagen).
                    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Die 1,42 kom van mijn werk +kt zonder cardio, met deze ging ik ervan uit in de bulk.
                      heb die waarde genomen omdat ik geen constante zittende job heb en ook geen zwaar (bouw).
                      Maat als ik 2500kcal eet en geen cardio doe zit ik toch dan op onderhoud en maak ik geen tekort?

alvast dank u voor reacties

Comment

Btw vandaag eerste cut dag, DELOAD kt+ 30 min cardio kleine 300kcal verbrand.

Comment

Wat is je vetpercentage nu? Want als je zou willen cutten naar 12 procent wat niet laag is vermoed ik dat je nu tamelijk hoog staat? Dan zou ik persoonlijk cardio niet teveel doen en gewoon op je voeding werken. Cardio is vooral nuttig om de laatste beetjes eraf te krijgen waar voeding alleen cutten niet meer genoeg is, als je dan persee toch cardio zou gaan doen raadt ik vooral smorgens op een nuchtere maag een uurtje rustig op de treadmill, dit spreekt veel meer je vetopslag aan

Comment

zit begin de 20%, zou graag in de ochtend willen doen maar dit lukt niet namelijk ik sta op om 5u voor naart werk te gaan.int weekend is wel mogelijk. maar ik heb toch altijd gelezen dat hiit na kt als je weinig tijd hebt een goeie optie is en blijk dat u verbranding nog na de cardio sessie effe blijft duren tot je volgende meal = zelfde profijt als 45m á 1u aan hartslag 130-140.

Comment

Die verbranding na HIIT is idd aanwezig, maar dat is onmogelijk om precies te bepalen hoeveel dat die nog opleverd. Sommige bronnen zeggen dat door een HIIT training tot 48 uur nadien extra verbrand wordt, maarja wat houdt dat dan nog in. Smorgens op de treadmill wandelen (eventueel op een incline) is nog altijd één van de beste manieren. Als je dit op een nuchtere maag doet zal je lichaam bijna meteen aan je vet voorraad beginnen verbranden ipv van je glucose voorraad (want die zal smorgens namelijk zo goed als leeg zijn).
                              Als je tegenaan de 20 zit kan je zeker heel gemakkelijk afvallen door kleine wijzigingen in je dieet te maken hier en daar en je training nagenoeg hetzelfde houden.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X