Routine rijst+kip+bonen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Routine rijst+kip+bonen

Hi guys!

Ik wil mijn broodjes die ik tussen de middag op mn werk in de pauze eet omgooien naar rijst met kip en bonen.
    Nu vraag ik me alleen af hoe ik dat het beste kan doen.. Dus hoe doen jullie dat nou?
    Het lijkt me handig om alles in een keer klaar te maken voor de hele week..
    Ben dus nieuwsgierig naar jullie routines voor t klaarmaken etc.
    En de hoeveelheid grammen per portie, welke kruiden en voor hoeveel dagen je in een keer klaarmaakt.
    Alvast bedankt voor de reacties!

Toen ik nog kip met rijst en groenten maakte had ik een aantal vershoudbakjes gekocht die goed afsluiten. Gewoon 1x een berg rijst koken, een hoop kipblokjes en groenten bakken, die wegen en dan verdelen over de bakjes. 2 dagen kan het wel in de koelkast, de rest donderde ik in de vriezer.

Persoonlijk at ik het vaak droog, maar na verloop van tijd werd het saai en gooide ik er gewoon basic kruiden in.. paprikapoeder, gemberpoeder, kerrie, knoflook, peper, kipkruiden of gewoon nasikruiden. In een volgend stadium van smakeloosheid gooide ik er gewoon sweet chili overeen of bakte ik de rijst nog even na in ketjap.

Is maar net wat voor mierenneuker je bent qua zoutinname en suiker/carb sausjes zoals die sweet chili, curry of ketjap..

Porties ligt aan de rest van je schema, maar vaak 100g rijst/kip/groenten als overdagmaaltijd.

Ik wisselde trouwens ook wel gewoon eens af met pasta: macaroni/spaghetti/tagliatelle.. noem het maar op. Met een beetje roomsaus en pesto of gewoon rode saus van tomatenpuree o.i.d.
    Last edited by GespierdeMug; 03-04-2014, 22:29.
    Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Ik heb echt een schurfthekel aan koken. Ik gooi zelfs regelmatig alles (ja, kip, rijst en later de groenten) in de rijstkoker.
      Oh en als ik alleen rijst vooruit kook, flikker ik het vaak in boterhamzakjes in de koelkast. Scheelt weer afwas
      Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Iedere dag maak ik in mijn pauze de rijst met kip klaar en doe er wat komkommer doorheen voor de frisse touch! Tegenwoordig doe ik er 10 ml smaakvolle olijfolie doorheen en ik moet zeggen dat dat super smaakt!
        Ik doe per portie ook 100 gram rijst omdat ik meer gewoon moeilijker weg krijg, liever kleine porties verdeeld over meerdere maaltijden voor mij.
        The expert in anything was once a beginner..

Comment

Ik maak elke zondag voor 5 dagen klaar.
          55 Gr. Ongekookte rijst, 200 gram groenten en 150
          gram kipfilet. Het verschilt maar net wat je aan t doen bent (cut,bulk etc)

Comment

Ik maak een kilo vlees of kip klaar en dat gaat de ijskast in. De groentes kook ik in de magnetron, telkens een portie voor 3 dagen. Dagelijks doe ik mijn portie in een Curver Grand Chef bak en dat neem ik mee, samen met een bak kwark.
            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

Comment

Thanks! Ik ga dus het een en t ander is proberen!

Comment

Zelf maak ik altijd wraps met kip en rijst er in eet heel gemakkelijk en je kunt het ook makkelijker meenemen, alleen een beetje folie er omheen wikkelen.

Comment

zondag koken voor de hele week! Alle porties verdelen en in de ijskast/vriezer.
                  afwissellen met rijst/spaghetti/spirelli met kip/steak/mager gehakt/zalm en spaghettisaus met groenten (brocolli/erwten/wortellen/tomaten)

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                    Ik heb echt een schurfthekel aan koken. Ik gooi zelfs regelmatig alles (ja, kip, rijst en later de groenten) in de rijstkoker.
                    Oh en als ik alleen rijst vooruit kook, flikker ik het vaak in boterhamzakjes in de koelkast. Scheelt weer afwas
                    Maar je eet wel gewoon met mes en vork he lieverd?

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                      de ideale huisvrouw dus
                      You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Ik kook in de avond meestal een extra portie voor de volgende middag. Simpel en effectief.

Rijst (of aardappels) kook ik vaak voor een paar dagen tegelijk, meestal 2x per week omdat ik vier dagen als maximale bewaartermijn heb gesteld in de koelkast vanwege de voedselveiligheid.

Ik heb zelf een voorkeur voor glazen bewaarbakjes vanwege de vieze plastic smaak van bijvoorbeeld zakjes en omdat ik het dan in het bakje in de magnetron kan opwarmen.

Heb ik onverwacht tijdgebrek, dan val ik terug op mijn diepvriesvoorraad.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X