Bananen dieet.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bananen dieet.

Banana girl' viel 20 kilo af dankzij extreem fruitdieet.

Door:****Ellen Provoost****
    12-4-14 - 10:00********bron: YouTube, News.com.au, Instagram

Dankzij haar slanke lijn en haar bijzondere levenswijze verzamelde Freelee intussen al 166.000 volgers op haar YouTubekanaal. Het dieet dat ze zelf ontwikkelde, is rijk aan koolhydraten en zeker niet arm aan calorieën. De dieetgoeroe consumeert dagelijks tussen de 2000 en 5000 calorieën, terwijl de dagelijks aanbevolen hoeveelheid voor een vrouw 1.800 bedraagt. Freelee eet enkel rauwe voedingsproducten tot 16 uur. Daarna houdt ze zich meestal nog aan haar monomaaltijden, soms bakt ze verschillende kilo's aardappelen in de oven. Freelee meent dat ze in het verleden met eetstoornissen kampte en dat haar rauwe voedingdieet haar hielp 20 kilo af te vallen. 'Mijn huid oogt nu gezonder, ik heb meer energie en mijn metabolisme werkt sneller.'

Gevaarlijk
    Verschillende voedingsexperts hebben kritiek geuit op het schrappen van volledige voedingsgroepen. Ze waarschuwen voor de gevaren van overmatig consumeren van bananen. Deze fruitsoort is rijk aan kalium. Als je deze stof in grote hoeveelheden opneemt, kan dit namelijk hart en de nieren schaden. In een video legt Freelee uit hoe ze meer dan 50 bananen per dag kan consumeren. Ze begint met een smoothie van 20 bananen, plant dan een lunch met 10 bananen, tijdens haar avondmaal consumeert ze de overige 20. De dieetgoeroe voegt er als advies aan toe: 'Je moet niet per se zoveel bananen eten, ik probeer gewoon aan te tonen dat je veel moet eten om slank te zijn. Er zijn veel mensen die zeggen dat je calorieën moet schrappen om af te vallen, maar dat klopt niet.

De Britse Dieetexperte Aisling Pigott zegt dat het dieet niet helemaal slecht is. 'Een evenwichtig veganistisch eetpatroon kan extreem gezond zijn, als je het juist volgt. Maar je moet wel letten op de ijzer- en calciumopname en een supplement van vitamine B12 nemen. Een tekort aan deze stoffen kan namelijk leiden tot bloedarmoede. De symptomen hiervan zijn vermoeidheid, maagklachten, een ongezonde huid en het sneller ontwikkelen van blauwe plekken. Je moet ook vet op het menu zetten om gezond te zijn. Dit dieet is rijk aan suiker en koolhydraten, wat kan leiden tot ongezonde tanden en een slechte bloedsuikerspiegel voor wie meer risico loopt op suikerziekte.
    Last edited by rain; 12-04-2014, 10:14.
    DIVIDE ET IMPERA

menig aap is er jaloers op

Comment

Menig aap zen jimmies zullen nu serieus rustlen, lol.

"Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated."

Comment

Allemachtig, dat ze op 50 bananen kan afvallen. Hoe idioot veel heeft ze daarvoor wel niet gevreten?
        Is vast verzonnen
        Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
          Allemachtig, dat ze op 50 bananen kan afvallen. Hoe idioot veel heeft ze daarvoor wel niet gevreten?
          Is vast verzonnen
          Jij moet toch onderhand wel weten dat ik eerst alles grondig onderzoek dat ik plaats?

https://www.youtube.com/user/Freelea
          DIVIDE ET IMPERA

Comment

broodje aap verhaal
            Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
              Is vast verzonnen
              Hahahaha

Om er maar een beetje serieus op te reageren: met zulke voeding kan je ernstige tekorten opbouwen. Ik vind het dan ook best kwalijk als het zo wordt opgehemeld, en er niet duidelijk wordt gemaakt op welke tekorten je moet letten. Ik ken er een paar die zelfs tijdens de zwangerschap heel beperkt bleven kijken, en dus ernstige problemen met bloedarmoede enzo hadden.
              Voeding moet gewoon in balans zijn, het moet bestaan uit hetgeen wat het beste is voor jouw lijf. En dat is nooit iets eenzijdigs, maar wel voor iedereen iets verschillends.

Comment

Ik heb nog wat andere filmpjes bekeken van die mevrouw op Youtube,maar mijn conclusie is ook dat ze niet helemaal spoort.

Ps Patriciaaa:gaat verder alles goed?
                Dat je op je eigen reacties reageert kan nog, maar erom lachen is toch enigzins verontrustend.
                Teveel bananen op?
                DIVIDE ET IMPERA

Comment

Hahaha post was op jou gericht, gewoon verkeerd geklikt met quoten. Was gewoon moe

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X