Quaker havermout

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Quaker havermout

Hi, aan de hand van wat info op mijn quaker havermout pak heb ik twee stellingen geformuleerd, ik zou graag jullie mening willen weten over deze stellingen.

De informatie was:
    bereidingswijze 1: " In de magnetron: 3-3,5min op 650watt
    bereidingswijze 2: " De havermout in de melk koken, circa 1 min aan de kook houden, daarna laten afkoelen.

Stelling 1: Bij bereidingswijze 1 ligt de biologische beschikbaarheid lager, doordat de havermout niet gekookt is.
    Stelling 2: Bij bereidingswijze 2 is de GI hoger doordat de havermout gekookt is en daardoor al wat peptide bindingen afgebroken zijn.

Graag jullie mening over deze 2 stellingen

Ik kook het helemaal niet, ik doe hem koud mixen met water en whey.
    Gekookte havermout vind ik maar een smerige brij.

Comment

Verschil lijkt me verwaarloosbaar
      Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

havermout en brinta
        maar ga je toch niet koken,gatver
        Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Originally posted by brillant View Post
          havermout en brinta
          maar ga je toch niet koken,gatver
          Nou je bent niet de enige hoor, ik krijg die brij ook niet door mn strot.. Het lijkt verdorie wel n soort behangplaksel gekookt.. Ligt natuurlijk aan je smaak, maar ik vind het ronduit goor.

Koud proef je er niets van, en het kleeft niet zo..

Comment

Mix het wel eens met water dat net van de kook is en schepje whey.
            Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
            Go heavy or go home!

Comment

heb er nog een jeugdtrauma van,never nooit geen gekookte havermout

Comment

Ik kook het altijd gewoon met halfvolle melk vind het goed te eten maarja smaken verschillen he!

Comment

500 ml koude melk/50 gr Brinta/50 gr havermout/30 gr whey in een shakebeker.
                  Effe shaken,lekker hoor.
                  DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rainman View Post
                    Effe shaken,lekker hoor.
                    mijn idee

Comment

En dan heb je gewoon een soort dikke shake/wheight gainer? Bakje havermout is nog minder dan bajes voer :P
                      Hard work, beats talent.

Comment

Originally posted by erjede View Post
                        En dan heb je gewoon een soort dikke shake/wheight gainer? Bakje havermout is nog minder dan bajes voer :P
                        Yep.
                        Dan proef je er niks van,zelfs met de goedkope,grovere havermout van bv de appie.
                        Ik heb ook nog naturel whey,dus is het gewoon een smaakloze,romige shake.
                        Maar ik neem het ook niet omdat ik het lekker vind ofzo.
                        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Gewoon lekker met water in de magnetron heerlijk! Goedkope versus dure havermout ? Proef daar echt geen verschil tussen om eerlijk te zijn.

Comment

Originally posted by rainman View Post
                            Effe shaken,lekker hoor.

respect, ga ik ook maar is proberen dan, lijkt me niet te zuipen, vooral brinta maakt het dik, maar kan igg ff proberen!

Comment

Valt mee hoor, drink je echt zo weg.
                              Al heb ik het niet helemaal duidelijk neergezet :ik neem meestal 50 gram brinta of 50 gram havermout.
                              Soms ook beide, maar dan totaal 75 gram ofzo.
                              Anders moet je bijna wel 1 liter melk pakken om het te kunnen drinken.

50 gram lijkt niet zoveel, maar het is nog een kleine beker vol.
                              En brinta met koude melk wordt echt niet zo dik hoor, wel met warme melk.
                              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X