Carb cycling schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Carb cycling schema

Mogguh,

Ik wil gaan carb cyclen, echter ik heb nog nooit een dergelijk schema gemaakt. laat staan gecut te hebben.

Ben flink aan de gang geweest met een schema er is weinig over te vinden (athans ik kon weinig voorbeelden vinden) en zou graag wat expertise meningen er over willen hebben van jullie. heb de hogere waardes aangehouden omdat ik een snel metabolisme heb en geen of zo min min mogelijk spieren wil verliezen. kan altijd nog iets aanpassen

als je kijkt naar iifym behoefte zit ik op de 20% cut variant. op moment geen zware arbeid als verhuizer maar iets lichter als productiemedewerker (tijdelijke rommel) twijfel daarbij wel of ik dat niet teveel onder onderhoud eet.

k/e/v/
    High days 2901: 390/213/50
    low days 2276: 169/202/87
    "no" days 2257: 68/203/124

Alvast bedankt

carb cycling.xls

Ik zou de "no dagen" sowieso weghalen en vervangen door low dagen vanwege het feit dat ze echt helemaal niks toevoegen aan het rendement van je carb-cycle en vooral lastig zijn qua productkeuze (hier spreekt overigens zowel mijn eigen praktijkervaring als theoretische kennis trouwens).
    Persoonlijk vind ik dat je op de low-dagen nog een redelijk grote hoeveelheid aan carbs hebt, naar mijn inziens moet je daar aimen voor rond de 1-1,5x je gewicht aan grammen carbs (iets meer is geen ramp) (hele ruige schatting, LBM schatting is precieser -> google).
    Op de 'high-dagen' ziet het er goed uit buiten het feit dat ik waar mogelijk de hoeveelheid vetten nog iets verder zou pogen weg te snijden.
    Ik heb het hierboven nog alleen over de macro's trouwens, voedingskeuzen zien er verder clean uit dus lijkt me geen probleem. Wil hiermee trouwens niet zeggen dat het plan zoals het er nu staat niet werkt hoor, als je op -20% van je onderhoud uitkomt gemiddeld ga je hiermee vet verliezen. Zou het alleen niet zo onnodig complicated maken als ik jou was.

Comment

Ay bedankt voor je reactie man! =)
      het moet zeker niet moeilijker maken dan het is. zal is kijken waar ik wat carbs eraf haal en dan wat eiwitten toevoeg. zie dat ik bij de high day nog de lijnzaadolie erin heb staan zal deze schrappen.

maar creëer ik dan op mijn werkdagen niet een te groot tekort? omdat je toch wel hele dag bezig bent met wat tillen en lopen

Comment

op low en no dagen zit je qua kcal hetzelfde dus daar gaat het niet veel voor uitmaken ofc. Als je aan het hoge eind van het spectrum wil blijven zou ik bv. 2 dagen maken "high" en "low" dagen.
        Op high dagen eet je pak 'm beet 400-450 gram carbs, 200 gram eiwitten < 50 gram vetten (~3000 kcal uit m'n hoofd)
        Op low dagen eet je pak 'm beet 100 gram carbs, 250 gram eiwitten en 90 gram vet (~2200 kcal uit mn hoofd)
        Nogmaals is maar een opzet en ook de hoeveelheid high t.o.v. low dagen die jij in een week propt bepaald je deficit en je eindresultaat. Je kan je wss. bv wel voorstellen dat high-dagen in het weekend doen omdat je dan lekker aan de bagels etc. kan minder efficiënt is dan een high-dag op je leg day te plannen

Comment

thnx maat =)

Ga de no carb days skippen zag der ook enorm tegenop.

High days : 2811 : 213/380/40
          Low days : 2141 : 226/117/83
          twijfel hier nog om een keer 20 gram rijst te schrappen om onder die 100 te komen.

zoek alleen nog wat voor de low dag in de ochtend heb nu shake, halve bak kwark met wat frambozen. maar ik verga van de honger op werkdagen rond 9 uur

de high dagen komen op been dagen of eventueel mijn crossfit + bodyboks avond (beetje gay i know maar lekker uitgeput erna)

wil zo efficient mogelijk weer gaan dieeten dus sws geen bagels en shit. bier is voorlopig ook van het menu af. tenzij het snoeiwarm is dan zal der mss 1tje tussendoor komen in ruil voor de pasta maar voor sofar water it is
          Last edited by Beachboy; 23-04-2014, 19:23.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X