Cut schema controle want gewicht daalt niet???

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cut schema controle want gewicht daalt niet???

Dag mensen,

Ben nu sinds december vorig jaar weer flink aan het sporten, heb hiervoor al jaren gefitnessed maar ben een aantal keren gestopt.
    Sinds die tijd let ik goed op mn voeding en sinds 1 a 2 maand houd ik alles bij in Fitnesspal.
    Ben nu ook ongeveer 2 weken bezig om alles keurig af te wegen.
    Naar mijn idee doe ik alles goed, ik doe 5 a 6 keer per week aan krachttraining, doe bijna na elke training cardio tot ik 100 a 200 calorieen verbrand heb en ik voetbal voor de fun ook nog 1x per week.

Dit is m'n schema waar ik volgens train:

Monday Chest & Back

Pull Ups 4 sets 20 reps
    Incline Barbell Press 4 sets 15,12,10,8 reps
    Bent Over T-Bar Row 4 sets 12,10,8,8 reps
    Flat Dumbbell Press 4 sets 12,10,8,8 reps
    Dumbbell Pull Overs 4 sets 10 reps
    Landmine Press 4 sets 10 reps
    Single Arm Dumbbell Row (Chainsaws) 4 sets 12,10,8,8 reps
    Chest Dips (weighted) 4 sets 12,10,8,8 reps

Tuesday Legs

Squats 5 sets 20,12,10,8, 4 reps
    Romanian Deadlifts 4 sets 12,10,8,8 reps
    Walking Lunges 4 sets 10 steps eac h way
    Hack Squats 4 sets 12,10,8,8 reps
    Seated Hamstring Curls 3 sets 12 reps
    Leg Extensions 3 sets 12 reps
    Seated Calf Raises 5 sets 20,15,12,10,8 reps

Wednesday Shoulders & Trapezius

Overhead Press 5 sets 15,12,10,8,6 reps
    Dumbbell Lateral Raise 4 sets 12,10,8,8 reps
    Upright Rows (wide grip) 4 sets 12,10,8,8 reps
    Bent Over Dumbbell Reverse Fly 4 sets 10 reps
    Reverse Upright Row 4 sets 10 reps
    Alternating Dumbbell Front Raise 4 sets 10 reps
    Barbell Shrugs 5 sets 15,12,10,8,8 reps

Thursday Back & Biceps

Dead Lift 5 sets 12,10,8,6,2 reps
    Seated Cable Rows 4 sets 12,10,8,8 reps
    Straight Arm Pull Downs 4 sets 10 reps
    Under Hand Pull Downs 4 sets 10 reps
    Barbell Curls 4 sets 12,10,8,6 reps
    Alternating Dumbbell Hammer Curls 3 sets 10 reps
    Preacher Bench Concentration Curls 3 sets 10 reps

Friday Chest & Triceps

Incline Dumbbell Fly to Close Press 4 sets 10 reps
    Flat Barbell Press 4 sets 12,10,8,8 reps
    Underhand Cable Fly 4 sets 12 reps
    Decline Dumbbell Press 4 sets 12,10,8,8 reps
    EZ-bar Skull Crusher 4 sets 12,10,8,6 reps
    Rope Extensions 3 sets 10 reps
    Cross Bench Dips (weighted) 3 sets 10 reps

Saturday Legs & Calves

Leg Press 5 sets 20,12,10,8,6 reps
    Step Ups (weighted) 4 sets 10 reps
    Dumbbell Romanian Deadlifts 4 sets 10 reps
    Single Leg Extensions 3 sets 12 reps
    Lying Leg Curls 3 sets 12 reps
    Standing Calf Raises 5 sets 15,12,10,8,8 reps

Verder ga ik qua kracht wel steeds voorruit alleen m'n gewicht blijft steeds schommelen tussen de 90 / 93 kilo.
    In de spiegel zie ik ook duidelijk resultaat, alleen heb ik het idee dat mn vet percentage niet veel aan het zakken is.
    Alles lijkt wel een stuk strakker maar ik heb zelf het gevoel dat m'n vet percentage al veel lager had moeten zijn.

Ik eet niet exact volgens een standaard schema, let er wel op dat ik goed eet natuurlijk.

Free Calorie Counter, Diet & Exercise Journal | MyFitnessPal.com

Bij de link naar fitnesspal kun je exact zien wat ik eet.

Mn macro's heb ik onlangs aangepast naar 30/40/30 om toch meer eitwit binnen te krijgen.
    Hierdoor kunnen dagen uit het verleden niet kloppen omdat mn koolhydraten des tijds hoger waren en het eiwit lager.
    Elke dag probeer ik rond de 2500 kcal te eten, de cardio die ik verbrand eet ik meestal niet terug.
    Echter zodra ik ook savonds nog ga voetballen o.i.d. probeer ik wel een aantal calorieen extra te pakken.
    Ook eet ik op zondag vaak op onderhoudsniveau en reken ik dit als een soort cheat dag.
    Ik drink maar 1x per week, meestal beperk ik dit tot ongeveer 8 biertjes op een avond alleen heb 1x per maand ofzo ook een uitschieter dat ik meer drink.
    Ik hou op de dag dat ik drink hier wel rekening mee en zorg dat ik mn koolhydraten iets beperkt en wat meer eiwitten neem die dag.

M'n onderhoud ligt ongeveer rond de 2700 calorieen, ik eet per dag 2500.
    Dit is 300 teveel volgens deze berekening maar aangezien ik elke dag cardio doe en niet te veel spiermassa wil verliezen lijkt dit te kloppen volgens mij.

Anyways, lang verhaal maar ik hoop dat iemand me wat meer info kan geven en hiermee kan helpen!
    Het gaat me erom of ik op deze manier goed bezig ben of dat ik beter nog dingen kan aanpassen.

Thanks alvast!
    Last edited by Abel; 13-05-2014, 21:25.

2 mogelijkheden:

1. je eet teveel kcal. Oplossing: minder kcal eten
    2. je hebt te lang gecut en je metabolisme ligt op zn gat. Oplossing: verhoog je kcal wekelijks met 100 kcal tot je op een punt komt waarbij je weer begint aan te komen. Als je metabolisme echt platligt, dan zou je hierdoor enkele weken niet moeten aankomen.

Hoe weet je btw dat je onderhoud 2700 kcal is? Tel je alles bij elkaar op, dus ook de bier en de cheatdagen?

Comment

Deze gebruiker staat anderen niet toe zijn of haar logboek te bekijken.

Back to dennisabel's profile

Comment

Originally posted by Protasius View Post
        Deze gebruiker staat anderen niet toe zijn of haar logboek te bekijken.

Back to dennisabel's profile
        Heb t profiel open gezet dus hij zou moeten werken, zal nog ff checken.

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
          2 mogelijkheden:

1. je eet teveel kcal. Oplossing: minder kcal eten
          2. je hebt te lang gecut en je metabolisme ligt op zn gat. Oplossing: verhoog je kcal wekelijks met 100 kcal tot je op een punt komt waarbij je weer begint aan te komen. Als je metabolisme echt platligt, dan zou je hierdoor enkele weken niet moeten aankomen.

Hoe weet je btw dat je onderhoud 2700 kcal is? Tel je alles bij elkaar op, dus ook de bier en de cheatdagen?
          Mn onderhoud heb ik uitgerekend via een excel bestand van dutchbodybuilding. Hierbij kwam ik wat hoger uit dan dat ik nu reken.
          Via myfitnesspal heb ik het ook uitgerekend, ook rekening houdend met mn dagelijkse activiteit qua werk etc.
          Last edited by Abel; 13-05-2014, 21:46.

Comment

Breakfast Calories Carbs Fat Protein Fiber Sugar
            Master Crumble (Lidl - Muesli With Fruit Nuts & Seeds, 105 g 398 64 12 7 8 0
            Lidl - Milbona - Magere Melk, 158 ml 60 8 0 6 0 8
            Add Food Quick Tools 458 72 12 13 8 8
            Lunch
            Vlees - Kip, 100 gr 165 0 10 19 0 0
            Vitasia - Groene Curry, 160 gram 253 26 15 2 2 15
            Zilvervlies Rijst - Rijst, 100 gram 137 26 2 3 3 0
            Broccoli - Vers, 60 gr. 17 1 0 2 2 1
            Add Food Quick Tools 572 53 27 26 7 16
            Dinner
            Fresh - Broccolli, 60 gms 20 4 0 2 2 1
            Vlees - Kip, 500 gr 825 0 50 97 0 0
            Add Food Quick Tools 845 4 50 99 2 1
            Snacks
            Body En Fit - Isolaat Perfection, 3 scoop 306 0 0 77 0 0
            Body En Fit - Magnificent, 35 gram 106 24 0 1 0 0
            Deepblue - Tonijn In Zonnebloemolie, 120 g 227 0 11 33 0 0
            Bakker - Volkorenbrood (1 Snee), 2 snee 134 25 2 5 2 3
            Add Food Quick Tools 773 49 13 116 2 3
            Totals 2,648 178 102 254 19 28
            Your Daily Goal 2,724 205 91 272 47 102
            Remaining 76 27 -11 18 28 74
            Calories Carbs Fat Protein Fiber Sugar
            Zo ziet een standaard dag qua voeding er voor mij uit.
            Voor als mn profiel nog niet goed werkt.

Comment

vermoed dat er in je cruesli aardig wat suikers zitten zou deze proberen te schrappen

voor cutten mag je zeker 300kcal onder behoefte zitten dus die 2400/2500

Comment

Aan zo'n berekening heb je weinig. Je kunt het als uitgangspunt gebruiken, maar daarna zul je het een aantal weken in de praktijk moeten testen en zien wat er gebeurt. Vergeet niet bakolie mee te rekenen.

Ik zou in jou geval dagelijks gemiddeld -500 eten, waarvan je meer eet op dagen waarop je krachttraining doet. Kortom in één week een tekort creeeren van 3500 kcal en zie wat dat met je doet de komende weken. Ik vermoed dat je nu op of rond je onderhoud eet omdat je zegt resultaat te zien in de spiegel, maar je vet niet omlaag gaat.

Comment

vermoed dat er in je cruesli aardig wat suikers zitten zou deze proberen te schrappen

voor cutten mag je zeker 300kcal onder behoefte zitten dus die 2400/2500
                  Ik zit dagelijks 550 kcal onder mn behoefte. Fitnesspal telt de calorieen van de cardio weer op bij het aantal calorieen wat ik per dag moet eten.
                  Als ik deze calorieen niet terug eet dan eet ik rond de 800 calorieen onder mn onderhoud en dit is echt te weinig.

Om je ff te verbeteren ik eet sochtends geen cruesli maar muesli. Muesli bevat veel minder suiker.
                  De calorieen die ik binnen krijg van de suikers reken ik ook mee maar dan blijf ik nog keurig rond de 2500 / 2600.

Comment

Aan zo'n berekening heb je weinig. Je kunt het als uitgangspunt gebruiken, maar daarna zul je het een aantal weken in de praktijk moeten testen en zien wat er gebeurt. Vergeet niet bakolie mee te rekenen.

Ik zou in jou geval dagelijks gemiddeld -500 eten, waarvan je meer eet op dagen waarop je krachttraining doet. Kortom in één week een tekort creeeren van 3500 kcal en zie wat dat met je doet de komende weken. Ik vermoed dat je nu op of rond je onderhoud eet omdat je zegt resultaat te zien in de spiegel, maar je vet niet omlaag gaat.
                    waarom meteen zo rigoureus min 500?

Comment

Dat zou best kunnen kloppen wat je nu zegt. Voor mn gevoel eet ik echter al vrij weinig.
                      Hieronder de berekening van het excel bestand van dutchbodybuilding:

kcal per dag Harris-Benedict Katch-McArdle
                      BMR 2089 kcal 1950 kcal
                      Onderhoudsniveau 3238 kcal 3023 kcal
                      Cutten 2914 kcal 2721 kcal
                      Bulken 3562 kcal 3326 kcal
                      Volgens die berekening moet ik dus rond de 2900 / 2700 kcal eten om te cutten.
                      Dit is met een matige activiteit van 3 - 5 x per week krachttraining.
                      Momenteel eet ik dus al veel minder omdat ik deze aantallen vrij hoog vond en sport ik ook veel meer per week.

Ik wil gerust mn kcal gaan afbouwen maar dan word mn netto kcal per dag wel heel weinig.
                      Dit zal dan rond de 2000 komen te liggen.

Comment

Je onderhoud is dus geen 2700 zoals je zegt, maar +-3000. Katch Mc-Ardle is het meest specifiek als je je vetpercentage weet.

En als ik het goed begrijp ben je dus pas 2 weken bezig je gewicht bij te houden? Doe je dat dagelijks of wekelijks? Op dezelfde tijd op dezelfde omstandigheden, of hoe anders?

Hoe lang eet je nu al minder dan 3000 kcal?

Btw, 5-6 keer per week aan krachttraining doen is nogal zinloos. Je bouwt toch geen spier op tijdens een cut, dus nu is het enige wat je ermee bereikt kcal verbranden en je centrale zenuwenstelsel uitputten, aangezien je daarnaast nog eens aan voetbal doet en weinig eet. 3x per week is prima, meer is soms minder.

Comment

waarom meteen zo rigoureus min 500?
                          Vind je dat rigoureus? 3500 kcal staat gelijk aan één pond vetverlies per week. De richtlijn is 1-2 pond per week of 0,5-1% van je totale lichaamsgewicht. Valt dus reuze mee. -500 is meestal het advies als men gaat cutten.

Comment

Je onderhoud is dus geen 2700 zoals je zegt, maar +-3000. Katch Mc-Ardle is het meest specifiek als je je vetpercentage weet.

En als ik het goed begrijp ben je dus pas 2 weken bezig je gewicht bij te houden? Doe je dat dagelijks of wekelijks? Op dezelfde tijd op dezelfde omstandigheden, of hoe anders?

Hoe lang eet je nu al minder dan 3000 kcal?

Btw, 5-6 keer per week aan krachttraining doen is nogal zinloos. Je bouwt toch geen spier op tijdens een cut, dus nu is het enige wat je ermee bereikt kcal verbranden en je centrale zenuwenstelsel uitputten, aangezien je daarnaast nog eens aan voetbal doet en weinig eet. 3x per week is prima, meer is soms minder.
                            M'n gewicht houd ik een half jaar ongeveer bij. Toen ik weer ben begonnen in december woog ik rond de 85 kilo.
                            Ook gebruik ik creatine dus dit zal ook ongeveer 2 a 3 kilo aan vocht zijn.
                            Ik sta 1 a 2x per week op de weegschaal, meestal op de dinsdag zodra ik naar bed ga.

Sinds ik begonnen ben met trainen eet ik al onder de 3000kcal, in het begin zal ik af en toe wel uitschieters hebben gehad omdat ik het toen niet exact bij hield maar ik gok dat ik nu 4 maand zeker weten onder de 3000kcal zit.

Het 5 - 6x per week trainen doe ik nu nog maar 2 weken. Vanaf december tot april heb ik 3 a 4x per week getraint.
                            Zodra ik 3 a 4x per week train heb ik zelf echter het gevoel dat ik veel te weinig doe, misschien dat ik geen spier opbouw maar ik verlies in ieder geval ook geen spier omdat ik qua gewichten nog steeds voorruit ga en wel genoeg rust neem en eiwit binnen krijg.

Als ik zo naar jullie advies luister dan lijkt mij het meest logische dat mn metabolisme op zn kant ligt nu.
                            Minder eten is geen optie en meer sporten is ook geen optie omdat ik dan qua netto kcal veel te laag uit kom.
                            Dan denk ik dat toch iets hoger in mn kcal moet gaan zitten voor een periode.

Je zegt dat mn onderhoud dus ongeveer 3000kcal is, als ik dan mn voeding bekijk dan zit ik met 2500kcal dus aardig goed?
                            Hier zal dan de +/- 600 kcal die ik per dag verbrand met krachttraining en cardio nog vanaf moeten.
                            2500kcal + 600kcal = 3100kcal <<< zoveel kcal kan ik dus per dag eten om toch nog 500kcal onder mn onderhoud te zitten als ik het goed begrijp?
                            Dit lijkt me namelijk erg veel maar misschien dat hierdoor mn metabolisme ook wel op zn kant ligt.

Comment

Je eet al maanden lang onder behoefte en je stofwisseling is deels omlaag aangepast.

Mogelijke oplossing:

week 1: training dagen: 2800 kcal, E200, K300, V88
                              week 1: rust dagen: 2400, E200, K200, V88

week 2: training dagen: 3000 kcal, E225, K325, V88
                              week 2: rust dagen: 2600, E225, K225, V88

week 3: training dagen: 3200 kcal, E250, K350, V88
                              week 3: rust dagen: 2800, E250, K250, V88

week 4: training dagen: 3200 kcal, E250, K400, V88
                              week 4: rust dagen: 2800, E250, K300, V88

Week 5-12:
                              training dagen: 2800 kcal, E200, K300, V88
                              rust dagen: 2400, E200, K200, V88

Bier, cheat, refeed, etc allemaal laten voor wat het is en je hier aan houden. Deze waarden zijn inclusief supplementen zoals whey.
                              -------------------------

PS. in je opbouw fase cardio reduceren. Eventueel eerst één week voeding constant houden en cardio reduceren en pas week erna starten met opbouwen van voeding.
                              Last edited by dynobet; 13-05-2014, 23:32.
                              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X