Kipfilet + medicatie = resistentie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Ik ging er eigenlijk ook een beetje vanuit dat rickbeen hier wel van op de hoogte was gezien zijn opleiding.
    Maar het lijkt me uiteraard ook een onderwerp om niet al te naïef bij te zijn.

    Comment


    • #32
      Originally posted by Rickbeen View Post
      Aah daar is onze koe knuffelaar wel, ik dacht al wat duurt het lang voordat je reageert

      Ik zou het kort proberen uit te leggen want zoals jij het zegt is het namelijk kort door de bocht.

      De lengte en gewicht heeft natuurlijk te maken met het bepaalde ras. Om het beste ras te creëren voor de vlees industie wordt er een kruising gefokt door middel van:
      Moeder: Kruising: Nederlands Landvarken x Yorkshire --> Goede afbigeigenschappen, mindere vleesproductie.
      Vader (beer): Pietrain beer --> Zeer stressvol varkensras, veel gefokt in Frankrijk ivm de rustige eigenschap van Franse boeren. Een schreeuw door de stal en een Pietrain varken kan hierdoor zo'n stress krijgen dat ze dagen lang niet in gewicht stijgen, dus de vleesaanmaak stopt.

      Het big hiervan wordt weer gekruist met een Pietrain varken, om het big de goeie vleesaanmaakeigenschap mee te geven.

      Deze varkens worden gemiddeld tussen de 100-120 kg. Varkens die lichter zijn dan 110 kg moeten een 0,8 m2 oppervlakte ter beschikking hebben met 40% dichte vloer. Varkens zwaarder dan 110 kg moeten minimaal 1m2 ter beschikking hebben. Een gemiddeld varken is 130 cm lang, maar ze zijn laag bij de grond dus houden ze nog wat over. Die uitschieters komen bijna niet voor omdat de ondernemer een gemiddelde lengte en gewicht wil hebben omdat anders de prijs naar beneden gaat als alles bij de slacht afgeleverd wordt, anders moet de fabriek hun apparatuur bij het slachten steeds opnieuw afstellen. Bij een varken van 130 kg blijft er anders vlees aan het karkas zitten, en bij varkens van 90 kg worden delen van botten meegenomen in het proces.

      Moet de oppervlakte veel lijken? Nee, maar het is genoeg. Anders was dit niet door gekomen door de Nederlandse Wetgeving. Nederland heeft niet voor niets een van de beste agrarische sectoren van de wereld.



      Waar halen ze die eieren vandaan dan? Er is een EU-verbod op het gebruik van legbatterijen sinds 1 januari 2012.
      En kippenvlees uit het buitenland is kwalitatief inderdaad minder dan Nederlandse kip. Waarom hebben wij dan buitenlandse kip? Omdat Nederland te gierig is om wat meer geld uit te geven aan kip. Al het gezeur wat Wakker Dier aangewakkerd heeft heeft er mede toe geleid dat wij kwalitatief mindere kip hebben in Nederland. Er komt nu meer kip vanuit de Oost-blok landen binnen, omdat dit goedkoper is. Hier is minder controle op geweest dan in Nederland zou gebeuren.

      Nederland heeft geen plofkippen. Plofkippen is iets bedacht wat komt uit de stad. Ga maar eens naar polen, daar heb je plofkippen ja. En door de hogere import van kippenvlees uit deze landen (mede door Wakker Dier) verhogen wij dit alleen maar. In plaats van hier te gaan zeuren over de kwaliteit kip en de leefomstandigheden moet die lui daar eens heengaan.



      Een kip is gemiddeld 6 kg als deze geslacht wordt. Daar blijft meestal +- 3,5 kg geslacht gewicht over, inclusief karkas. Stel dat we daarvan 2-2,5 kg vlees aan zouden overhouden. Nederland valt onder de middenmoot qua antibiotica. Een deel van deze antibiotica breekt de kip al af. Een gemiddeld persoon weeg 75-80 kg?? Volgens mij hoef ik aan deze cijfers niet meer toe te voegen hoe nihil dat is. Inderdaad kun je resistent worden voor antibiotica uit kippenvlees, alleen gezien de hoeveelheden die gegeten moeten worden is dit in de praktijk niet aan de orde.
      Maakt niet uit wat, overal teveel van eten is slecht voor je of zelfs dodelijk.




      Ik zei dat het zo schijnt te zijn. Een filmpje laten zien waarin duidelijk te zien is dat het betaald is. Jaa dat gaan ze zeker filmen, hier heb je 100 doekoes en dan moet jij ff dat zeehondje doodknuppelen. Dat weet je zelf ook wel patricia, je vraagt om iets wat niet mogelijk is.
      Ik zit op de telefoon, dus reageer morgen wel.
      Maare, klakkeloos roepen dat dingen zo schijnen te zijn, en komen met koeienknuffelaar staat je niet netjes.



      Iedereen weet dat ik liever met bomen knuffel.

      Originally posted by rtrgroningen View Post
      Als microbioloog moet ik hier even op reageren.
      Je wordt zelf niet resistent tegen de antibiotica, maar bacteriën worden resistent tegen antibiotica. Dat je (kleine hoeveelheden) antibiotica zelf binnenkrijgt door het eten van kip waar antibiotica inzit, kan er voor zorgen dat bacterien in je lijf resistent worden tegen bijvoorbeeld penicilline, waardoor een infectie met deze bacterie niet meer te behandelen is met dit antiobicum. Ook komt de antibiotica in de grond terecht (uitwerspelen/urine), waar ook bacterien inzitten en zo resistent wordt


      De beste voorbeelden hiervan zijn naar mijn mening MRSA (methicilline resistente Staphylococcus aureus, en multi drug resistente Pseudomonas aeruginos, die beide veel problemen geven in ziekenhuzen en in mensen met een verzwakt immuunsysteem.
      Waardevolle post
      Passion is: pushing yourself when no one else is around

      Comment


      • #33
        Ik ben een boom van bijna 2 meter. Huhuh.
        Auteur van Bonds Androgene Anabole Steroïden (ISBN: 978-90-824123-0-7, peterbond.nl).

        Comment


        • #34
          Originally posted by Spuitelf11 View Post
          Ik ben een boom van bijna 2 meter. Huhuh.
          Prinses Irene knuffelt geen treurwilg!
          DIVIDE ET IMPERA

          Comment


          • #35
            Wat een berichten.......
            Ik heb het misschien een beetje slordig geformuleerd, door te zeggen dat er genoeg rotzooi door zit.
            Rickbeen heeft wel gelijk dat alles wordt gecontroleerd, en ik zeg niet dat boeren er zelf nog veel mee rotzooien. Alhoewel dit prima kan, tussen de controles door. Wat hoogstwaarschijnlijk ook wel gebeurd.
            Het antwoord van onze micro-bioloog vind ik zeer interessant, en ook best een verduidelijking geven.

            Heb ook niet de intensie om hennis te schoppen hierover, maar vind , iedergeval voor mezelf, dat ik dit wel serieus neem. Het lijkt me verschrikkelijk om deels resistent te worden voor en door de "standaard" antibiotica, genaamd penicilline.
            In between obsessed periods

            Comment


            • #36
              Originally posted by rainman View Post
              prinses irene knuffelt geen treurwilg!
              Wat bedoel je daarmee? GVD.
              Auteur van Bonds Androgene Anabole Steroïden (ISBN: 978-90-824123-0-7, peterbond.nl).

              Comment


              • #37
                Originally posted by Spuitelf11 View Post
                Ik ben een boom van bijna 2 meter. Huhuh.
                Boom?

                wandelende tak

                Kusje?
                no homo
                Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

                Comment


                • #38
                  Originally posted by mdejonge View Post
                  Wat een berichten.......
                  Ik heb het misschien een beetje slordig geformuleerd, door te zeggen dat er genoeg rotzooi door zit.
                  Rickbeen heeft wel gelijk dat alles wordt gecontroleerd, en ik zeg niet dat boeren er zelf nog veel mee rotzooien. Alhoewel dit prima kan, tussen de controles door. Wat hoogstwaarschijnlijk ook wel gebeurd.
                  Het antwoord van onze micro-bioloog vind ik zeer interessant, en ook best een verduidelijking geven.

                  Heb ook niet de intensie om hennis te schoppen hierover, maar vind , iedergeval voor mezelf, dat ik dit wel serieus neem. Het lijkt me verschrikkelijk om deels resistent te worden voor en door de "standaard" antibiotica, genaamd penicilline.
                  Goeie post alleen wat je daar zegt is echt bullshit. Waarom zou een pluimveeondernemer meer antibiotica gaan gebruiken? Door de antibiotica die toegestaan is ga je de meeste ontstekingen en ziektes uit de weg, hoe meer antibiotica hoe minder eetlust bij de kip (net als bij de mens) en antibiotica kost alleen maar geld. Dus meer gebruiken dan toegestaan is is gevaar (ivm controles), onnodig en duur.

                  @inferno:
                  Mooi onderzoek, alleen hoeveel kip hebben deze proefpersonen geconsumeerd? Kip wordt steekproefgewijs gecontroleerd op het aantal bacteriën, en bij een te hoog kiemgetal bacteriën op kippenvlees wordt de kip gewoon weg geflikkerd. Dus moeten er heel wat kilo's kip in voordat een te hoog gehalte aan bacteriën het lichaam binnen komt.

                  Ten tweede: Nu spreekt dit onderzoek de micro-bioloog tegen, of de micro-bioloog spreekt het onderzoek tegen, omdat het onderzoek zegt dat men resistent wordt voor antibiotica door de bacteriën die men via de kip binnen krijgt, alleen onze micro-bioloog zegt dat men resistent wordt voor antibiotica omdat je een te grote hoeveelheid antibiotica binnen krijgt.
                  Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
                  People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
                  BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Rickbeen View Post
                    @inferno:
                    Mooi onderzoek, alleen hoeveel kip hebben deze proefpersonen geconsumeerd? Kip wordt steekproefgewijs gecontroleerd op het aantal bacteriën, en bij een te hoog kiemgetal bacteriën op kippenvlees wordt de kip gewoon weg geflikkerd. Dus moeten er heel wat kilo's kip in voordat een te hoog gehalte aan bacteriën het lichaam binnen komt.
                    Waarom zou men een enorme hoeveelheid moeten consumeren om geinfecteerd te raken? Bacterien vermenigvuldigen zich razendsnel, dus de hoeveelheid hoeft niet eens meer te zijn dan de toegestane waarde.



                    En de toegestane waardes, daar word ook zo vaak over gediscussieerd.

                    Ten tweede: Nu spreekt dit onderzoek de micro-bioloog tegen, of de micro-bioloog spreekt het onderzoek tegen,
                    In feite spreken het onderzoek en de microbioloog elkaar niet tegen, want uiteindelijk komt het op hetzelfde neer. "Men" wordt nooit resistent tegen antibiotica, het zijn de ziekte-veroorzakende bacterien die resistent worden tegen antibiotica.

                    Originally posted by Rickbeen View Post
                    omdat het onderzoek zegt dat men resistent wordt voor antibiotica door de bacteriën die men via de kip binnen krijgt,
                    Volgens het onderzoek:

                    ‘Zo neemt het aantal antibioticaresistente bacteriën bij kippen en bij mensen al jaren evenredig toe en komen ze bij alle leeftijdscategorieën en in heel Nederland voor. Dat maakt het zeer waarschijnlijk dat voedsel een belangrijke bron is van deze antibioticaresistente bacteriën.’
                    Originally posted by Rickbeen View Post
                    alleen onze micro-bioloog zegt dat men resistent wordt voor antibiotica omdat je een te grote hoeveelheid antibiotica binnen krijgt.
                    Hij heeft het nergens over een te grote hoeveelheid antibiotica, eerder het tegenovergestelde. Dit zegt de microbioloog:

                    Originally posted by De Microbioloog
                    Dat je (kleine hoeveelheden) antibiotica zelf binnenkrijgt door het eten van kip waar antibiotica inzit, kan er voor zorgen dat bacterien in je lijf resistent worden tegen bijvoorbeeld penicilline, waardoor een infectie met deze bacterie niet meer te behandelen is met dit antiobicum.
                    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                    - Dave Tate

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Rickbeen View Post
                      Aah daar is onze koe knuffelaar wel, ik dacht al wat duurt het lang voordat je reageert

                      Ik zou het kort proberen uit te leggen want zoals jij het zegt is het namelijk kort door de bocht.

                      De lengte en gewicht heeft natuurlijk te maken met het bepaalde ras. Om het beste ras te creëren voor de vlees industie wordt er een kruising gefokt door middel van:
                      Moeder: Kruising: Nederlands Landvarken x Yorkshire --> Goede afbigeigenschappen, mindere vleesproductie.
                      Vader (beer): Pietrain beer --> Zeer stressvol varkensras, veel gefokt in Frankrijk ivm de rustige eigenschap van Franse boeren. Een schreeuw door de stal en een Pietrain varken kan hierdoor zo'n stress krijgen dat ze dagen lang niet in gewicht stijgen, dus de vleesaanmaak stopt.

                      Het big hiervan wordt weer gekruist met een Pietrain varken, om het big de goeie vleesaanmaakeigenschap mee te geven.

                      Deze varkens worden gemiddeld tussen de 100-120 kg. Varkens die lichter zijn dan 110 kg moeten een 0,8 m2 oppervlakte ter beschikking hebben met 40% dichte vloer. Varkens zwaarder dan 110 kg moeten minimaal 1m2 ter beschikking hebben. Een gemiddeld varken is 130 cm lang, maar ze zijn laag bij de grond dus houden ze nog wat over. Die uitschieters komen bijna niet voor omdat de ondernemer een gemiddelde lengte en gewicht wil hebben omdat anders de prijs naar beneden gaat als alles bij de slacht afgeleverd wordt, anders moet de fabriek hun apparatuur bij het slachten steeds opnieuw afstellen. Bij een varken van 130 kg blijft er anders vlees aan het karkas zitten, en bij varkens van 90 kg worden delen van botten meegenomen in het proces.

                      Moet de oppervlakte veel lijken? Nee, maar het is genoeg. Anders was dit niet door gekomen door de Nederlandse Wetgeving. Nederland heeft niet voor niets een van de beste agrarische sectoren van de wereld.



                      Waar halen ze die eieren vandaan dan? Er is een EU-verbod op het gebruik van legbatterijen sinds 1 januari 2012.
                      En kippenvlees uit het buitenland is kwalitatief inderdaad minder dan Nederlandse kip. Waarom hebben wij dan buitenlandse kip? Omdat Nederland te gierig is om wat meer geld uit te geven aan kip. Al het gezeur wat Wakker Dier aangewakkerd heeft heeft er mede toe geleid dat wij kwalitatief mindere kip hebben in Nederland. Er komt nu meer kip vanuit de Oost-blok landen binnen, omdat dit goedkoper is. Hier is minder controle op geweest dan in Nederland zou gebeuren.

                      Nederland heeft geen plofkippen. Plofkippen is iets bedacht wat komt uit de stad. Ga maar eens naar polen, daar heb je plofkippen ja. En door de hogere import van kippenvlees uit deze landen (mede door Wakker Dier) verhogen wij dit alleen maar. In plaats van hier te gaan zeuren over de kwaliteit kip en de leefomstandigheden moet die lui daar eens heengaan.



                      Een kip is gemiddeld 6 kg als deze geslacht wordt. Daar blijft meestal +- 3,5 kg geslacht gewicht over, inclusief karkas. Stel dat we daarvan 2-2,5 kg vlees aan zouden overhouden. Nederland valt onder de middenmoot qua antibiotica. Een deel van deze antibiotica breekt de kip al af. Een gemiddeld persoon weeg 75-80 kg?? Volgens mij hoef ik aan deze cijfers niet meer toe te voegen hoe nihil dat is. Inderdaad kun je resistent worden voor antibiotica uit kippenvlees, alleen gezien de hoeveelheden die gegeten moeten worden is dit in de praktijk niet aan de orde.
                      Maakt niet uit wat, overal teveel van eten is slecht voor je of zelfs dodelijk.




                      Ik zei dat het zo schijnt te zijn. Een filmpje laten zien waarin duidelijk te zien is dat het betaald is. Jaa dat gaan ze zeker filmen, hier heb je 100 doekoes en dan moet jij ff dat zeehondje doodknuppelen. Dat weet je zelf ook wel patricia, je vraagt om iets wat niet mogelijk is.
                      1m2 klinkt leuk als iemand een dwerg-hangbuikzwijntje voor zich ziet. Ik denk dat de meeste mensen varkens wat kleiner inschatten dan 100-120 kg.

                      Wat bedoel je met dat de varkens nog wat overhouden in het hok? Dat ze niet helemaal aan de zijkant zitten geklemd ofzo? Want volgens mij kloppen dit soort plaatjes wel met de werkelijkheid, toch? Dat er in ieder geval geen mogelijkheid is tot draaien?
                      En volgens mij zijn ze op het plaatje nog niet eens op het maximale gewicht?



                      Ik weet ook niet goed wat ik met je quote: 'Moet de oppervlakte veel lijken? Nee, maar het is genoeg. Anders was dit niet door gekomen door de Nederlandse Wetgeving. Nederland heeft niet voor niets een van de beste agrarische sectoren van de wereld.' moet. Het slaat als een tang op een varken, en is niets anders dan gewoon je mening.


                      Oke, legbatterijen zijn zo goed als vervangen door een verrijkte kooisyteem. Als ik me niet vergis dan zijn de grootste verschillen dat de kooi iets hoger is, ietsie meer ruimte heeft, en dat er een stok zit waar ze op kunnen zitten? Maar nog steeds een vloer van gaas, erg veel kippen in 1 hok (al vindt jij vast dat het voldoende is). Het grootste verschil is denk ik dat er een andere naam aan gegeven wordt, waardoor het beter klinkt.
                      Dat is dit, toch? Ik zie weinig verschil met een legbatterij



                      Gevaar van de antibiotica zit niet in hetgeen wat je daar schrijft. Maar genoeg posts die daar al over gaan

                      Doodleuk zeggen dat iets zo schijnt te zijn, dat slaat nergens op he. Ik zeg toch ook niet dat Rickbeen opgaat in de discussies, omdat het schijnt dat hij varkens graag anaal vernederd?

                      Originally posted by Rickbeen View Post
                      Goeie post alleen wat je daar zegt is echt bullshit. Waarom zou een pluimveeondernemer meer antibiotica gaan gebruiken? Door de antibiotica die toegestaan is ga je de meeste ontstekingen en ziektes uit de weg, hoe meer antibiotica hoe minder eetlust bij de kip (net als bij de mens) en antibiotica kost alleen maar geld. Dus meer gebruiken dan toegestaan is is gevaar (ivm controles), onnodig en duur.
                      Zo jammer dat je gelijk weer begint met zoiets als bullshit.


                      Maare als ik mij niet vergis, dan zijn de medicijnen nu zo aangepast, dat je verschillende lijnen hebt in de antibiotica. Keuzes die bestaan uit 1) antibiotica die heel makkelijk te verkrijgen is, maar minder goed werkt. Die antibiotica mag je als veehouderij relatief royaal inkopen zonder dat er echt vragen gesteld worden. Mede door de makkelijke verkrijgbaarheid ligt de prijs ook relatief laag ( 2) antibiotica die alleen op advies van de dierenarts gegeven mag worden. Daar mag je een kleine voorraad van hebben, mits het op voorraad is van een veearts 3) antibiotica die alleen door een veearts gegeven mag worden, en alleen gegeven mogen worden als keuze 1 en 2 niet effectief blijken


                      Er valt steeds minder onder 1, maar er is alsnog volop keuze.
                      En het gevaar zit niet gelijk in antibiotica die gegeven wordt, maar in het feit dat het preventief gegeven wordt.


                      Geinig dat je over geld begint, want blijkbaar is het dus wél aantrekkelijk. Een groot gedeelte van die infecties komt omdat die kippen 1) veel te dicht op elkaar zitten: zowel de stress als overbezetting verhoogt de infectiedruk 2) omdat ze te snel moddervet worden: zo snel dat de pootjes het gewicht niet aankunnen, en de kippen door de pootjes zakken. Daar komen ligplekken van, die weer besmet worden met oa de ammoniak uit de kippenpoep. Gevolg is niet alleen van die uitgevreten pussige plekken (die er nu bijna altijd worden afgesneden als je een hele kip koopt), maar ook het risico dat die ontsteking in de bloedbaan komt.
                      Maargoed omdat een kippetje moddervet is, loopt die amper, is de doorbloeding slechter, en is de kans dus kleiner dat het in de bloedbaan komt.


                      Originally posted by frankey View Post
                      Als iedereen wat meer geld over had gehad voor het vlees was het allemaal wat beter geweest voor de dieren... Maarja alles draaid om geld he >:
                      Ja. Al wordt vlees volgens mij nog wel eens voor (of zelfs onder) de kostprijs verkocht. Puur omdat de bijproducten (drinken, alcohol, saus) meer opleveren.


                      Originally posted by Lethal View Post
                      en export is in Nederland nou eenmaal ook belangrijk.
                      Dat hele export is een verhaal apart. Toen er in Nederland volop en royaal boerderijen werden geruimd voor BSE, lag er in Nederland wel doodleuk volop Argentijns vlees in de schappen.




                      Originally posted by Rickbeen View Post
                      Ik zeg nergens dat er geen antibiotica gebruikt wordt hoor lethal. En buiten de officiële wegen is niet mogelijk want hier wordt gewoon op gecontroleerd.
                      Die controle houdt alleen in dat je kan laten zien wat voor antibiotica je op voorraad hebt, toch? Dat hetgeen wat je niet zomaar op voorraad mag hebben, dat je daar een verklaring van een veearts bij hebt.
                      Échte testen zijn toch veel te kostbaar om uit te voeren?
                      Passion is: pushing yourself when no one else is around

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Spuitelf11 View Post
                        Ik ben een boom van bijna 2 meter. Huhuh.
                        Hahahahaha
                        Passion is: pushing yourself when no one else is around

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by Rickbeen View Post
                          Goeie post alleen wat je daar zegt is echt bullshit. Waarom zou een pluimveeondernemer meer antibiotica gaan gebruiken? Door de antibiotica die toegestaan is ga je de meeste ontstekingen en ziektes uit de weg, hoe meer antibiotica hoe minder eetlust bij de kip (net als bij de mens) en antibiotica kost alleen maar geld. Dus meer gebruiken dan toegestaan is is gevaar (ivm controles), onnodig en duur.

                          Zoals jij nou redeneert , denkt een boer natuurlijk niet.
                          Die wil zo snel mogelijk en zo veel mogelijk vlees verkopen en daar heeft hij nou eenmaal antibiotica bij nodig.
                          Hij kan er niet omheen.
                          En dat een controle te omzeilen is , daar geloof ik mdejonge wel in en ook wel dat het gebeurt.


                          Tien jaar geleden waren die steroïden ook nog zo in trek bij al die boeren , of zou dat ook in een keer afgelopen zijn vanwege controles ?


                          Bekijk dit filmpje is , misschien dat je dan een beter beeld krijgt van hoe een boer eventueel zou kunnen denken :
                          Het Systeem - De Film - over 2,4 miljard euro verzwegen kosten in de intensieve veehouderij - YouTube


                          En dat betekent ook niet meteen dat ik een koe knuffelaar ben , maar wel dat ik het liefst gezond en verantwoord vlees eet als het kan.

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by Rickbeen View Post
                            Goeie post alleen wat je daar zegt is echt bullshit. Waarom zou een pluimveeondernemer meer antibiotica gaan gebruiken? Door de antibiotica die toegestaan is ga je de meeste ontstekingen en ziektes uit de weg, hoe meer antibiotica hoe minder eetlust bij de kip (net als bij de mens) en antibiotica kost alleen maar geld. Dus meer gebruiken dan toegestaan is is gevaar (ivm controles), onnodig en duur.

                            @inferno:
                            Mooi onderzoek, alleen hoeveel kip hebben deze proefpersonen geconsumeerd? Kip wordt steekproefgewijs gecontroleerd op het aantal bacteriën, en bij een te hoog kiemgetal bacteriën op kippenvlees wordt de kip gewoon weg geflikkerd. Dus moeten er heel wat kilo's kip in voordat een te hoog gehalte aan bacteriën het lichaam binnen komt.

                            Ten tweede: Nu spreekt dit onderzoek de micro-bioloog tegen, of de micro-bioloog spreekt het onderzoek tegen, omdat het onderzoek zegt dat men resistent wordt voor antibiotica door de bacteriën die men via de kip binnen krijgt, alleen onze micro-bioloog zegt dat men resistent wordt voor antibiotica omdat je een te grote hoeveelheid antibiotica binnen krijgt.
                            Wat ik bedoel is dat bacterien in mensen resistent kunnen worden, maar de bacterien in de kippen natuurlijk ook. Ik kan zelf geen uitspraken doen over de concentratie van antiobitica in vlees, en weet dan ook niet of de concentratie antibiotica in vlees resistentie in de mens direct veroorzaakt. Ikzelf heb meer het gevoel dat de bacterien resistentie verwerven in de kip en daarna verspreiden via vlees / kippenboer o.i.d. mede door dit stukje van wakker dier die zegt dat er bijna geen antibiotica in het vlees zit:

                            ''Veel mensen zijn bang voor antibiotica in en op hun vlees, maar in de praktijk wordt antibiotica niet tot nauwelijks teruggevonden in (kippen)vlees. Vlees wordt hier regelmatig op gecontroleerd. In Europa zijn er wettelijke normen die moeten voorkomen dat er (veel) antibioticaresten in het vlees terechtkomen. Deze regels worden in Nederland zelden overtreden''


                            Dus wanneer een kip antibiotica binnenkrijgt, kan dit resistentie triggeren in de bacterien in de kip zelf. Maar wanneer de mens de kip eet met een bepaalde concentratie antibiotica, kunnen de bacterien in de mens resistent worden. Het gaat dus altijd om de bacterien die resistent worden, een mens wordt niet resistent

                            resistentie bacterie tegen antibiotica

                            Dit is wel een interessante link denk ik. En voor wie dit leest, het gaat hierbij om de verworven resistentie.

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by inferno_0666 View Post
                              Waarom zou men een enorme hoeveelheid moeten consumeren om geinfecteerd te raken? Bacterien vermenigvuldigen zich razendsnel, dus de hoeveelheid hoeft niet eens meer te zijn dan de toegestane waarde.



                              En de toegestane waardes, daar word ook zo vaak over gediscussieerd.
                              Jaa dat snap ik, maar een geslachte kip wordt gecontroleerd om de hoeveelheid bacteriën per cm2. Als deze hoeveelheid bacteriën te hoog is, wordt deze kip weggegooid. Dus die bacteriën kunnen zich inderdaad exponentieel vermenigvuldigen, alleen moet dat in jou lichaam gebreuren als jij de kip al gegeten hebt. Maar als je het gegeten hebt, heb je het als het goed is eerst gebakken/gekookt/gegrilled weet ik veel hoe jij je kip eet. En ja, als jij verwarmt dan gaan bacteriën.... dood! Twee bekenden zijn Salmonella (sterft bij 60 C) en Campylobacter (sterft pas bij +-100 C). Dus hoe komen deze bacteriën binnen?

                              [QUOTE]1m2 klinkt leuk als iemand een dwerg-hangbuikzwijntje voor zich ziet. Ik denk dat de meeste mensen varkens wat kleiner inschatten dan 100-120 kg.

                              Wat bedoel je met dat de varkens nog wat overhouden in het hok? Dat ze niet helemaal aan de zijkant zitten geklemd ofzo? Want volgens mij kloppen dit soort plaatjes wel met de werkelijkheid, toch? Dat er in ieder geval geen mogelijkheid is tot draaien?
                              En volgens mij zijn ze op het plaatje nog niet eens op het maximale gewicht?



                              Ik weet ook niet goed wat ik met je quote: 'Moet de oppervlakte veel lijken? Nee, maar het is genoeg. Anders was dit niet door gekomen door de Nederlandse Wetgeving. Nederland heeft niet voor niets een van de beste agrarische sectoren van de wereld.' moet. Het slaat als een tang op een varken, en is niets anders dan gewoon je mening.


                              Oke, legbatterijen zijn zo goed als vervangen door een verrijkte kooisyteem. Als ik me niet vergis dan zijn de grootste verschillen dat de kooi iets hoger is, ietsie meer ruimte heeft, en dat er een stok zit waar ze op kunnen zitten? Maar nog steeds een vloer van gaas, erg veel kippen in 1 hok (al vindt jij vast dat het voldoende is). Het grootste verschil is denk ik dat er een andere naam aan gegeven wordt, waardoor het beter klinkt.
                              Dat is dit, toch? Ik zie weinig verschil met een legbatterij



                              Gevaar van de antibiotica zit niet in hetgeen wat je daar schrijft. Maar genoeg posts die daar al over gaan

                              Doodleuk zeggen dat iets zo schijnt te zijn, dat slaat nergens op he. Ik zeg toch ook niet dat Rickbeen opgaat in de discussies, omdat het schijnt dat hij varkens graag anaal vernederd?


                              Zo jammer dat je gelijk weer begint met zoiets als bullshit.


                              Maare als ik mij niet vergis, dan zijn de medicijnen nu zo aangepast, dat je verschillende lijnen hebt in de antibiotica. Keuzes die bestaan uit 1) antibiotica die heel makkelijk te verkrijgen is, maar minder goed werkt. Die antibiotica mag je als veehouderij relatief royaal inkopen zonder dat er echt vragen gesteld worden. Mede door de makkelijke verkrijgbaarheid ligt de prijs ook relatief laag ( 2) antibiotica die alleen op advies van de dierenarts gegeven mag worden. Daar mag je een kleine voorraad van hebben, mits het op voorraad is van een veearts 3) antibiotica die alleen door een veearts gegeven mag worden, en alleen gegeven mogen worden als keuze 1 en 2 niet effectief blijken


                              Er valt steeds minder onder 1, maar er is alsnog volop keuze.
                              En het gevaar zit niet gelijk in antibiotica die gegeven wordt, maar in het feit dat het preventief gegeven wordt.


                              Geinig dat je over geld begint, want blijkbaar is het dus wél aantrekkelijk. Een groot gedeelte van die infecties komt omdat die kippen 1) veel te dicht op elkaar zitten: zowel de stress als overbezetting verhoogt de infectiedruk 2) omdat ze te snel moddervet worden: zo snel dat de pootjes het gewicht niet aankunnen, en de kippen door de pootjes zakken. Daar komen ligplekken van, die weer besmet worden met oa de ammoniak uit de kippenpoep. Gevolg is niet alleen van die uitgevreten pussige plekken (die er nu bijna altijd worden afgesneden als je een hele kip koopt), maar ook het risico dat die ontsteking in de bloedbaan komt.
                              Maargoed omdat een kippetje moddervet is, loopt die amper, is de doorbloeding slechter, en is de kans dus kleiner dat het in de bloedbaan komt.

                              Ja. Al wordt vlees volgens mij nog wel eens voor (of zelfs onder) de kostprijs verkocht. Puur omdat de bijproducten (drinken, alcohol, saus) meer opleveren.

                              Dat hele export is een verhaal apart. Toen er in Nederland volop en royaal boerderijen werden geruimd voor BSE, lag er in Nederland wel doodleuk volop Argentijns vlees in de schappen.

                              Die controle houdt alleen in dat je kan laten zien wat voor antibiotica je op voorraad hebt, toch? Dat hetgeen wat je niet zomaar op voorraad mag hebben, dat je daar een verklaring van een veearts bij hebt.
                              Échte testen zijn toch veel te kostbaar om uit te voeren?

                              Beste patricia,

                              Ben jij ooit wel eens in een vlees varken stal geweest? Ik denk het persoonlijk niet. En weet je waarom ik dat denk? Omdat het al jaar en dag verplicht is (en gemakkelijk) dat vleesvarkens in groepshuisvesting gehouden worden. Dat betekend dat er op 10 M2 10 vleesvarkens gehuisvest mogen worden. Het is zelfs sinds 1 januari 2013 verplicht huisvesting te hebben bij zeugen, dus in Nederland zul je zo'n box niet meer aantreffen.

                              En volgensmij mag je het best een feit noemen dat een varken genoeg ruimte heeft omdat dit bepaald is door de Wet. Jullie denken volgensmij allemaal dat boeren het IQ van een borrelnootje hebben en dat de regelgeving in NL maar natte vinger werk is. Net als bij andere regelgevingen is hier gewoon onderzoek naar gedaan, maar als jullie dat niet willen geloven, en willen geloven dat het te weinig is voor zo'n varken, ga dan lekker naar Brussel proberen het ministerie te overtuigen. En koop dan zelf ook varkensvlees van het Beter Leven Concept in de AH van de Dierenbescherming. Deze vleesvarkens hebben 20% meer ruimte en meer en bijtbaar afleidingsmateriaal, nieuwe stallen moeten vleesvarkens groeperen van meer dan 20 varkens en 2% van de oppervlakte van de stal moet lichtdoorlatende zijn. Alleen betaal je dan wel het dubbele voor een lappie vlees, en raad eens, dat doet bijna niemand. Zeuren kunnen ze wel, maar betalen, ho maar.

                              En die kooisystemen vind ik persoonlijk inderdaad prima. En als je het daar niet mee eens bent koop je toch scharreleieren? Maar denk dan ook even aan het feit dat die scharrelkippen lopen op een stuk grond wat bespoten is, wormen zitten in die bespoten grond en kippen eten deze wormen op. Wat krijg je dan? Jaa een ophoping van residuen van gewasbeschermingsmiddelen in de kip. En aangezien de kip afvalstoffen opslaat in zijn ei-geel, krijgen wij deze weer binnen. MAAR, de kip heeft wel een fijner leven gehad, daar gaat het bij jullie toch om??

                              Geinig dat je over geld begint, want blijkbaar is het dus wél aantrekkelijk. Een groot gedeelte van die infecties komt omdat die kippen 1) veel te dicht op elkaar zitten: zowel de stress als overbezetting verhoogt de infectiedruk 2) omdat ze te snel moddervet worden: zo snel dat de pootjes het gewicht niet aankunnen, en de kippen door de pootjes zakken. Daar komen ligplekken van, die weer besmet worden met oa de ammoniak uit de kippenpoep. Gevolg is niet alleen van die uitgevreten pussige plekken (die er nu bijna altijd worden afgesneden als je een hele kip koopt), maar ook het risico dat die ontsteking in de bloedbaan komt.
                              Maargoed omdat een kippetje moddervet is, loopt die amper, is de doorbloeding slechter, en is de kans dus kleiner dat het in de bloedbaan komt.
                              Inderdaad geinig dat jij over infecties begint. Infecties zijn er bijna niet, door het gebruik van antibiotica. Kippen die veelte dicht op elkaar zitten? Heb je wel eens in je eigen kippenhok gekeken hoe de kippen slapen? Jup, strak tegen mekaar aan, waarom? Geeft een veilig gevoel, dat is de aard van het beessie. En het door de poten zakken is een achterhaalt verhaal, een boer gaat echt niet zijn 20.000 kipjes elke dag bij langs om ze vol te stouwen met voedsel tot ze niet meer kunnen lopen.

                              Ja. Al wordt vlees volgens mij nog wel eens voor (of zelfs onder) de kostprijs verkocht. Puur omdat de bijproducten (drinken, alcohol, saus) meer opleveren.

                              Dat hele export is een verhaal apart. Toen er in Nederland volop en royaal boerderijen werden geruimd voor BSE, lag er in Nederland wel doodleuk volop Argentijns vlees in de schappen.

                              Die controle houdt alleen in dat je kan laten zien wat voor antibiotica je op voorraad hebt, toch? Dat hetgeen wat je niet zomaar op voorraad mag hebben, dat je daar een verklaring van een veearts bij hebt.
                              Échte testen zijn toch veel te kostbaar om uit te voeren?
                              Nee, in Nederland wordt het niet onder de kostprijs verkocht, omdat het allemaal Oostbloklanden vlees is wat in onze schappen ligt (muv biologisch en beter leven). Ons vlees gaat naar landen waar ze er wel voor willen betalen voor een kwaliteit stukje vlees.

                              Controle van IKB pluimvee (controle in de administratie) hoeveel antibiotica er aangeleverd is en hoeveel antibiotica er gebruikt is. Hoe wil je dit buiten de officiële weg doen? Niet mogelijk. Waarom? Elke pluimveehouder heeft een veearts, en die veearts begeleid dit bedrijf. Als er antibiotica nodig is, levert deze veearts dit aan. Alleen deze veearts mag dit doen, geen ander. Dit registreert hij digitaal. Komt een bepaalde boer boven de toegestane waardes, dan kan de IKB dit zien. Dan volgen er sancties voor de boer (veelal een actieplan opstellen om de antibiotica te reduceren). Het is dus niet mogelijk buiten de officiële wet antibiotica te gebruiken.

                              Zoals jij nou redeneert , denkt een boer natuurlijk niet
                              Hahaha kerel wtf, ik leer te redenen als een boer tijdens mijn HBO opleiding, en jij zegt precies het tegenovergestelde, lol..
                              Die wil zo snel mogelijk en zo veel mogelijk vlees verkopen en daar heeft hij nou eenmaal antibiotica bij nodig.
                              Hij kan er niet omheen.
                              En dat een controle te omzeilen is , daar geloof ik mdejonge wel in en ook wel dat het gebeurt.
                              zie mijn stuk hierboven, dat is dus niet mogelijk.


                              Tien jaar geleden waren die steroïden ook nog zo in trek bij al die boeren , of zou dat ook in een keer afgelopen zijn vanwege controles?
                              Misschien moet jij je eerst eens inlezen (zoals Patricia) voordat jij dingen gaat schreeuwen. De steroïden waren niet in trek bij boeren, maar bij de voerleveranciers. Doordat zij clenbuterol door het voer heen flikkerde, groeide de kippen en vleeskalveren veel harder in spiermassa en minder in vet dan bij ander voer van voerleveranciers. Daarom hadden zij een gouden business, de boer wist dus niet eens dat hun dieren clen gevoerd werden! Dus niet zomaar dingen in de ronde schreeuwen als je er niet over weet.


                              Bekijk dit filmpje is , misschien dat je dan een beter beeld krijgt van hoe een boer eventueel zou kunnen denken :
                              Het Systeem - De Film - over 2,4 miljard euro verzwegen kosten in de intensieve veehouderij - YouTube


                              En dat betekent ook niet meteen dat ik een koe knuffelaar ben , maar wel dat ik het liefst gezond en verantwoord vlees eet als het kan.
                              Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
                              People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
                              BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

                              Comment


                              • #45
                                Bovendien is er een wachttijd voordat de kippen naar de slacht gaan waarin geen antibiotica meer gebruikt mag worden. Wachttijden verschillen naar de hoeveelheid en soort antibiotica, staat in een lijst genoteerd het de positieve lijst diergeneesmiddelen pluimvee. Het is dus amper mogelijk dat je door het eten van kip resistent wordt. Het is aannemelijk dat de kip de antibiotica uitscheidt door middel van uitwerpselen, en dat deze uitwerpselen weer verspreidt worden over het land. Hierdoor wordt de antibiotica weer terug het milieu ingebracht. En dat kan je de boeren ook niet kwalijk nemen omdat het mestbeleid steeds verder terug geschroefd wordt.
                                Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
                                People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
                                BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

                                Comment

                                Sidebar top desktop

                                Collapse

                                Actieve discussies

                                Collapse

                                porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn
                                erotik film izle Rus escort gaziantep rus escort
                                Antalya Escort
                                sikis
                                gaziantep escort
                                gaziantep escort
                                İstanbul Escort
                                istanbul escort bayan
                                sisli escort beylikduzu escort bayan
                                antalya escort atakoy escort
                                umraniye escort bayan
                                Very sweethearts get banged by pretty pals Баба посидела анусом на крепком стояке fotos de vaginas sexis
                                Working...
                                X