voedingschema goed?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by mdl1 View Post
    Ik heb soms inderdaad ook moeite om me precies aan het schema te houden. Maar als ik teveel eet dan probeer ik dit te compenseren Door meer te sporten of de volgende dag minder te eten.
    ook heb ik geen cheat meals van 1000kcal, eerder tussen de 300-500kcal
    Ik wil afvallen omdat ik een meisje ben en 64 kg veel te veel vind
    Niet teveel rekenen. Consistent zijn, als je teveel honger hebt of te snel afvalt dan kun je wss je schema wat omhoog bijschroeven. Ik heb in vorige posts al een opzet van voeding opgeschreven.

Ik weet niet waar je naar op zoek bent of wat je graag hoort maar zo simpel is het gewoon. Plan maken, resultaten bijhouden en plan uitvoeren. Meer heb je niet nodig en dit had je heel wat tijd kunnen besparen.
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Bedankt voor je reacties pescatore
      ik wil.me vanaf morgen beter gaan inzetten en me strikt aan een schema gaan houden.
      Is het schema wat ik eerder postte in mei 2014 nog een optie?
      De diëtiste vond het meer een schema voor sporters en raadde me de noten af omdat dit zou kunnen aanzetten tot gewichtstoename evenals het vele beleg dat ik op mijn brood deed.

Mijn sport schema ziet er als volgt uit:
      Ma 1uur kracht en direct er 1 uur kickboksen
      Di: 1uur kickboksen
      Woe: 1uur krachtsport en direct erna 1uur kickboksen
      Zondagochtend 1uur kickboksen

krachtschema ziet er als volgt uit:
      Ma: borst en rug
      deadlift
      cablerow van boven
      Cablerow van voor
      Dumbell bench press
      Dumbell incline press
      Biceps curl met een stang en altijd 1 of 2 oefeningen buikspieren

Woe: benen en shouders
      leggpress
      walking lunges of staande
      legcurl
      Shoulderpress
      sideraises
      Triceps push down en ook hier train ik buikspieren

Ik maak 3 setjes tussen 10 en 15 herhalingen, maar probeer een gewixht te pakken waarbij ik eerder 10 dan 15 herhalingen haal

Comment

Bedankt voor je reacties pescatore
        ik wil.me vanaf morgen beter gaan inzetten en me strikt aan een schema gaan houden.
        Is het schema wat ik eerder postte in mei 2014 nog een optie?
        De diëtiste vond het meer een schema voor sporters en raadde me de noten af omdat dit zou kunnen aanzetten tot gewichtstoename evenals het vele beleg dat ik op mijn brood deed.

Mijn sport schema ziet er als volgt uit:
        Ma 1uur kracht en direct er 1 uur kickboksen
        Di: 1uur kickboksen
        Woe: 1uur krachtsport en direct erna 1uur kickboksen
        Zondagochtend 1uur kickboksen

krachtschema ziet er als volgt uit:
        Ma: borst en rug
        deadlift
        cablerow van boven
        Cablerow van voor
        Dumbell bench press
        Dumbell incline press
        Biceps curl met een stang en altijd 1 of 2 oefeningen buikspieren

Woe: benen en shouders
        leggpress
        walking lunges of staande
        legcurl
        Shoulderpress
        sideraises
        Triceps push down en ook hier train ik buikspieren

Ik maak 3 setjes tussen 10 en 15 herhalingen, maar probeer een gewixht te pakken waarbij ik eerder 10 dan 15 herhalingen haal
        Het schema van die diëtiste is gewoon ronduit matig. Heb dit al eerder aangegeven, zeker in combinatie met de opmerkingen hierboven over noten en beleg raad ik je aan deze persoon niet serieus te nemen.

Je training is ook gewoon niet goed. Ik wil je niet over je hele plan zeuren maar ik zeg het gewoon zoals ik het zie. Je kunt beter 3 keer per week full body trainen, buiten dat deze split slecht van opzet is lijkt het qua indeling en volume gewoon nergens op.

Ik heb het idee omdat je het steeds naar voren brengt dat je toch graag hieraan wilt vasthouden maar iedereen met verstand van zaken zal je vertellen dat zowel je voeding als je training gewoon veel beter kunnen. Een goed plan is het halve werk.

Comment

Ik sta echt open voor nieuwe ideeën en schema's
          Het is ook moeilijk voor me om los te laten van het schema van de diëtiste omdat dit me op het begin het best geholpen heeft en het schema dat ik eerder volgde niet.

En is het dan beter om 3 keer in de week full body te traine en te stoppen met kickboksen?

Overigens maakt me mijn spiermassa niks uit. Ik vind het niet erg als ik deze verlies om mijn doel van 60 kg te behalen
          Last edited by mdl1; 06-04-2015, 18:40.

Comment

Het is ook moeilijk voor me om los te laten van het schema van de diëtiste omdat dit me op het begin het best geholpen heeft en het schema dat ik eerder volgde niet.

En is het dan beter om 3 keer in de week full body te traine en te stoppen met kickboksen?

Overigens maakt me mijn spiermassa niks uit. Ik vind het niet erg als ik deze verlies om mijn doel van 60 kg te behalen
            Als je Pescatore zn advies volgt kun je dat in 4 tot 8 weken kwijt zijn. Dieetiste zijn opgeleid ala voedinngcentrum. Pesc weet waar die t over heeft en het komt wel goed als je een sterk shema kan volhouden

Comment

Is dat kickboxen alleen om gewicht te verliezen of is dit een sport waar je passie voor hebt? En hebben we het dan over kickboksen in een legit gym of is het kick and fun in je sportschool, dus van die groepslessen?

Qua gewichtsverlies is het namelijk niet nodig, begrijp me niet verkeerd het is niet slecht ofzo maar je kunt dit inderdaad beter terugschroeven en je krachttraining als primair zien. De rest is voeding, dus voldoende eiwitten en vetten aangevuld met koolhydraten. Hoeveel kcal precies dat is gewoon een educated inschatting en je gaat dit aan de hand van je resultaten bijstellen indien nodig. Er is dus niet echt een heilige formule, je resultaten dicteren wat er moet gebeuren.
              Last edited by pescatore; 06-04-2015, 19:02.

Comment

Ja hoofdzakelijk om gewicht te verliezen en het is een proff. kickbox school. Maar ik train dagen alleen met mannen en soms alleen met de dames en daar zit wel verschil ik qua trainen ( dames minder intensief).

Zijn er nog op of aanmerkingen over het schema wat ik als eerst plaatste. Dit wil ik anders als basis nemen.

Comment

Ja hoofdzakelijk om gewicht te verliezen en het is een proff. kickbox school. Maar ik train dagen alleen met mannen en soms alleen met de dames en daar zit wel verschil ik qua trainen ( dames minder intensief).

Zijn er nog op of aanmerkingen over het schema wat ik als eerst plaatste. Dit wil ik anders als basis nemen.
                  Hele topic staat vol op- of aanmerkingen.

Comment

oke heb vanavond gezeten om een nieuw voedingschema te maken
                    ik heb me aardig gehouden aan de verhoudingen die pescatore me adviseerde.
                    wat vinden jullie hiervan?

even nog wat aanvullingen:
                    op niet sportdagen schrap ik de banaan savonds
                    en op wel sportdagen wissel ik de postwod maaltijd met een smart bar. deze bevat 155kcal waarvan 5.6gr vet 14.8 gr eiwit en 11.2 gr kh

en het ei om 12uur wissel ik af met 30 gram geitenkaas wat bijna overeen komt met de kcal van het ei.
                    Attached Files

Comment

oke heb vanavond gezeten om een nieuw voedingschema te maken
                      ik heb me aardig gehouden aan de verhoudingen die pescatore me adviseerde.
                      wat vinden jullie hiervan?

even nog wat aanvullingen:
                      op niet sportdagen schrap ik de banaan savonds
                      en op wel sportdagen wissel ik de postwod maaltijd met een smart bar. deze bevat 155kcal waarvan 5.6gr vet 14.8 gr eiwit en 11.2 gr kh

en het ei om 12uur wissel ik af met 30 gram geitenkaas wat bijna overeen komt met de kcal van het ei.
                      Veel beter!

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                        Veel beter!
                        fijn om te horen

ga er morgen meteen mee beginnen.
                        zal me a.s donderdag ook wegen om resulaten bij te houden

bedankt nog voor de hulp!

Comment

hhier even een update

ik ben 7 april dus begonnen met het schema. 9 april heb ik me gewogen sochtends en ik woog toen 63.8kg.
                          10 dagen later heb ik me opnieuw sochtends gewogen na me 10 dagen precies aan het schema gehouden te hebben. ik woog toen 64.2kg, dus 0.4 kg meer.
                          Hier baalde ik erg van maar ben wel doorgegaan met het schema.
                          inmiddels ben ik weer een week verder en heb me vanochtend gewogen en nu was mijn gewicht hetzelfde nl: 64,2kg
                          ik houd me nu 3 weken precies aan het schema op 2 dagen na. op deze 2 dagen had ik een etentje, maar heb van te voren uitgerekend welke maaltijden ik kon schrappen zodat ik die dag op dezelfde hoeveelheid kcal uit zou komen.
                          ook heb ik 2 nachtdiensten gehad. hierin pakte ik mijn ontbijt, tussenmaaltijd en lunch snachts en sliep ik van 0800 tot 1300uur. en begon ik om 1400uur met mijn normale tussenmaaltijd.
                          ook heb ik afgelopen 3 weken maar 3 ipv 4 keer in de week gesport.
                          voor mijn gevoel vind ik het heel goed gaan, maar nu ik geen resultaat zie, baal ik toch wel enorm.
                          het schema heb ik nu aangepast en heb 250kcal geschrapt.

hebben jullie nog tips/aandachtspunten?
                          zo word ik nl hartikke depressief
                          Attached Files

Comment

Weeg je alles af wat je eet?

Aangezien je een vrouw bent kan je menstruatiecyclus je gewicht ook aardig beinvloeden. Het kan dus best dat je vet verliest, maar je vocht vasthoudt en dat het maskeert.

Ik raad je aan om je nieuwe schema met 1500 cal 4-5 weken te volgen en jezelf dagelijks te wegen. Je zou je gewicht dan omlaag moeten zien gaan.

Je hoeft btw niet zoveel maaltijden te eten. Ik denk dat zo'n 3 maaltijden geschikt is in een cut; dat verzadigt veel beter dan 6 kleine maaltijden, maar dat is helemaal aan jou. De lage hoeveelheid vetten die je eet is wel op het randje, maar het kan nog.

Comment

Ik weeg alles af op mijn avond eten na. Hier weeg ik alleen de pasta of rijst af. En ik heb mijn vlees in het begin afgewogen en weet wel wat 100-125 gram is.
                              Misschien heeft het idd okk met mijn menstruatiecyclus te maken. Ik wordt nl deze week ongesteld.
                              Mijn eten in 3 porties is misschien wel fijn i.v.m met mijn werk.
                              Mag ik dit wel variëren? Ene dag wel 6 keer en andere dag 3 keer?

Dagelijks wegen zal mentaal denk ik moeilijk voor me wprden omdat ik het me erg aantrek als er meer op de teller staat dan de dag voorheen

Comment

Het aantal maaltijden maakt niet zoveel uit. Uiteindelijk gaat het erom wat je wekelijks aan cal binnenkrijgt; dat zorgt ervoor dat je vet verliest. Je kunt de ene dag 1 maaltijd eten en de andere dag 20 bij wijze van spreken, maar als de cal aan het einde van de week genoeg zijn om vet te verliezen dan zal dat gebeuren. Ik vind zelf intermittent fasting fijn omdat ik over het algemeen minder honger heb en grotere maaltijden mag eten. Je eet dan al je cal in 8 uur (10 uur kan beter werken voor vrouwen heb ik gelezen) en de rest van de dag eet je niets. Praktisch gezien houd dit in dat je bv. je ontbijt overslaat en eet tussen 12:00-20:00 of iets dergelijks.

Ik begrijp dat je ervan in de war kunt raken als je je gewicht omhoog ziet gaan. Om je vooruitgang goed bij te houden is het handig om in elk geval meer dan één meetmoment per week te hebben. Probeer je 2x per week te wegen. Eén keer op maandag en de andere keer bv. op donderdag/vrijdag. Ik neem aan dat je je weegt direct na het opstaan, om dezelfde tijd, na wc-bezoek en voor het eten en drinken. Bovendien kan het handig zijn om je taille-omtrek bij te houden met een meetlint.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X