Low carb E/K/V balans

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Low carb E/K/V balans

Beste leden,

Op het moment ben ik bezig met cutten, eet 250kcal onder mijn behoefte en doe naast mijn krachttraining 3 x pw cardio.

Op dit moment eet ik rond de 3150 kcal, E-248 K-334 V-99, ik heb hier en daar wat gelezen over low carb en wil dit misschien wel gaan proberen.

Maar stel dat ik nog maar 50 carbs per dag eet, waar moet ik die kcal dan uithalen die ik kwijt ben door het verlagen van de carbs?

Ik heb wel gelezen dat je hoger in eiwitten moet zitten, maar is hier een bepaalde norm voor? Ik kan toch niet zomaar 400gram eiwit gaan eten?

Het is voor mij lastig om een schema in elkaar te zetten met minimaal 3000kcal en slechts 50 gram carbs.

Alvast bedankt!
    Terug van weggeweest!

carbcycle of low carbs word veelal gebruikt bij cutten

Comment

Denk dat je best een groter tekort mag creeeren. Als je bijv. 500 kcal tekort per rustdag neemt en eventueel je cardio weglaat, kun je al een hoop carbs weglaten.

Volgens mij is 50 gr carbs trouwens ook het minimum. Je kunt dan beter net iets hoger gaan zitten. Volgens mij is 100 gr max. volgens Lyle, maar dat weet ik niet helemaal zeker). Tussen de 50 en de 100 zit je in ieder geval sowieso goed
      Last edited by Pren; 15-05-2014, 20:55.
      Ik doe een gok

Comment

Dat begrijp ik Protasius, maar zijn er dan richlijnen voor de balans E/K/V? Als ik 280gram carbs schrap zal ik toch vetten en eiwitten moeten toevoegen om aan mijn kcal te komen, maar hoeveel % eiwit en hoeveel % vet?

nu is het 31%/48%/28%, maar wat zou een ideale verdeling zijn van deze procenten bij low-carb?
        Terug van weggeweest!

Comment

Vetten mogen dan ook hoger natuurlijk.
          50 koolhydraten = 200kcal
          2950kcal over
          Je hebt nu de verhouding e/v
          10:7
          1735kcal uit eiwitten = 434 gr
          1215kcal uit vetten = 175 gr

E/K/V: 434/50/175

Dit lijkt me een logische verdeling maar heb het zelf nog nooit gedaan. Misschien is UD2.0 lezen / uitproberen? Daar zitten ook zulke cycles in.

Comment

400 gr eiwitten? Dat lijkt me echt onnodig hoog.
            50 gr carbs lijkt me dan weer onnodig laag. Zoals gezegd, zou ik van ongeveer 75 gr uitgaan.

Hoe ver ben je eigenlijk al met je cut en hoe diep wil je cutten? Ook wel relevant.

Ud2 is trouwens een heel apart dieet. Werkt zeker goed, maar is ook heel strikt.
            Ik doe een gok

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X