Alternatief nootjes+pindas

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dat zal het geweest zijn, dat hij nog niet compleet rijp is. Kon er amper een lepel in steken, dus moest het vruchtvlees eruit halen met een mes.

Benieuwd of het met de volgende beter gaat over een paar dagen, als hij wat rijper is.

Zit aan de avocado ook niet heel veel smaak nu, ook een teken dat hij nog niet helemaal rijp is?
    Edit: Zie nu de bovenstaande post. Er hoort niet veel smaak aan te zitten

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
      Rijst+spinazie+kerrie kruiden+avocado+kip/vis vind ik nog altijd 1 van de lekkerste zoutloze maaltijden. Maar het is gewoon even uitproberen, smaak is erg persoonlijk. Je kan er natuurlijk ook (guacamole)saus van maken, voor bij een stukje kip/vis/oid.
      Doe je de avocado dan los bij de rest van het eten, of doe je alles door elkaar? De avocado warm of koud erbij?

Comment

Ik vind trouwens de pinda's en de huttenkaas bijzonder lekker smaken samen. Ga ik vaker doen!

Comment

Mwa,ik vind dat er wel een lekkere smaak aan zit,een beetje nootachtig.
          Vergis je niet in de tijd die een avocado nodig heeft om te rijpen,dat kan weken duren.....vooral die van de Lidl.

Je voelt vanzelf of hij rijp is,dan kan je er makkelijk deukjes inknijpen.
          Bij de appie verkopen ze avocado's 'eetrijp',maar die zijn een euro p/st.

Op de markt heb je er 3 voor die prijs,maar wel van iets mindere kwaliteit vaak.
          Last edited by rain; 20-05-2014, 19:31.
          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ik heb me nu laten afzetten bij de AH, de eetrijpe waren even uit het assortiment en ze hadden alleen nog 'puur & eerlijk' voor 1,35 ofzo per stuk.

Zal er binnekort eens wat op de markt of bij de lidl halen. Hoe lang blijven ze lekker als ze eenmaal rijp zijn?

Comment

Het is net als met bananen,sommigen vinden die niet meer te eten als ze wat rijper zijn.
              Avocado's die je eetrijp koopt,kan je nog wel een aantal dagen bewaren hoor.
              Ze worden dan van binnen wel wat bruiner,maar zijn nog goed te eten.
              Ik heb ze jarenlang bijna dagelijks(1/2) gegeten.

Leuk zo'n avocado topic....is weer eens wat anders als een whey-of creatinetopic.
              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by FitnessEcto View Post
                Doe je de avocado dan los bij de rest van het eten, of doe je alles door elkaar? De avocado warm of koud erbij?
                Als je het té lang verhit dan kunnen ze bitter worden

Originally posted by rainman View Post
                Mwa,ik vind dat er wel een lekkere smaak aan zit,een beetje nootachtig.
                Vergis je niet in de tijd die een avocado nodig heeft om te rijpen,dat kan weken duren.....vooral die van de Lidl.

Je voelt vanzelf of hij rijp is,dan kan je er makkelijk deukjes inknijpen.
                Bij de appie verkopen ze avocado's 'eetrijp',maar die zijn een euro p/st.

Op de markt heb je er 3 voor die prijs,maar wel van iets mindere kwaliteit vaak.
                Echt? Bij mij zijn ze vaak na een paar dagen (hooguit een week) al mooi gerijpt. Komt denk ik ook wel omdat ze bij mij al ergens liggen waar veel zon komt.

Bananen heb ik liever groen
                En vind dat als er veel bruine plekjes op zitten, ze ook wat bitterder worden
                Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Normaal zijn ze ook binnen een week wel rijp,maar de met Lidl avocado,s duurt het zeker 2 weken.
                  Het scheelt ook of ze naast ander fruit liggen.
                  Je kan ze ook in een krant of papieren zak doen(met bananen samen evt)en ze rijpen echt snel.

Jaja,Klazien uut Zalk had overal truukjes voor.
                  DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ghehehehe zijn wel leuk, die truukjes
                    Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Pindas van de euroshopper zijn ook goed te doen, en goekoop

Comment

Brood met avocado met kipfilet en ei, heerlijk.
                        Verder goed te gebruiken bij salades en voorgaand genoemde gerechten.
                        Ik haal ze meestal bij de Appie aangezien ze daar de rijpe verkopen (mits voorradig).
                        Purist
                        Verzuren zonder kuren
                        ...ilse weet alles...

Comment

De eerste avocado was inderdaad nog niet rijp. Gister de tweede op, en hij was heerlijk! Kon hem zo uitlepelen en in een bakje doen.

Comment

Banaan geeft stoffen af wat andere fruitsoorten sneller doen rijpen. Bij onze marktkraam stoppen we ook wel eens een banaan bij de kiwis in als die niet goed willen rijpen.
                            Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
                            People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
                            BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Originally posted by Rickbeen View Post
                              Banaan geeft stoffen af wat andere fruitsoorten sneller doen rijpen. Bij onze marktkraam stoppen we ook wel eens een banaan bij de kiwis in als die niet goed willen rijpen.
                              Jup, een rijpe banaan laat het andere fruit eerder rijpen !

Comment

haal van de markt altijd avocado's... neem er 3 stuks perweek, halve per dag samen met olijfolie en zonnebloemolie voor t bakken.. is goed te doen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X