intermittent fasting

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Er is geen grens, er is wel een richtlijn: ongeveer een gram per lichaams kilo. Vetten zijn verantwoordelijk voor een hoop hormonale processen, persoonlijk merk ik het aan mijn libido. En waarom zou je niet het zekere voor het onzekere nemen? Zijn maar een paar bites meer..

Ik heb verder nergens gezegd dat hij geen carbs moet nemen, alleen dat hij zijn vetten hoger moet zetten. Ik kom zelf van keto af (<10 gram carbs) Energie heb je gewoon hoor, je moet even omschakelen maar dan gaat het weer. Hoezo heb je carbs nodig om je spieren te beschermen tegen afbraak? Heb hier zelf vrij weinig van gemerkt, al helemaal niet als ik het vergelijk met een reguliere cut... of je nou -500 deficit dmv korten in vetten of carbs hebt.. maakt vrij weinig uit.
    Ik zou liever gaan voor verzadiging, langzame afgifte dan insulinepieken.

Comment

Originally posted by generation_iron View Post
      Er is geen grens, er is wel een richtlijn: ongeveer een gram per lichaams kilo. Vetten zijn verantwoordelijk voor een hoop hormonale processen, persoonlijk merk ik het aan mijn libido. En waarom zou je niet het zekere voor het onzekere nemen? Zijn maar een paar bites meer..

Ik heb verder nergens gezegd dat hij geen carbs moet nemen, alleen dat hij zijn vetten hoger moet zetten. Ik kom zelf van keto af (<10 gram carbs) Energie heb je gewoon hoor, je moet even omschakelen maar dan gaat het weer. Hoezo heb je carbs nodig om je spieren te beschermen tegen afbraak? Heb hier zelf vrij weinig van gemerkt, al helemaal niet als ik het vergelijk met een reguliere cut... of je nou -500 deficit dmv korten in vetten of carbs hebt.. maakt vrij weinig uit.
      Ik heb ook keto gedaan had niet veel last van energie te kort ofzo. Wel maak je het jezelf veel moeilijker (imo) want je mag alleen low carb producten eten enzo. Helemaal als je thuis mee moet eten wat de potschaft voor avond eten. Daarnaast was volgens mij minimum vet inname rond de 0.3g per lbs ofzo toch dus 0,6~-0,7.

OT:
      Je moet voor jezelf kijken wat je fijner vind. toen ik keto ging cheate ik meer. Dit is ook weer een stukje zelf discipline natuurlijk! Maar voor de rest is het meer gewenning 1e paar dagen zijn zwaar op zowel keto als normaal als elke soort. Daarna merk je er bijna niks meer van.
      En nog over je shake die je pas een half uur later neemt. Dit is geen enkel probleem.
      Je kuurt niet meer toch?

Comment

Originally posted by optiflex View Post
        Ik heb ook keto gedaan had niet veel last van energie te kort ofzo. Wel maak je het jezelf veel moeilijker (imo) want je mag alleen low carb producten eten enzo. Helemaal als je thuis mee moet eten wat de potschaft voor avond eten. Daarnaast was volgens mij minimum vet inname rond de 0.3g per lbs ofzo toch dus 0,6~-0,7.

OT:
        Je moet voor jezelf kijken wat je fijner vind. toen ik keto ging cheate ik meer. Dit is ook weer een stukje zelf discipline natuurlijk! Maar voor de rest is het meer gewenning 1e paar dagen zijn zwaar op zowel keto als normaal als elke soort. Daarna merk je er bijna niks meer van.
        En nog over je shake die je pas een half uur later neemt. Dit is geen enkel probleem.
        Je kuurt niet meer toch?
        Nogmaals, ik heb niet gezegd dat TS al zijn carbs moet schrappen. Was puur om aan te duiden dat Dynamix (in mijn ogen) niet helemaal gelijk had mbt het nut van carbs. Ik vind het juist een erg makkelijk dieet, lekker vette vlees en vis eten. Heerlijk

Comment

Jaa dat begreep ik daarom die je moet voor jezelf kijken wat je fijner vindt.
          Laat goed zien dat de 1 keto top vind en de andere high carbs. Dus dat er geen "magisch""simpel" dieet is.

Comment

Een andere richtlijn is 20-30% van je kcal uit vetten halen. Dan kom je al op een ander getal uit. Niet dat het heel veel kwaad kan als je iets meer eet dan je wellicht nodig hebt. Wat ik vaker heb gelezen is dat als je te laag gaat in carbs (<50-100), dan haalt je lichaam het tekort aan energie niet vooral uit vet, maar meer dan nodig is aan spiermassa. Ik heb nooit keto gedaan, maar dat is wat ik weet. Plus wat Optiflex al zegt, het is misschien meer belangrijk hoe je je erbij voelt; je moet het wel vol kunnen houden. Anyway, dat is de discussie ook niet.

Als je na je vastperiode een zeer grote maaltijd naar binnen werkt die bestaat uit carbs, eiwitten en vetten, dan zal die insulinepiek niet bijzonder groot zijn. Al die voedingsmiddelen tezamen maken de GI lager en daarnaast is je insulineafgifte gedurende de dag laag of nihil omdat je aan het vasten bent. Het zou dus geen kwaad moeten kunnen.

Comment

Ja richtlijnen hè Ik voel mij beter bij meer vet, ik eet ook al gauw 100+ vet. Bulk of cut, maakt voor mij niet uit.
              Ik ben het met je eens dat je gewoon moet doen waar jij je prettig bij voelt. Lijkt me tevens ook een mooie afsluiter

Comment

Ja richtlijnen hè Ik voel mij beter bij meer vet, ik eet ook al gauw 100+ vet. Bulk of cut, maakt voor mij niet uit.
                Ik ben het met je eens dat je gewoon moet doen waar jij je prettig bij voelt. Lijkt me tevens ook een mooie afsluiter

Comment

Als je na je vastperiode een zeer grote maaltijd naar binnen werkt die bestaat uit carbs, eiwitten en vetten, dan zal die insulinepiek niet bijzonder groot zijn.

Geen hoge insulinepiek omdat je de hele dag aan het vasten bent? Dit zou mijn inzien juist een grote insulinepiek moeten veroorzaaken, door je verhoogde insulinegevoeligheid in vasted state. Daarnaast bepaald de GI niet de insulinepiek maar de GL. In een IF maaltijd zal dit altijd een relatief hoge waarde zijn los van de vertraging door vetten.

Daarnaast ben ik het eens met GI wat betreft het verhogen van de vetten. Mijn onderhoud ligt ergens rond de 3500, 3200kcal weg eten in dat tijdsbestek viel me altijd behoorlijk zwaar tijdens IF zonder voldoende vet in de maaltijd. Voor sommige misschien geen probleem, maar ik was altijd helemaal uitgeschakeld na mn window

Comment

Originally posted by vonGelben View Post
                    Als je na je vastperiode een zeer grote maaltijd naar binnen werkt die bestaat uit carbs, eiwitten en vetten, dan zal die insulinepiek niet bijzonder groot zijn.
                    Of je je daar druk om moet maken is een tweede.

Comment

Originally posted by optiflex View Post
                      Of je je daar druk om moet maken is een tweede.
                      Dankjewel optiplex

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X