intermittent fasting

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• intermittent fasting

Hallo jongens,

ik heb een korte vraag ik wil eerste keer mee doen met IF omdat ik mee ga doen met ramadan.
    ik heb wat doorgezocht maar kwam na paar vragen niet verder met mijn antwoorden.

dus mijn vraag is ik moet van 4uur in de nacht tot half 11 niet eten.
    ik ga 300kcal onder mijn behoefte eten tijdens de ramadan.
    is dit wel goed genoeg?

voordat ik mag eten dus om half 10 ben ik van plan 2x in de week te trainen en vervolgens na half 11 mijn shake en maaltijd binnen te werken.
    is dit wel voldoende?

en ik geloof wanneer ik dus mag eten na half11 niet alles in een keer binnenwerken maar verdelen in 2 of 3 maaltijden al wordt het wel moeilijk maar niet onmogelijk.

weinig KH veel casseine eiwitten en vet.

als jullie opmerkingen hebben of tips om mee te geven sta ik altijd open. ik wil zo nauwkeurig mogelijk doen zonder spierverlies te hebben maar wel BF% te verlagen.
    Last edited by sendenbanane; 27-06-2014, 23:05.

Ik begrijp niet wat jouw vragen met de ramadan/IF te maken hebben.

Je wilt afvallen begrijp ik? In de meeste gevallen is een kcal tekort van 500 prima. 300 vind ik zelf veel te weinig.

Ik geloof dat je nog te weinig weet van voeding als ik je vragen lees. Lees je eens goed in bij de stickies of lees een boek hierover. Waar het nu op neerkomt is je target kcal voor de dag eten wanneer de zon niet schijnt. De rest is vrijwel niet belangrijk.

Comment

Na je training is het wel van belang dat je direct je eiwitten nuttigt, maar op zich kan het geen kwaad, als je voldoende eiwitten binnenkrijgt in de avond, is het wel te doen. je kan het gewoon drinken na 11,

Comment

Kijk tobi, aan jou heb ik wel wat.

@dynamix ik geloof dat ik meer weet dan jou, maar mijn veagen zijn over IF en ramadan heeft wel invloed op mijn lichaam o.a. Dat mijn kracht achteruit kan gaan tijdens ramadan. Ik wil het eigenlijk stabiel mogelijk houden op mijn 96kg. En juist IF is juiste optie om tijdens ramadan te doen, dus wie weet mijn BF mag best beetje verlaagd worden. Wat ik nu vraag dit wordt mijn eerste keer en wil gewoon zeker weten wat goed zijn om te doen. Zoals hoevaak trainen zou juistekeuze wezen. Of andere tips advies.

Comment

Dus... Jij stelt een vraag. Dynamix geeft antwoord, maar nee jij weet het allemaal beter. Waarom stel je dan überhaupt die vraag?

En dan ook nog zo'n houding aannemen :') Zoek het dan maar zelf uit.
          Ik doe een gok

Comment

Nee ik begrijp het wel, het is goed bedoeld. Sorry dat ik beetje opvliegerig was.
            maar graag wel antwoorden of echte tips wat ik aan heb.
            en graag nog van ervaren personen. Misschien wordt er wel gezecht van is tog niet verstandig om IF te doen doordat ik toch maar dikker ga worden of juist krachtverlies. Ik hoop dat ik wel progressie kan boeken alsnog is het klein

Comment

Ik heb er wel ervaring mee, ik kan je wel vertellen dat de workouts wel zwaar zullen worden. en qua afvallen, dat gaat in iedergeval wel gebeuren, omdat je 2 a 3 maaltijden eet. Maar opzich voor een maand kan het geen kwaad!
              je zult lekker droger worden, de workouts worden ook intenser, focus word scherper. houd wel rekenen ermee dat je je vitamintjes nuttigd zodat je de volgende dag niet zwak voelt. En pas op voor de baglava. SUCCES!

Comment

Ach valt allemaal wel mee, ik hanteer ook wel vaker eetwindows van zoveel uur. Ik zou het meeste na je training eten. 300 kcals onder onderhoud is voldoende.. als je gewicht gelijk blijft dan ga je gewoon nog een 200 kcals lager zitten. Persoonlijk zou ik wat vaker gaan trainen als 2x per week. En net zoals Dynatwix zei, je vragen hebben eigenlijk vrij weinig met IF te maken.

Comment

Heb je op dit moment een voedingschema? Hoevaak train je nu? Als je nu bijv. 5x traint en dan opeens 2x dan gaat je behoefte ook omlaag. Daarnaast zou ik niet te veel gaan lopen rommelen met high protein low carb low fat ofzo. Zou zelf iets doen als 5x5 full body. Want je traint fasted (toch?) en om dan 12x4 ofzo te doen voor elke spiergroep paar oefeningen lijkt me nou neit zo lekker. Maar dat is imo. Je weegt 94 kg dus ik zou dan 170 gr eiwit nemen 80 gram vet en de rest koolhydraten. En dan zoals GI hierboven zegt 200 naar beneden. Dus elke keer bijv. 50 gram koolhydraten minder. Qua eiwitshake enzo. Casseine vult meer want is dikker dus houd je langer verzadigd. Maar is niet noodzakelijk.

Comment

Ben het daar niet helemaal mee eens optiflex.
                    Wanneer je IF toe past is het juist belangrijk om hoog in vet te gaan zitten.

Comment

Originally posted by generation_iron View Post
                      Ben het daar niet helemaal mee eens optiflex.
                      Wanneer je IF toe past is het juist belangrijk om hoog in vet te gaan zitten.
                      Kan je dit onderbouwen? Ben wel benieuwd ernaar

Comment

Originally posted by optiflex View Post
                        Kan je dit onderbouwen? Ben wel benieuwd ernaar
                        o.a. voor de langzame opname/trage vertering in vergelijking met carbs, verder vind ik 80 gram vet bij een gewicht van 90+ wat aan de lage kant.

Comment

voor tijdens het vasten zou ik rond de 100 gram zitten, puur om het feit dat het langer een verzadigd gevoel geeft. Verder veel vezels eten, genoeg eiwitten om te kort voor of na het trainen enigszins te compenseren.

Comment

Zo verzadigd mogelijk gevoel krijgen voor al die uren niet eten.
                            Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Originally posted by generation_iron View Post
                              o.a. voor de langzame opname/trage vertering in vergelijking met carbs, verder vind ik 80 gram vet bij een gewicht van 90+ wat aan de lage kant.
                              Is 100 gram dan veel beter dan 80? Of 120, of 140? Waar ligt de grens?

Als je een grote maaltijd eet zoals bij IF, dan kan deze zo 16 uur of langer verteerd worden. Carbs zijn ook belangrijk tijdens het afvallen, enerzijds om je spieren te beschermen tegen afbraak en anderzijds om je toch nog wat energie te geven gedurende de dag als je 16 uur of langer aan het vasten bent. Die extra vetten gaan meestal weer ten koste van de carbs. Ik vind 80 een mooi getal. Ik zit op 70 met mijn 83 kilo en het werkt prima.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X