Rowan's Cut voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by rainman View Post
    Stap voor stap he.

Experimenteren, ik hou rekening mee dat het avond eten 500kcal is.

Is me schema nu in orde ?

Comment

Mijn advies Rowan, 'vergeet' de term voedingsschema. Het enige waar een voedingsschema goed voor kan zijn is dat je binnenkrijgt (macro's) wat je binnen hoort te krijgen. Als dat voor je werkt prima, maar je hoeft dagelijks niet vast te zetten wat je eet; ik vind het nogal saai om het zo te doen.

Waar het uiteindelijk op neerkomt zijn de volgende punten:
      - zorg dat je je kcal haalt voor die betreffende dag (1950/2450 bijv)
      - zorg dat die kcal uit de juiste hoeveelheden macro's bestaat (eiwitten, koolhydraten en vetten).
      - een goede richtlijn is.. eiwitten: 2,5-3x je vetvrije massa aan grammen per dag, vetten: 20-30% van je totale (gemiddelde) inname aan kcal, koolhydraten: rest
      - wat je eet is minder belangrijk dan je macro's. Je kunt best snoep, koek ed. eten, maar zorg er in elk geval voor dat je genoeg fruit en groenten eet, je vezels binnenkrijgt en goede vetten. Natuurlijk is het wat lastiger om junkfood te eten als je aan het afvallen bent, maar het kan; ik val 0,7kg per week af terwijl ik dagelijks een beetje junkfood eet.
      - eiwitshakes (evenals snelle suikers) na het trainen, voor het trainen nemen of whatever zijn niet belangrijk. Het heeft geen enkele toegevoegde waarde als je gedurende de dag gewoon je eiwitten binnenkrijgt; deze werken namelijk nog steeds in je systeem door als je klaar bent met trainen.
      - zorg dat je voor je training (hoeft niet gelijk, 1-2-3 uur eerder is net zo goed) een maaltijd eet met genoeg eiwitten en enkele koolhydraten voor energie. De maaltijd na je training is het belangrijkst omdat je lichaam dan begint met herstellen van de training. Ook hier werkt het net zo goed om uren later pas te eten ipv direct na je training.
      - het aantal maaltijden dat je op een dag eet is onbelangrijk. Doe wat jij praktisch vind. Over het algemeen is het aan te raden om in elk geval voor en na je training een maaltijd te eten.

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
        Mijn advies Rowan, 'vergeet' de term voedingsschema. Het enige waar een voedingsschema goed voor kan zijn is dat je binnenkrijgt (macro's) wat je binnen hoort te krijgen. Als dat voor je werkt prima, maar je hoeft dagelijks niet vast te zetten wat je eet; ik vind het nogal saai om het zo te doen.

Waar het uiteindelijk op neerkomt zijn de volgende punten:
        - zorg dat je je kcal haalt voor die betreffende dag (1950/2450 bijv)
        - zorg dat die kcal uit de juiste hoeveelheden macro's bestaat (eiwitten, koolhydraten en vetten).
        - een goede richtlijn is.. eiwitten: 2,5-3x je vetvrije massa aan grammen per dag, vetten: 20-30% van je totale (gemiddelde) inname aan kcal, koolhydraten: rest
        - wat je eet is minder belangrijk dan je macro's. Je kunt best snoep, koek ed. eten, maar zorg er in elk geval voor dat je genoeg fruit en groenten eet, je vezels binnenkrijgt en goede vetten.
        Dynamix:al die punten die jij opnoemt vormen samen toch een voedingsschema?
        En voor het weer een ellenlange discussie wordt: ts adviseren om snoep en koek te eten vind ik niet echt clever.
        Ook al wil jij je punt maken mbt calorieen binnen krijgen,met je eigen overgewicht ben jij nou niet het voorbeeld dat je allesmaar kan eten toch?
        Niet om je af te zeiken,maar beginners 'adviseren'snoep en koek te eten begint me een beetje te irriteren.
        E.e.a gaat namelijk niet alleen om calorieen,maar ook om een bepaalde levensstijl aan te leren.
        En uiteraard kan daar af en toe best een biertje of cheatmeal bij,maar je kan het overdrijven.
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ik heb daar ook geen zin in ik wil gewoon zeker zijn over m'n schema ik vermijd junkfood, frisdranken, koek, snoep , in de stickys ben ik geen snoep tegen gekomen maar goed nogmaals is mijn schema en kcal in orde zo ja dan ben ik blij zo niet zou ik het graag willen weten wat anders moet. Mvg Rowan

Comment

Ik kan je schema niet openen,dan moet ik office instaleren.
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Dynamix:al die punten die jij opnoemt vormen samen toch een voedingsschema?
              En voor het weer een ellenlange discussie wordt: ts adviseren om snoep en koek te eten vind ik niet echt clever.
              Ook al wil jij je punt maken mbt calorieen binnen krijgen,met je eigen overgewicht ben jij nou niet het voorbeeld dat je allesmaar kan eten toch?
              Niet om je af te zeiken,maar beginners 'adviseren'snoep en koek te eten begint me een beetje te irriteren.
              E.e.a gaat namelijk niet alleen om calorieen,maar ook om een bepaalde levensstijl aan te leren.
              En uiteraard kan daar af en toe best een biertje of cheatmeal bij,maar je kan het overdrijven.
              Nee, de punten die ik opnoem is samen geen voedingsschema. Een voedingsschema is een voorgekauwd programma die men aanzet om elke dag vrijwel hetzelfde te eten, en vaak ook nog de illusie wekt dat er 6 keer of meer per dag gegeten moet worden. Jij zou hem dus wel de levensstijl aanleren om vrijwel alleen clean te eten en lekker eentonig volgens een schema, terwijl het veel flexibeler kan? Zo'n eetschema is net als een kant en klaar-schema van de gym met alleen wat machine-oefeningen; iedereen kan er een beetje op gainen, maar het is voor niemand optimaal.

Ik adviseer hem niet om junkfood te eten. Mijn punt is dat elke beginner hier denkt dat hij droge rijst, brocolli, kip, kwark etc moet eten omdat je daardoor groot wordt. Complete onzin zoals jij als gevorderde lifter ook weet.

En je wilt me niet afzeiken, maar je maakt een persoonlijke opmerking, die ook nog eens nergens op slaat. Als je 16% vet overgewicht noemt, dan heb jij andere standaarden dan de rest van nederland en jij weet net zo goed als ik (hopelijk) dat je vet aanzet door meer kcal te eten dan je nodig hebt, heeft dus niet direct iets met junkfood te maken.

Comment

Eentonig vind ik niet z'n probleem heb wat maaltijden gevonden met avocado, sla ect, wat ik wil is afvallen minder ver % en als ik resultaat zie ga ik me schema upgrade, buiten de discussie om is me schema nu correct kwa kcal, eiwit, vet, koolhydraten (zucht)

Comment

Een beginner moet toch een soort van rode draad hebben,zowel qua voeding als training.
                  Ik heb ook een voedingsschema, maar dat is absoluut niet eentonig ,voorgekauwd of iedere dag hetzelfde.

Maar voor een beginner vind ik het wel aan te bevelen om de eerste tijd hetzelfde voedingsschema te volgen.
                  Je hoeft inderdaad niet perse 6 x per dag te eten dat is achterhaald.
                  Maar het biedt wel een hoop voordelen.

Na verloop van tijd weten ze (als ze echt gemotiveerd zijn) vanzelf wel welke produkten ze kunnen vervangen door andere.

Uiteraard weet ik dat je vet aanzet door een kcal overschot en niet door koek, snoep etc, maar om iemand te adviseren om snoep en koek te eten die wilt afvallen, vind ik bezopen.
                  Dan gaat het nogmaals niet alleen om de kcal van het snoep op dat moment, maar meer door het snoep dat dan bijna zeker gaat volgen.
                  Op het moment dat er een bepaalde discipline en kennis is, kan diegene dan altijd af en toe wat cheaten.
                  Maar niet aan het begin als ts nog zoekende is!!

Buiten dat: ik mag het zeggen dat jij geen goed voorbeeld bent, mijn vetpercentage is ook >15%.
                  Last edited by rain; 13-07-2014, 21:31.
                  DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ik kan je schema niet openen,dan moet ik office instaleren.

Zit nu op mobiel maar je kunt hem openen met je.mobiel en op deze topic tegaan dan op me schema te drukken en openen

Comment

Originally posted by Rowan92 View Post
                      Eentonig vind ik niet z'n probleem heb wat maaltijden gevonden met avocado, sla ect, wat ik wil is afvallen minder ver % en als ik resultaat zie ga ik me schema upgrade, buiten de discussie om is me schema nu correct kwa kcal, eiwit, vet, koolhydraten (zucht)

Zoals eerder gezegd: ik kan office niet openen en dus je schema niet zien!
                      Zucht.

Edit: als ik open op mijn mobiel zie ik geen produkten.
                      Dus iemand anders moet reageren.
                      Last edited by rain; 13-07-2014, 21:34.
                      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Zoals eerder gezegd: ik kan office niet openen en dus je schema niet zien!
                        Zucht.

Edit: als ik open op mijn mobiel zie ik geen produkten.
                        Dus iemand anders moet reageren.

Zucht haha / ik weet niet.of je alles van Excel kunt kopiëren en plakken hier op.

Comment

Een beginner moet toch een soort van rode draad hebben,zowel qua voeding als training.
                          Ik heb ook een voedingsschema, maar dat is absoluut niet eentonig ,voorgekauwd of iedere dag hetzelfde.

Maar voor een beginner vind ik het wel aan te bevelen om de eerste tijd hetzelfde voedingsschema te volgen.
                          Je hoeft inderdaad niet perse 6 x per dag te eten dat is achterhaald.
                          Maar het biedt wel een hoop voordelen.

Na verloop van tijd weten ze (als ze echt gemotiveerd zijn) vanzelf wel welke produkten ze kunnen vervangen door andere.

Uiteraard weet ik dat je vet aanzet door een kcal overschot en niet door koek, snoep etc, maar om iemand te adviseren om snoep en koek te eten die wilt afvallen, vind ik bezopen.
                          Dan gaat het nogmaals niet alleen om de kcal van het snoep op dat moment, maar meer door het snoep dat dan bijna zeker gaat volgen.
                          Op het moment dat er een bepaalde discipline en kennis is, kan diegene dan altijd af en toe wat cheaten.
                          Maar niet aan het begin als ts nog zoekende is!!

Buiten dat: ik mag het zeggen dat jij geen goed voorbeeld bent, mijn vetpercentage is ook >15%.
                          >15%.. jij junkt ook dus? .

De macro's/kcal zijn de rode draad in een eetpatroon. Tuurlijk kan een voedingsschema werken, ik vind het alleen jammer dat velen denken dat dit dé manier is, om er na een jaar achter te komen dat het ook anders kan. Dat probeer ik enkel voor hem te verhelderen.

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
                            >15%.. jij junkt ook dus? .

De macro's/kcal zijn de rode draad in een eetpatroon. Tuurlijk kan een voedingsschema werken, ik vind het alleen jammer dat velen denken dat dit dé manier is, om er na een jaar achter te komen dat het ook anders kan. Dat probeer ik enkel voor hem te verhelderen.

Oké , heb nog geen antwoord op m'n vraag "is het schema correct"

Comment

Originally posted by Rowan92 View Post
                              Oké , heb nog geen antwoord op m'n vraag "is het schema correct"
                              Die vraag kun je zelf ook beantwoorden inmiddels. Stel jezelf de vraag, kom ik aan mijn macro's en kcal voor die dag?

Comment

Met avond eten geschat 500kcal kom ik op 2250 kcal wat u al zei maar ik weet het niet zeker of de 2250 kcal voor mij bedoelt was of als voorbeeld

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X