Kan mij niet houden aan mijn schema?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kan mij niet houden aan mijn schema?

Hallo iedereen

Zoals Titel het al zegt kan ik maar niet aan mijn schema houden.
    Ik eet altijd wel een koekje,snoepje,ijs... (ongezonds, wat niet in schema staat)
    Ik zou het niet erg vinden als ik maar één keer in de week iets ongezonds at (cheatday niet meegerekend) maar bij mij is dat bijna elke dag. Deze week bijvoorbeeld alleen maandag was Clean.
    Nu mijn vraag : Wat doen jullie om 6 dagen vol te houden geen cheat te eten.

Zou iemand mij eigenlijk beetje uitleg over cheatday willen geven? doe ik iets fout?

Thanksss

Hmm.. ik eet elke dag junkfood.

Wat is het probleem volgens jou als jij je vitaminen, mineralen, vezels en goede vetten daarnaast binnenkrijgt en je wel aan je macro's houdt voor die dag?

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
      Hmm.. ik eet elke dag junkfood.

Wat is het probleem volgens jou als jij je vitaminen, mineralen, vezels en goede vetten daarnaast binnenkrijgt en je wel aan je macro's houdt voor die dag?
      Lijkt me het aanzetten van vetmassa.

Zelf las ik soms wel eens een cheatmeal in, maar hoevaak je dat moet doen is iets wat je naar mijn mening zelf moet uitzoeken. Bij de een gaat de toename van vet sneller dan de ander.
      All time PRs: 195/135/232,5
      Meet PRs: 185/132,5/232,5

Comment

Originally posted by Mushrambo View Post
        Lijkt me het aanzetten van vetmassa.

Zelf las ik soms wel eens een cheatmeal in, maar hoevaak je dat moet doen is iets wat je naar mijn mening zelf moet uitzoeken. Bij de een gaat de toename van vet sneller dan de ander.
        Dus van 500 kcal (teveel) uit junkfood ga je wel vet aanzetten, maar van 500 kcal (teveel) uit groenten en fruit niet?

Comment

Dus van 500 kcal (teveel) uit junkfood ga je wel vet aanzetten, maar van 500 kcal (teveel) uit groenten en fruit niet?
          Er staat niet bij dat hij het een vervangt door het ander. Ik vermoed dus dat hij een bepaald aantal kcal eet, zoals vastgesteld in zijn schema en dat hij daarnaast die zwik eet. Dan is dat dus een probleem.

Wat je eraan kunt doen, weet ik eigenlijk niet. Ik cheat zelf eigenlijk bijna nooit. Ik heb zelf totaal geen problemen om me aan mijn schema te houden. Ik denk dat je je gwn moet realiseren dat je er iets voor moet doen om je streef te behalen. En dan moet je afwegen wat je liever wilt: of nu dat ijsje of je streef. Wat vind je belangrijker?
          Last edited by Pren; 02-08-2014, 00:43.
          Ik doe een gok

Comment

Originally posted by Pren View Post
            Er staat niet bij dat hij het een vervangt door het ander. Ik vermoed dus dat hij een bepaald aantal kcal eet, zoals vastgesteld in zijn schema en dat hij daarnaast die zwik eet. Dan is dat dus een probleem.

Wat je eraan kunt doen, weet ik eigenlijk niet. Ik cheat zelf eigenlijk bijna nooit. Ik heb zelf totaal geen problemen om me aan mijn schema te houden. Ik denk dat je je gwn moet realiseren dat je er iets voor moet doen om je streef te behalen. En dan moet je afwegen wat je liever wilt: of nu dat ijsje of je streef. Wat vind je belangrijker?
            Ik vermoed dat ook, maar dan is de oplossing simpel: gewoon minder eten van wat in je schema staat als je iets junkt om het te compenseren. Probleem opgelost.

Comment

Hangt er vanaf hoe je eet. Op/onder/boven onderhoud?
              Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Originally posted by Killit View Post
                Hallo iedereen

Zoals Titel het al zegt kan ik maar niet aan mijn schema houden.
                Ik eet altijd wel een koekje,snoepje,ijs... (ongezonds, wat niet in schema staat)
                Nu Dynamix niet specifiek adviseert om kcal gewoon uit snoep te halen,ben ik het wel met hem eens.
                Het ligt eraan hoe vaak je een koekje,snoepje of ijs eet.
                Het nadeel is wel dat je het meestal niet bij 1 snoepje/koekje houdt.
                Als dat een koekje of snoepje p.d is,maakt dat echt niet super veel uit.
                Het moet ook vol te houden zijn en als het binnen je macro's past,is het geen probleem.
                Dat kan je dan evt inplannen in je voedingsschema.
                De meesten die echt helemaal nooit zondigen buiten de cheatdag,hebben heel veel moeite om het vol te houden.
                DIVIDE ET IMPERA

Comment

Misschien werkt iifym beter voor je dan een voedingsschema. Je zorgt dan dat je de macro's waarop je nu je voedingsschema hebt gebaseerd behaalt door te loggen (in bijv. Myfitnesspal) wat je allemaal eet. Zo kun je gewoon wat junk eten (naast gezonde voeding) zolang de macro's aan het einde van de dag kloppen.
                  Works for me

Comment

Ik ga toch met een schema blijven eten ik wil niet iifym dat lijkt me helemaal niks voor mij.
                    Ik was vroeger dun en als ik naar mijn eigen moet luisteren eet ik na 12u alleen een broodje bijna niks dus...
                    Ga gewoon proberen om bij marco's te passen dat lijkt mij het beste.
                    Bedankt allemaal voor de berichtjes

Comment

Nee. Soms maak ik een overschot door mijn reguliere schema te volgen + de cheatmeal/drink, en soms is het avond eten wat dus ipv mijn aardappels met kip bijvoorbeeld vervangt. Voorbeeldje is een broodje shoarma. Ik kom dan aan mijn behoefte, maar heb die dag dan een flink overschot door van alles wat er dan in dat broodje zit.

Gewoon niet te vaak doen dus.
                      All time PRs: 195/135/232,5
                      Meet PRs: 185/132,5/232,5

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X