Als je "de wetenschappers" moet geloven is tarwe en zuivel slecht voor de volwassen mens.
Zuivel;Melk/kwark zou slecht zijn omdat hier veel lactose in zit(lees:suiker), we nuttigen melk voornamelijk voor de calcium afgifte echter zou dit beter uit groente kunnen worden gehaald?
Graanproducten; brood,pasta zou slecht zijn omdat dit suikerspiegel pieken veroorzaakt en het zou een dik maker zijn? De granen te veel bewerkt en door ontwikkelt/gekweekt en niets goed meer bevatten?
Nu zie ik zelf door de bomen het bos niet meer . .
Ik dacht dat met een goed trainingsschema en daarnaast de hieronder volgende voedings richtlijnen ik op de goede weg bezig was?
volkorenbrood,havermout,0%vetmelk,magere franse kwark,vis,noten,pasta,fruit en groenten.
Bovenstaande probeer ik te combineren tot een gevarieerd week menu.
Een dag ziet er bijv. uit:
ontbijt - 100gramhavermout/350ml 0%vetmelk/banaan
tussendoor - 2 volkorenboterhammen met kipfilet
lunch - 2 volkorenboterhammen met pindakaas, appel
tussendoor - 2 volkorenboterhammen met rookvlees
avondeten - 200gram groenten,200gram aardappel,rijst,pasta, stukje vlees/kip/vis circa 125gr
na trainen 250gr kwark
22-23 uur 250gr kwark
Nu ben ik serieus begonnen regelmatig te trainen en wilde ik mijn voedingsschema ook updaten maar mijn basis normen qua voeding wankelen nogal.
Wat is jullie ervaring/mening hierover?
Zuivel;Melk/kwark zou slecht zijn omdat hier veel lactose in zit(lees:suiker), we nuttigen melk voornamelijk voor de calcium afgifte echter zou dit beter uit groente kunnen worden gehaald?
Graanproducten; brood,pasta zou slecht zijn omdat dit suikerspiegel pieken veroorzaakt en het zou een dik maker zijn? De granen te veel bewerkt en door ontwikkelt/gekweekt en niets goed meer bevatten?
Nu zie ik zelf door de bomen het bos niet meer . .
Ik dacht dat met een goed trainingsschema en daarnaast de hieronder volgende voedings richtlijnen ik op de goede weg bezig was?
volkorenbrood,havermout,0%vetmelk,magere franse kwark,vis,noten,pasta,fruit en groenten.
Bovenstaande probeer ik te combineren tot een gevarieerd week menu.
Een dag ziet er bijv. uit:
ontbijt - 100gramhavermout/350ml 0%vetmelk/banaan
tussendoor - 2 volkorenboterhammen met kipfilet
lunch - 2 volkorenboterhammen met pindakaas, appel
tussendoor - 2 volkorenboterhammen met rookvlees
avondeten - 200gram groenten,200gram aardappel,rijst,pasta, stukje vlees/kip/vis circa 125gr
na trainen 250gr kwark
22-23 uur 250gr kwark
Nu ben ik serieus begonnen regelmatig te trainen en wilde ik mijn voedingsschema ook updaten maar mijn basis normen qua voeding wankelen nogal.
Wat is jullie ervaring/mening hierover?
Comment