Refeed na cutten in de kcal opbouw.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Refeed na cutten in de kcal opbouw.

Ik ben net een behoorlijk tijdje aan het cutten geweest en begin nou mijn voeding weer op te bouwen.

ik zat op 1250 kcal onder mijn behoefte, en had om de 4 dagen een dag refeed.
    ( op de officiele manier, geen junk dag dus. )
    nu eet ik per 3 dagen 250 kcal meer om zo mijn voeding binnen 2 week weer op onderhoud niveau te krijgen.

ik heb maandag, dinsdag en woensdag 1000kcal onder mijn onderhoud gegeten en vandaag ben ik begonnen bij 750 kcal onder mijn behoefte.

nu vraag ik me alleen af of het nog handig is om een refeed dag ergens tussen door te drukken ivm met de voordelen van de refeed dag. ( stoffwisseling boosten, honger gevoel verdwijnt etc. )

het lijkt mij zelf aan de ene kant overbodig aangezien ik rustig aan mijn voeding aan het opbouwen ben dus zal mijn lichaam langzaam aan gaan wennen.

maar het lijkt mij juist aan de andere kant ook wel nodig aangezien ik nog wel 3 dagen 1000kcal onder behoefte at, nou nog 3 dagen 750 onder behoefte dan nog 3 etc...
    ( dus eigenlijk kun je het zien alsof ik nog aan het cutten ben. )

iemand een tip?
    Train Insane Or Remain The Same.

Ik zou sowieso wat langzamer opbouwen, als je geen rebound/jojo-effect wil krijgen. Zou eerder denken aan 200 kcal verhogen per week.
    Ik doe een gok

Comment

300 per 3 dagen zou geen probleem moeten zijn, des al niet te min doe ik 250 per 3 dagen.

Comment

Als je het zelf beter weet. Waarom vraag je dan om tips. Naar mijn mening geeft Pren een prima tip. Mij lijkt 250 per 3 dagen oom redelijk veel betekend dat je binnen 2 weken weer op je behoefte zit. Bij zon dratisch caloriedeficiet raad ik je ook aan minder snel op te bouwen
        Stats: 74kg at 11%
        Vision: 85kg at 8%

Comment

1250 onder je behoefte??

Holy fuck.

Was je vp zo hoog of ben je nu ripped as fuck?

Onder je behoefte 'bouw' je nog niks op. Sowieso refeed minimaal op onderhoud.
          Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Originally posted by gripmaster View Post
            Als je het zelf beter weet. Waarom vraag je dan om tips. Naar mijn mening geeft Pren een prima tip. Mij lijkt 250 per 3 dagen oom redelijk veel betekend dat je binnen 2 weken weer op je behoefte zit. Bij zon dratisch caloriedeficiet raad ik je ook aan minder snel op te bouwen
            heb jij mij zien schrijven dat ik het beter weet?
            ik mag toch mijn eigen mening geven?
            ook gaat dit topic niet over hoeveel kcal ik kan opbouwen in hoeveel dagen, het gaat om de refeed dag...
            zulke opmerkingen mag je dus voortaan voor je zelf houden.

maar goed PERSOONLIJK VIND IK dus dat 250 kcal per 3 dagen moet kunnen, ben tot nu toe ook nog niks aan gekomen, na deze 2 week ga ik ook nog 1 week op onderhoud eten aangezien ik dan ook een rust week heb...

Originally posted by Ruhl View Post
            1250 onder je behoefte??

Holy fuck.

ik zat boven 16%, weet het exacte percentage niet om eerlijk te zijn.
            momenteel zit ik tegen de 6%
            ik zou nog door naar 4-5% alleen leek me dat nu nog niet echt handig.
            Last edited by JwvdM; 04-09-2014, 20:38.

Comment

1250 onder je behoefte??

Holy fuck.

Zelf moet ik ook een tekort creeeren van flink meer dan 500 kcal om te cutten.
              10 % daling in vetpercentage is erg netjes maar wat ben je kwijtgeraakt aan vvm?
              6 % is extreem laag en als je naar 4 a 5% zou willen is pro-niveau.
              Post je ook foto's of ben je dat niet van plan?
              Ook al is het geen antwoord op je vraag.,ik ben toch wel nieuwsgierig eigenlijk.
              Last edited by rain; 04-09-2014, 20:45.
              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rain View Post
                Zelf moet ik ook een tekort creeeren van flink meer dan 500 kcal om te cutten.
                10 % daling in vetpercentage is erg netjes maar wat ben je kwijtgeraakt aan vvm?
                6 % is extreem laag en als je naar 4 a 5% zou willen is pro-niveau.
                Post je ook foto's of ben je dat niet van plan?
                Ook al is het geen antwoord op je vraag.,ik ben toch wel nieuwsgierig eigenlijk.
                elke x dat ik bleef hangen in gewicht zakte ik 250kcal, alleen is eigenlijk 1000kcal onder behoefte echt maximaal, aangezien verder zakken niet echt meer veel uithaalt. ( naar mijn ervaring. )
                vanaf 1000kcal onder behoefte is het beter om cardio toe te gaan voegen en op te gaan bouwen wanneer je weer vast loopt. ( beginnend met sessies van minimaal een half uur. )

zelf heb ik geen vvm verlies geleden, heb me ook behoorlijk strikt aan me voeding gehouden.
                overigens kreeg ik weinig tot niks aan carbs binnen maar vooral veel ewitten.

wat ik wel moet zeggen is dat de refeed om de 4 dagen echt veel verschil maakte.
                zowel geestelijk als lichamelijk.
                ( was voor het eerst dat ik dit toe heb gevoegd. )

nee ben eigenlijk niet van plan om foto's te posten.
                maakt niet uit, even off topic :P

Comment

Ik denk dat jij je vetpercentage enorm onderschat. En jij kunt wel vinden dat het moet kunnen om met 250 per drie dagen te verhogen, maar het boeit jouw lichaam geen reet wat jij wel of niet vindt. Ik kan je garanderen dat je vet aan gaat zetten met deze snelle verhogingen.
                  Refeeds zou ik enkel toevoegen als je wel op normale snelheid verhoogt. In jouw tempo heeft dat geen zin, want voor je het weet zit je alweer op onderhoud.
                  Ik doe een gok

Comment

Originally posted by Pren View Post
                    Ik zou sowieso wat langzamer opbouwen, als je geen rebound/jojo-effect wil krijgen. Zou eerder denken aan 200 kcal verhogen per week.
                    Komt het jojo effect niet deels doordat er dan teveel spiermassa is opgebrand, en omdat de stofwisseling een te grote tik heeft gekregen?

Maar wel eens met het tempo

1250 onder je behoefte??]
                    Vast een behoefte die via een calculator is uitgerekend, waarbij hij niet helemaal eerlijk tegen zichzelf was

Originally posted by JwvdM View Post
                    maar goed PERSOONLIJK VIND IK
                    Jij wil niet weten wat ik persoonlijk van jou vind, als je zo doet
                    Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                      Komt het jojo effect niet deels doordat er dan teveel spiermassa is opgebrand, en omdat de stofwisseling een te grote tik heeft gekregen?
                      Volgens mij komt dat gewoon door een aanpassing van het metabolisme. Maar ik weet het eigenlijk ook niet zeker haha.
                      Ik doe een gok

Comment

Heel netjes als je echt op 6% zit! Ik ben al 1,5 week bezig met 1200 onder behoefte, eens zien hoe dit afloopt.

Mbt je vraag, de overgang van een (diepe) cut, naar onderhoud of een (clean) bulk vind ik lastig. Wat eerst je onderhoud was, is nu je onderhoud namelijk niet meer.

Vb:

Mijn onderhoud is +-3200 op 86 kg = 37.2 kcal per kilo lichaamsgewicht

Als ik 10 kg verlies, dan zou mn onderhoud (namr) 2825 (76*37,2) moeten zijn. 400 kcal lager dus. Val je nog meer af, dan is je onderhoud nog lager. Daarbij komt nog eens dat je metabolisme na een bepaalde tijd vertraagt met ik geloof zo'n 5-10% in de meeste gevallen (al wordt dit probleem groter als je leaner bent, daar zijn de refeeds dus voor bedoeld).

In feite zou ik dus gaan terugrekenen; als je de laatste week bijv. 0,5kg af bent gevallen, dan weet je dat je 500 kcal onder je huidige onderhoud zit. Naar mijn idee kun je dan onmogelijk vet aanzetten zelfs als je direct met 500 kcal verhoogt. Ik zou dus persoonlijk verhogen naar je terugberekende onderhoud, en vanaf dat punt met 100-200 kcal per week verhogen tot je op je (clean) bulk niveau zit.

In The Rapid Fat Loss Handbook en A Guide To Flexible Dieting zet Lyle McDonald z'n clienten vaak direct op onderhoud na een cut, zonder dat ze vet aanzetten, vandaar mijn gedachtengang.

Comment

Dus je weegt 86 kg dynamix , uit interesse , wat is je vetpercentage nou eigenlijk ?

Comment

Originally posted by Lethal View Post
                            Dus je weegt 86 kg dynamix , uit interesse , wat is je vetpercentage nou eigenlijk ?
                            Nu 18%. Over 2-3 maanden 10%.

Comment

Originally posted by Dynamix View Post

Vb:

Mijn onderhoud is +-3200 op 86 kg = 37.2 kcal per kilo lichaamsgewicht

Als ik 10 kg verlies, dan zou mn onderhoud (namr) 2825 (76*37,2) moeten zijn. 400 kcal lager dus.
                              Dit is natuurlijk niet helemaal waar. Je verliest, als het goed is, namelijk vooral vet en nauwelijks spiermassa. Aangezien je vet niet hoeft te onderhouden, ligt je onderhoud dus niet zoveel lager. Die berekening gaat dus niet op.
                              Ik doe een gok

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X