Ik ben te skinny is dit een juiste voedingsschema?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ik ben te skinny is dit een juiste voedingsschema?

Hallo allemaal,

Ik heb zojuist een trainingsschema laten maken op de sportschool.
    Dit is een beginnersschema om even in te komen.

Nu wou ik ook een voedingsschema maar daar kon mijn sportschool niet mee helpen dus bij deze heb ik het zelf geprobeerd.

Hier onder is mijn schema te vinden.

Wat vinden jullie er van?

Groet,

Pindametkaas
    Attached Files

Ben je echt 183 cm met 56 kilo??

holy shit.

Starten op 3000. Mayb nog wel meer.
    Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Originally posted by Ruhl View Post
      Ben je echt 183 cm met 56 kilo??

holy shit.

Starten op 3000. Mayb nog wel meer.
      Ja is echt erg maar ik ga me leven nu flink veranderen!
      Waar zou ik dan wat bij moeten voegen en is de rest wel goed zo?

Comment

Als je geen 0,3 tot 0,5kg per week aankomt dan verhoog je het met 100 a 200 calo.

Comment

Originally posted by rudie View Post
          Als je geen 0,3 tot 0,5kg per week aankomt dan verhoog je het met 100 a 200 calo.
          Mag wel meer zijn dit lijkt me vrij ernstig ondergewicht!

Comment

^ Geen reden om daarom maar extreem aan te komen in korte tijd, onnodig vet worden heeft niemand wat aan...
            "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Pas op dat je niet opeens veel te veel gaat eten want dat overschot wordt dan omgezet in lichaamsvet en ik neem aan dat het niet je doel is om vadsig te worden.
              Je vult in het schema in dat je vetpercentage 0% is dus het schema gaat er vanuit dat je vetvrije massa 56 kg is. Zelfs als je mager bent is dat niet helemaal realistisch. Als het schema een te hoog vetvrije massa berekent berekent het ook een te hoog BMR en onderhoudsniveau (kcal). Dus de berekende 2500 kcal onderhoudsniveau zou te hoog kunnen zijn. Tevens vul je in als activiteitsfactor 1.55, maar ga jij inderdaad 3 a 5 maal per week sporten?
              Mijn derde advies betreft cel C9 van het spreadsheet. Hier dien je handmatig in te vullen wat je gewenste hoeveelheid kcal per dag is. Op basis van dit getal wordt de verdeling over koolhydraten, vetten en eiwitten berekend. Omdat je hier een onjuist getal hebt staan (3000), is het moeilijk om te oordelen of je de juiste producten in de juiste hoeveelheden eet.

Misschien heb je hier wat aan: http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...-ingevuld.html
              Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Als je echt zo graatmager bent.. (miss even pic uploaden) dan zou ik niet op wat grammetjes vet gaan kijken. Dan is je vetpercentage ook onder gezond niveau. Dan heb je er juist profijt bij.

Comment

Originally posted by rudie View Post
                  100 a 200 cal?
                  Das nie veul nie.
                  Je bedoelt Kcal?

Comment

Originally posted by knulletje01 View Post
                    100 a 200 cal?
                    Das nie veul nie.
                    Je bedoelt Kcal?
                    cal = calorie
                    17 jaar
                    DL: 170 x 1 --> SQ: 160 x 1 --> BP: 105 x 1

Comment

Originally posted by Marcusje View Post
                      cal = calorie
                      Denk dat knulletje dit niet wist!

sarcasm
                      In between obsessed periods

Comment

Allereerst, mooie stap om voor jezelf te bepalen dat je er genoeg van hebt om mager te zijn. 3 jaar terug ook die stap genomen en van 60kg bij 184 gegroeid naar 84kg (wel met een VP van 18%, die wil ik je besparen).

Zou niet zonder meer 3000kcal per dag naar binnen werken, probeer achter je vetpercentage te komen en pas daar je bulk op aan, zoals eerder gezegd vul daar geen 0% in want dat geeft de verkeerde waardes terug. Mijn advies zou zijn, bouw het rustig op met 200kcal, kom je niet snel genoeg aan/ontwikkel je te weinig kracht (wat je doel ook moge zijn), hoog je kcal inname dan op.

Waar ik zelf wel tegen aan liep was de hoeveelheid voeding die ik op een dag moest gaan eten. Ik was dit totaal niet gewend (hoeveelheden en regelmaat). Je lichte gewicht komt vast niet uit het niets en heeft daar mogelijk onder andere mee te maken, ik zou daarom aanraden om één en ander aan broodmaaltijden te vervangen voor bijvoorbeeld sochtends melk met brinta/havermout/whey shake en s'middags rijst. Zo hou je het eten voor jezelf leuk en hou je het beter vol.

In ieder geval succes!

Comment

Vaak als je mager bent ligt ook je metabolisme (stofwisseling) op zijn gat. Wanneer je nu in een keer veel meer gaat eten dan normaal ga je dus aankomen in vet.
                          In jouw situatie zou ik van 2000kcal gaan opbouwen naar ~2600kcal. (elke week 200kcal meer tot je uitkomt op 2600). En dan eens kijken hoe je lichaam reageert.
                          Kom je niet aan? -> nogmaals met 100 tot 200kcal ophogen.

En houdt juiste verhoudingen aan. Dus zorg dat je voldoende eiwitten en vetten binnen krijgt en vul de rest aan met koolhydraten.
                          Ik denk dat je zo een heel eind gaat komen als je ook nog eens hard traint (dus krachttraining sets van ongeveer 3x8-12 (of een variatie hiervan)).

Good luck!
                          Mocht je nog vragen hebben stel ze hier, er zijn hier genoeg mensen die je willen helpen!

Comment

Op welk vetpercentage sta je nu?

Ga je nogmaals een advies geven wat afwijkt van wat er gezegd word door al die dikzakken hier

Als je op <8 % staat is het niet erg om wat vet te gainen. Dit is beter voor je gezondheid en het is makkelijker bouwen op 10/12 % als op <8%.

Hiernaast is het voor jou sowieso niet erg om meer dan 0,5 kg per week te groeien. Je gewicht is onder norm, met wat degelijke voeding en training kan je lichaam een flinke inhaalslag gaan maken.. al helemaal met de welbekende beginnergains Toen ik pas begon met trainen werd ik 5 kg zwaarder en verloor 2% vet in slechts 6 weken tijd. En dat op een lichaam van maar liefst 1,68

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X