Hallo iedereen,
Ik wil volgende week maandag starten met een carb-cycling dieet.
Na veel lezen heb ik besloten dit dieet te gaan doen omdat je goed je spiermassa kan behouden terwijl je je vetpercentage verlaagd. En voor de ervaring natuurlijk.
Ik heb nu een tijdje gebulkt, en ga naar de 10% cutten.
Mijn stats zijn:
1.84CM
84KG
+- 17% Vet
20 jaar
ik heb mijn onderhoud berekent via de Harris-Benedict methode en dat is ongeveer 3100kcal.
Ik maak gebruik van HIGH MED EN LOW dagen.
Het gemiddelde van 1 week is 2745 KCAL wat uitkomt op een tekort van 354 kcal wat mij voldoende lijkt om mee te cutten.
Ik heb mijn voedingsschema ook bijgevoegd, de totale macro's in % kloppen niet precies (1-2% afwijking).
De vetten op de MED en LOW dagen zijn zo hoog omdat ik anders te weinig totale kcal heb. Ik weet niet of dat goed is of niet.
Als jullie verbeterpunten en/of tips hebben hoor ik dat graag
Alvast bedankt
Ik wil volgende week maandag starten met een carb-cycling dieet.
Na veel lezen heb ik besloten dit dieet te gaan doen omdat je goed je spiermassa kan behouden terwijl je je vetpercentage verlaagd. En voor de ervaring natuurlijk.
Ik heb nu een tijdje gebulkt, en ga naar de 10% cutten.
Mijn stats zijn:
1.84CM
84KG
+- 17% Vet
20 jaar
ik heb mijn onderhoud berekent via de Harris-Benedict methode en dat is ongeveer 3100kcal.
Ik maak gebruik van HIGH MED EN LOW dagen.
Totaal | E | K | V | KCAL |
HIGH | 216 | 519 | 60 | 3482 |
MED | 242 | 200 | 94 | 2619 |
LOW | 237 | 131 | 96 | 2339 |
Maandag | Benen kuiten buik | HIGH |
Dinsdag | Borst Biceps | MED |
Woensdag | Rust | LOW |
Donderdag | Rug Triceps Buik | HIGH |
Vrijdag | Schouders | MED |
Zaterdag | Rust | LOW |
Zondag | Rust | LOW |
Het gemiddelde van 1 week is 2745 KCAL wat uitkomt op een tekort van 354 kcal wat mij voldoende lijkt om mee te cutten.
Ik heb mijn voedingsschema ook bijgevoegd, de totale macro's in % kloppen niet precies (1-2% afwijking).
De vetten op de MED en LOW dagen zijn zo hoog omdat ik anders te weinig totale kcal heb. Ik weet niet of dat goed is of niet.
Als jullie verbeterpunten en/of tips hebben hoor ik dat graag

Alvast bedankt
Comment