Carb Cycling Schema Check

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Carb Cycling Schema Check

Hallo iedereen,

Ik wil volgende week maandag starten met een carb-cycling dieet.

Na veel lezen heb ik besloten dit dieet te gaan doen omdat je goed je spiermassa kan behouden terwijl je je vetpercentage verlaagd. En voor de ervaring natuurlijk.

Ik heb nu een tijdje gebulkt, en ga naar de 10% cutten.

Mijn stats zijn:

1.84CM
    84KG
    +- 17% Vet
    20 jaar

ik heb mijn onderhoud berekent via de Harris-Benedict methode en dat is ongeveer 3100kcal.

Ik maak gebruik van HIGH MED EN LOW dagen.

Totaal E K V KCAL
    HIGH 216 519 60 3482
    MED 242 200 94 2619
    LOW 237 131 96 2339

Maandag Benen kuiten buik HIGH
    Dinsdag Borst Biceps MED
    Woensdag Rust LOW
    Donderdag Rug Triceps Buik HIGH
    Vrijdag Schouders MED
    Zaterdag Rust LOW
    Zondag Rust LOW

Het gemiddelde van 1 week is 2745 KCAL wat uitkomt op een tekort van 354 kcal wat mij voldoende lijkt om mee te cutten.

Ik heb mijn voedingsschema ook bijgevoegd, de totale macro's in % kloppen niet precies (1-2% afwijking).

De vetten op de MED en LOW dagen zijn zo hoog omdat ik anders te weinig totale kcal heb. Ik weet niet of dat goed is of niet.

Als jullie verbeterpunten en/of tips hebben hoor ik dat graag

Alvast bedankt
    Attached Files
    Last edited by 2faster12; 13-01-2015, 15:05.

Minder kcal eten. 350 onder je 'theoretische' onderhoud schiet niet op. Da's 1kg in 3 weken, als je onderhoud al klopt. Richt eerder op 2000-2300 is mijn advies.

Daarnaast is een fullbody-schema effectiever voor spierbehoud.

Comment

Mijn advies: eiwit & vet gelijk houden. Alleen carbs schommelen.

1x in de week cheaten.
      Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

@Dynamix

Bedoel je met 2000-2300 bij het gemiddelde van een week?

Full body zit er voor mij niet in, dan train je 3 x per week toch? correct me If i'm wrong.
        ik trainde in mijn bulk 5x, en nu schakel ik over na 4x wat ik al kut vind.

@Ruhl

Bedankt voor je advies, ik zal het toepassen.
        Bedoel je met 1x in de week cheaten 1 dag of 1 meal?
        Last edited by 2faster12; 13-01-2015, 17:52.

Comment

1 meal

Comment

Originally posted by 2faster12 View Post
            @Dynamix

Bedoel je met 2000-2300 bij het gemiddelde van een week?

Full body zit er voor mij niet in, dan train je 3 x per week toch? correct me If i'm wrong.
            ik trainde in mijn bulk 5x, en nu schakel ik over na 4x wat ik al kut vind.

@Ruhl

Bedankt voor je advies, ik zal het toepassen.
            Bedoel je met 1x in de week cheaten 1 dag of 1 meal?
            2000-2300 gemiddeld inderdaad, je eet dus minder op rustdagen en meer op trainingsdagen; 400-600 kcal verschil schijnt goed te zijn.

Ja fullbody is 3x per week (of 2). Denk niet dat meer beter is want tijdens een cut herstel je veel minder snel, dus meer trainen is zinloos, en het kan zelfs je resultaten negatief beinvloeden. 3x per week fullbody is meer dan genoeg. 'Cheatmeals' neem je gewoon mee in je gemiddelde over het algemeen. Als je cardio doet mag je meer eten, maar het hoeft niet.

Comment

Of 2daagse split als je dan perse vier keer wilt gaan. Meer frequente maar minder intensieve trainingsprikkel is in de cut misschien wat gunstiger
              "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

@Dynamix
                @Ruhl

ik heb mijn schema aangepast en ben uitgekomen op een gemiddelde van 2548, dat is een tekort van ongeveer 650 kcal per week. als ik 2000-2300 kcal zou aanhouden gemiddeld zou ik op een tekort van 800-1100 kcal uitkomen.

Totaal E K V KCAL
                HIGH 215 493 84 3594
                MED 217 247 85 2630
                LOW 188 85 77 1795
                zoals jullie zijn is het me wel gelukt op HIGH en MED dezelfde aantal eiwitten en vetten te krijgen, alleen niet op LOW omdat ik dan op teveel kcal uitkomt wat het gemiddelde omhoog haalt. Ik moet ten eerste ook kijken hoe ik me ga voelen bij low carb, aangezien ik lange dagen school heb.

@Fitnessboer

Is een 2daagse split zelfde als UB/LB
                en ik heb nog een vraagje ik train nu 10-8-8-6/8 met KG verhogend dus bijv
                bench 60x10 - 70x8 - 80x8 -90x6/8

kan ik beter meer reps doen in de cut dat het wat minder belastend is?

Bedankt voor jullie reacties.
                Last edited by 2faster12; 13-01-2015, 21:35.

Comment

Nee, niet meer reps doen. Als je je spieren wilt behouden dan moet je ze dezelfde stimulus geven als hoe je ze gekregen hebt, dus door dezelfde reps te maken, alleen minder sets daarvan per week omdat je minder goed herstelt in een cut.

2550 kcal is al beter dan wat je eerst had, al zou ik persoonlijk lager inzetten, maar je kunt het altijd nog verlagen als je wilt. Qua eiwitten zit je aardig hoog, maar echt kwaad zou het niet kunnen doen. Ik vind 2,5* je vetvrije massa een goed getal om aan te houden over het algemeen; je hebt dan meer ruimte voor andere macro's.

Waarom ga je eigenlijk carbcyclen tijdens het cutten?

Comment

@Dynamix

Oke, dan doe ik 10-8-8 met de laatste 3 sets.

IK heb de eiwitten wat verlaagd waardoor ik nu op 2490 kcal gemiddeld zit. Mijn doel is om in 3 maanden rond de 10% te zitten, hoe bereken je hoeveel je met dit tekort afvalt per week?

Ik wil gaan carb-cyclen tijdens de cut omdat ik begrepen heb dat je met dit dieet je spiermassa goed kan behouden terwijl je je vetpercentage verlaagd.

Comment

Originally posted by Ruhl View Post
                      Mijn advies: eiwit & vet gelijk houden. Alleen carbs schommelen.

1x in de week cheaten.
                      Als je dan cheat zou ik enkel veel carbs eten op die cheat dag. Vind dat verder niet nodig omdat je een keuze maakt om te gaan cutten, hou je er dan altijd aan en niet 6 dagen in de week.

Cheat met vetten er in heeeft geen nut. Vetten hebben nul reactie op je hormonen die je wilt uppen tijdens de cut.

Eiwitten zou ik indd ergens rond de 220 a 250 houden. Vet ook ff wat lager.
                      Carbs op je low dag richting de 50gr ofzo.

Zoals Dynamix zegt, over training klopt als een bus. Altijd keihard blijven trainen ongeacht wat voor dag je hebt.

Ik heb op me low dagen ook maar 1600kcal ofzo. En ik ben een maatje groter.

Verder zit je op goeie koers hoor!

Comment

Wat diem zegt indd. Tijdens die cheat dagen zal transport van FFA's naar vetweefsel dusdanig versterkt zijn dat ik vetten waar mogelijk ook zou vermijden (althans, niet refeeden met kapsalons dus)

Comment

Ik had indd wat meer uitleg moeten geven.

Zoals Diem zegt op een hoge dag lekker veel rijst/pasta/brood enz eten. Carb overload
                          Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Originally posted by akito View Post
                            Wat diem zegt indd. Tijdens die cheat dagen zal transport van FFA's naar vetweefsel dusdanig versterkt zijn dat ik vetten waar mogelijk ook zou vermijden (althans, niet refeeden met kapsalons dus)
                            Hmmm kapsalon!

Comment

@Diem @akito
                              vetten staan rond 84 gram op de High en Mid dagen, naar welk aantal moet ik die dan brengen? en om de aantal kcal te compenseren alleen maar koolhydraten toevoegen? ook bij Mid dagen waar ik nu al 240gram koolhydraten heb?

pfff dat wordt ff geen kapsalon voor mij voorlopig...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X