Bulk eetschema advies !

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bulk eetschema advies !

Hallo,

Momenteel ben ik bezig met mijn bulk eetschema. Ik zou graag willen weten of ik op de goede weg ben.

mijn gegevens :

1.98 lang
    92 KG
    14 % BF

ik volg dit schema nu ongeveer 2,5 maand en zie zeker resultaat, alleen vet op (onder)buik wordt wel meer...Is dit de consequentie van het (clean)bulken of zou ik mijn kcal of kh moeten verlagen?

Graag jullie advies!

9.00

1x 100 gram brinta (drink ik gelijk op met water)
    1x 500ml magere franse kwark (lydl)
    1x 200 ml halfvoll melk

11.30

1x 500 ml Yoghurt ( klein beetje roosvise )
    1x 50 gram pinda's

13.30

1x 100 gram kipfilet
    1x 100 gram rijst

15.30

1x banaan
    1x Shake Mutant Mass (wheight Gainer : 530 kcal | 88 K | 25 E | 8 V )

17.00 : training ( Dextrose + eiwit shake + Creatine + Bcaa )

18.00

1x 100 gram rijst of pasta
    1x 200 gram vlees
    1x 100 gram groente

20.30 / 21.00

1x Shake Mutant Mass ( wheight gainer : 530 Kcal | 88 K | 25 E | 8 V)
    1x 25 gram Pistache noten

23.00

1x 500 gram magere franse kwart

Totaal : 3568 Kcal

446 K
    266 E
    61 V

In verhouding met het aantal calorieen mag je wel iets meer vetten eten lijkt mij. zoek maar eens op internet hoeveel vetten je nodig hebt per dag , 20 a 30 procent van je totale calorieen. en 1 gram vet = 9 calorieen.

dan gaat het al gauw naar de 80 gram

En wat is je caloriebehoefte?

ziet er verder prima uit , de meeste hier zijn niet zo van de weightgainers maar dat is jou keuze!

Comment

Waarom ga je bulken op 14%?

Comment

ik volg dit schema nu ongeveer 2,5 maand en zie zeker resultaat, alleen vet op (onder)buik wordt wel meer...Is dit de consequentie van het (clean)bulken of zou ik mijn kcal of kh moeten verlagen?

- wat was je vetpercentage bij begin bulk?
        - wellicht is het verstandig om nu te gaan cutten naar 10% en dan pas te gaan bulken, dan goed het vetpercentage bijhouden zodat je weet of je moet verlagen of niet.

Comment

Jo generation iron

- Ik ben begonnen met bulk bij 11/12% BF ( nooit echt gemeten maar dit was altijd mijn BF )
          - Ik wilde eigenlijk nog even doorgaan tot 17/18% BF. ( iets meer spiermassa voor de cut)

Als je zeg dat het verstandig is om te cutten tot 10%, hoelang ben je daar ongeveer mee bezig? ( 200 kcal onder energiebehoefte )

thnx voor je advies !

Comment

17/18% is veel voor bulk.. Waarom niet met je bulk rond de 12,5% zitten?

Comment

jo Chiel 14!

bedankt voor je advies !

Ik heb het een en ander al omgegooid.

- eetlepel olijfolie
              - halve advocado

Veder heb ik het probleem dat ik totaal geen vis lust.... anders was het voor m'n vet veel makkelijker geweest.

Comment

Originally posted by timow1988 View Post
                jo Chiel 14!

bedankt voor je advies !

- eetlepel olijfolie
                - halve advocado

Veder heb ik het probleem dat ik totaal geen vis lust.... anders was het voor m'n vet veel makkelijker geweest.
                Je wilt groeien? ETEN! haha ik moet me dr ook doorheen zetten , Rookvlees niet te vreten.
                3x eten en je raakt dr aan gewend! vis is belangrijk!

Visolie!

Comment

Originally posted by chiel14 View Post
                  Je wilt groeien? ETEN! haha ik moet me dr ook doorheen zetten , Rookvlees niet te vreten.
                  3x eten en je raakt dr aan gewend! vis is belangrijk!

Visolie!
                  Eten op de juiste manier.. Onnodig gewicht aanzetten is niet slim. Langer cutten, minder lang bouwen = minder spiermassa.

Comment

jo Chiel 14!

bedankt voor je advies !

- eetlepel olijfolie
                    - halve advocado

Omdat?

Comment

Jo generation iron

- Ik ben begonnen met bulk bij 11/12% BF ( nooit echt gemeten maar dit was altijd mijn BF )
                      - Ik wilde eigenlijk nog even doorgaan tot 17/18% BF. ( iets meer spiermassa voor de cut)

Als je zeg dat het verstandig is om te cutten tot 10%, hoelang ben je daar ongeveer mee bezig? ( 200 kcal onder energiebehoefte )

thnx voor je advies !
                      Of je door gaat met bulken is je eigen keus. Ik zou gaan cutten. Ik heb ook jaren gefocussed op gains en niet op mijn vetpercentage. Zo nu en dan een kleine cut gedaan maar altijd achter de feiten aangelopen. Als ik meer gelet had ik schoon eten en weinig vet aanzetten was mijn fysiek een stuk beter geweest. Je bent van 11% naar 14% gegaan in 2,5 maand tijd. Dit betekend dat je sowieso te hoog zit in je kcals. Ga je door met bulken dan verlaag je carbs.

Met 200 onder behoefte gaat het wel even duren, mik eerder op 500 onder behoefte. Hoelang je dan bezig bent is niet zo moeilijk in te schatten. Maar dat rekensommetje mag je zelf doen. Een beetje research kan geen kwaad Om je op weg te helpen: Voor 1kg vet moet je zo'n 9000 kcals verbranden.

Comment

Originally posted by generation_iron View Post
                        Of je door gaat met bulken is je eigen keus. Ik zou gaan cutten. Ik heb ook jaren gefocussed op gains en niet op mijn vetpercentage. Zo nu en dan een kleine cut gedaan maar altijd achter de feiten aangelopen. Als ik meer gelet had ik schoon eten en weinig vet aanzetten was mijn fysiek een stuk beter geweest. Je bent van 11% naar 14% gegaan in 2,5 maand tijd. Dit betekend dat je sowieso te hoog zit in je kcals. Ga je door met bulken dan verlaag je carbs.

Met 200 onder behoefte gaat het wel even duren, mik eerder op 500 onder behoefte. Hoelang je dan bezig bent is niet zo moeilijk in te schatten. Maar dat rekensommetje mag je zelf doen. Een beetje research kan geen kwaad Om je op weg te helpen: Voor 1kg vet moet je zo'n 9000 kcals verbranden.
                        +-8000 kcal eigenlijk. Vet uit eten is 9 kcal per gram, met lichaamsvet ligt het iets anders.

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
                          +-8000 kcal eigenlijk. Vet uit eten is 9 kcal per gram, met lichaamsvet ligt het iets anders.
                          Voor dat soort feitjes vind ik je wel handig. Dank u.

Comment

Originally posted by generation_iron View Post
                            Voor dat soort feitjes vind ik je wel handig. Dank u.

Comment

Zit je nu met me te flirten Dyna??

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X