Na 100+ afgevallen te zijn. Graag kritisch bekijken voedings schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Echt bedankt leuke reacties heb als het goed is in mijn album 2 foto's staan van hoe ik was en nu ben heeft toevallig iemand hier een goed voedings schema waarbij ik strakker kan worden.!!

gr Goldfinger

Comment

Super goed man! Succes met je volgende doelen.

Gewoon kappen met de magere melk, kwark en yoghurt. Daarnaast: Spice up every meal

Dit snap ik niet zo. Kun je dit toelichten?
      All time PRs: 195/135/232,5
      Meet PRs: 185/132,5/232,5

Comment

Originally posted by Mushrambo View Post
        Dit snap ik niet zo. Kun je dit toelichten?
        Is ook onzin. Producten hebben niks met je metabolisme te maken. Je kcal inname wel. Wel een kleine asteriks dat light producten van bewerkte voeding weinig toevoegen maar kwark, yoghurt en melk in de magere vorm bevatten gewoon minder vet dan de volle varianten maar zijn prima producten.
        Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Hier heb je 9 manieren om je metabolisme op de natuurlijke wijze te versnellen. Sommige korte termijn andere lange. Sommige producten hebben zeker invloed andere niet. Lees en oordeel zelf.

1. Bouw spiermassa op
          De beste manier om je metabolisme te versnellen, is door je spieren aan het werk te zetten. Dit kan het beste door gewichtstraining. Spieren verbranden een stuk meer calorieën dan lichaamsvet. Een halve kilo spieren verbruikt zo’n 35 calorieën per dag, terwijl een halve kilo vet maar 2 calorieën op een dag wegzet.
          Ook in ruststand blijven je spieren energie verbruiken. Dus wil je je metabolisme voor de lange termijn opvoeren, dan is gewichtstraining dé manier.

2. Sport in de ochtend
          Als je in de vroege uurtjes je lichaam aan het werk zet, werkt dit de hele dag door op je stofwisseling. Neem eens de fiets naar werk in plaats van de bus of auto, en je zult merken dat je de hele dag meer trek hebt.

3. Drink meer water
          Je metabolisme vertraagt al bij lichte dehydratatie van het lichaam. Zorg dus dat je genoeg water drinkt. Uit wetenschappelijk onderzoek kwam naar voren dat mensen die 8 glazen water per dag drinken, meer calorieën verbranden dan mensen die 4 glazen water per dag drinken. IJskoud water drinken helpt ook je metabolisme licht te versnellen. Dit is niet aan te raden als je een gevoelige maag hebt.

4. Eet vaker
          Als je 3 grote maaltijden per dag eet, dan wordt je metabolisme getraind om te vertragen. In de uren tussen de maaltijden door gaat je lichaam op spaarstand. Bij de volgende grote maaltijd komen de calorieën extra hard aan. Het is beter om verdeeld over de dag meerdere kleine porties te eten. Zo houd je de verbranding goed op gang. Verschillende studies toonden ook aan dat mensen die gedurende de dag kleine porties eten, tijdens de hoofdmaaltijd minder eten.

5. Eet meer proteïnen
          Je lichaam heeft 2 keer zoveel energie nodig voor het verteren van proteïnen dan voor het verteren van vetten of koolhydraten. Proteïnen zitten in tofu, eieren, vis, kip, mager varkens- of rundvlees, noten, bonen en zuivelproducten.

6. Vermijd crashdieëten
          Een crashdieet is desastreus voor je metabolisme. Bij een crashdieet consumeer je minder dan 1000 calorieën per dag. Het gewichtsverlies dat je op het begint zult hebben, gaat ten koste van je spieren engoede voeding. En hoe minder spiermassa, hoe langzamer je lichaam calorieën verbrandt. Bij de tijd dat je weer een normaal voedingspatroon hervat, is je metabolisme sterk vertraagd, waardoor de kilo’s extra hard eraan vliegen.

7. Kruid je eten pittig
          Chilipepers verhogen de stofwisseling met 20% gedurende een half uur na de maaltijd. Gekruid eten veroorzaakt dus geen spectaculaire en langdurige versnelling van je stofwisseling. Maar alle kleine beetjes kunnen helpen.

8. Drink zwarte koffie
          Koffie heeft veel voordelen: het kan geheugenfuncties verbeteren en levert belangrijke anti-oxydanten. Maar het bakje troost biedt nog meer voordeel. Het heeft ook een licht stimulerende werking heeft op de stofwisseling. Drink de koffie wel zwart, want met melk en suiker wordt het effect van de verhoogde stofwisseling weer teniet gedaan.

9. Drink groene thee
          Groene thee is ook een middel om je stofwisseling te verhogen. Groene thee bevat plantaardige, flavine bevattende eiwitten die het proces van verbranden van vetten versnellen. Verwacht niet dat door het drinken van groene thee de kilo’s er vanaf zullen vliegen. Zie het als een steuntje in de rug voor je stofwisseling.

Comment

Het blijft echt mooi hoe je het weer presteert een brosciencebron aan te halen Bigdude. Kap met adviseren, volgens mij ben ik al de 10e persoon die je dit vraagt.
            Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

De meeste van die 9 tips zijn fabeltjes bigdude.

Om er maar even een te ontkrachten: Verschillende studies toonden ook aan dat mensen die gedurende de dag kleine porties eten, tijdens de hoofdmaaltijd minder eten. No shit sherlock, dat komt omdat je maag voller is omdat je al hebt gegeten.

Dat stukje over dat eiwit meer energie kost om te verteren klopt ook niet. Je schrijft dat het 2x zoveel energie kost om eiwitten te verbranden vergeleken met vetten en eiwitten. Wat er in werkelijkheid gebeurt is dat je lichaam 25% van de energie van eiwitten gebruikt om de totale intake van de desbetreffende hoeveelheid eiwit te verbranden (Dat proces wordt het thermogene effect genoemd). Wanneer je lichaam koolhydraten of vetten verbrandt dan is de TEF (thermogene effect) 5% bij koolhydraten en 2% voor vetten.

BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Originally posted by Gus View Post
                De meeste van die 9 tips zijn fabeltjes bigdude.

Om er maar even een te ontkrachten: Verschillende studies toonden ook aan dat mensen die gedurende de dag kleine porties eten, tijdens de hoofdmaaltijd minder eten. No shit sherlock, dat komt omdat je maag voller is omdat je al hebt gegeten.

Dat stukje over dat eiwit meer energie kost om te verteren klopt ook niet. Je schrijft dat het 2x zoveel energie kost om eiwitten te verbranden vergeleken met vetten en eiwitten. Wat er in werkelijkheid gebeurt is dat je lichaam 25% van de energie van eiwitten gebruikt om de totale intake van de desbetreffende hoeveelheid eiwit te verbranden (Dat proces wordt het thermogene effect genoemd). Wanneer je lichaam koolhydraten of vetten verbrandt dan is de TEF (thermogene effect) 5% bij koolhydraten en 2% voor vetten.

Dan heb ik het van een ouderwetse site. Zou kunnen al staan er wel een paar dingen tussen waar ik zelf ervaring mee heb. Maar goed kan ook tussen de oren zitten. Dus bij deze zie die post maar als nutteloos en zal voortaan wat meer research doen.
                Ik heb soms nog hele ouderwetse gedachten over training en voeding. Die ik voor het gemak aanhoud omdat mijn fysiek er heel goed op reageert.

Comment

Maakt helemaal niet uit hoor. Iedereen maakt fouten en wat er in die post stond is echt niet allemaal onwaar. Veel water drinken is bv goed voor je en groene thee blijkt ook een positieve werking op je lichaam te hebben door de anti oxidanten die er in zitten
                  BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Duidelijke uitleg,Lt Gus.
                    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X