teveel eiwitten of niet??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• teveel eiwitten of niet??

hallo allemaal
    ik ben nieuw op het forum dus als ik het niet juist geplaatst heb, mijn excuus!! ben een vrouw.
    ik ben 42 en 1.65 lang weeg 51kilo vet 10% met nu aan het clean bulken en wil massa aankomen want ben nu pezig en vrij mager en wil gewoon wat voller worden. train 4x in de week split schema. en erbij nog wat fietsen en 2x cardio. ik heb zelf een schema opgesteld en alles uitgerekend via internet. maar iedereen heeft whey extra maar als ik niet oppas ben ik zo over mijn eiwit inname heen als ik gewoon normaal eet! ik mag 2000 cal 111 eiwit en 303 khd en 35vet. ik eet bij elke maaltijd verdeeld kip en tonijn en alles maar zat in begin aan 198 eiwit en na afbouw 150. moet nu echt uitpluizen dat ik er niet over kom en heb de whey geschrapt, kan ik mijn schema posten en wil hier ieamand naar kijken of ik goed bezig ben? heeeeeeeeeeel graag!!

10% bf?
    Hoe kom je aan dat gegeven?

Comment

Hoe heb je het aantal KCAL berekend? Zoals ik het bereken komt je op onderhoud al boven de 2000 KCAL uit.

Comment

10% met opmeten van taille en nek en die gaf 10 % aan. en het aantal calorien ook met zo bereken formule op internet en onderhoud is inderdaad 2000 cal ik probeer er met 200 boven te zitten maar ben nog aan het pluizen en uitzoeken en recepjes om dan het eiwit en alles ook uit te laten komen want dat is best even puzzelen! en met eiwitten en vet koolhydraten mag je er dan toch ook niet teveel boven zitten?
        met andere formule berekend en daar komt 17.28% uit, klopt beter denk!
        Last edited by jean72; 27-02-2015, 12:38.

Comment

35 gram vet? Want? Dat is bizar veel te weinig. Neem minimaal je lichaamsgewicht.

Comment

En ongeveer 2 x je gewicht aan ew. Rest kh tot aan je gewenst hoeveelheid kcals.

Comment

ik heb voor koolhydr 6gr per kg gewicht, eiwitten 2.2 per kg gewicht en vet 0.7 per kg gewicht dus dan klopt het toch? of moet ik andere maten hanteren? ik kom zo gemiddeld uit op 2240 calorien, 153 eiwit 275 koolhy en 56 gr vet. andere dag 2142 cal 183 eiwit 302 koolh en 27.5 vet maar nogmaals ben ik aan het vogelen om het ene minder te doen en het andere op te schroeven om naar de gewenste hoeveelheid te komen

Comment

Hoi Jean.

Weet je heel zeker dat je vet% zo laag is? Vrouwelijke atleten die wedstrijden doen zitten vaak rond de 8-10%. Het kan goed zijn dat de meetmethode die je gebruikt niet erg accuraat is en dat je vet% een stuk hoger ligt (15%?). Maakt verder ook niet heel veel uit.

Jouw caloriebehoefte op basis van jouw beschrijvingen zou ongeveer rond de 2000 kcal moeten liggen. Als je qua voeding dan ook 2000 kcal eet, is de kans dat je aan gaat komen erg klein.
                ---------------------------

Wat ik je adviseer is het volgende:
                Stel een schema op waarbij je op alle kracht training dagen: 2300 kcal: E150, K275, V66. Op alle rust en cardio dagen: 2000: E150, K200, V66

Houd je gewicht een maandje dagelijks bij. Je gewicht zal altijd schommelen, maar ondanks de schommelingen wordt het na een maandje mogelijk om een trend te ontdekken. Op basis hiervan stuur je (mits noodzakelijk) met de kcal bij en ga je opnieuw een maandje verder. Tot je het punt hebt waar je langzaam in gewicht stijgt. Op dat punt blijf je rustig aan verder groeien.
                Last edited by dynobet; 27-02-2015, 13:54.
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                  Hoi Jean.

Weet je heel zeker dat je vet% zo laag is? Vrouwelijke atleten die wedstrijden doen zitten vaak rond de 8-10%. Het kan goed zijn dat de meetmethode die je gebruikt niet erg accuraat is en dat je vet% een stuk hoger ligt (15%?). Maakt verder ook niet heel veel uit.

Jouw caloriebehoefte op basis van jouw beschrijvingen zou ongeveer rond de 2000 kcal moeten liggen. Als je qua voeding dan ook 2000 kcal eet, is de kans dat je aan gaat komen erg klein.
                  ---------------------------

Wat ik je adviseer is het volgende:
                  Stel een schema op waarbij je op alle kracht training dagen: 2300 kcal: E150, K275, V66. Op alle rust en cardio dagen: 2000: E150, K200, V66

Houd je gewicht een maandje dagelijks bij. Je gewicht zal altijd schommelen, maar ondanks de schommelingen wordt het na een maandje mogelijk om een trend te ontdekken. Op basis hiervan stuur je (mits noodzakelijk) met de kcal bij en ga je opnieuw een maandje verder. Tot je het punt hebt waar je langzaam in gewicht stijgt. Op dat punt blijf je rustig aan verder groeien.
                  Ik zie je niet vaak poste maar wel altijd leerzaam goed bezig !!

Comment

hoi dynobet, bedankt voor je reactie! nee, ik heb hem nog eens via andere formule gedaan en daar kwam 17.28% uit dus dat lijkt me beter kloppen toch ik ben momenteel aan het puzzelen en maaltijden aan het samenstellen die uitkomen met de aantallen die ik mag. pff valt niet mee! maar ook wel weer leuk om samen te stellen en het voor elkaar te krijgen en elke keer met puzzelen je voeding compleet te krijgen! ik ga het aanhouden je advies! ik kan nog even een voedingsoverzicht erbij doen zodat je kan zien wat ik eet en hoe? en of dat goed is? zou het fijn vinden als je daar ook nog een blik op wil werpen? heb graag nog even de bevestiging dak het goed doe

Comment

Als je een schema hebt welke qua kcal en EKV overeenkomt met jouw doel, wil ik best een blik erop werpen om te kijken of het goed is en eventueel nog wat details aanpassen.
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

super!! hier is wat ik ongeveer gemiddeld eet, en ben nog steeds aan het aanpassen en meten om wat juister uit te komen, dus word nog aan gewerkt!

8.00 ontbijt
                        Brinta 40gr
                        melk 250gr
                        hey 1/2 schep 308 cal 23.9 eiwit 38.7kool 5.3 vet
                        9.00
                        training
                        10.15
                        40gr muesli
                        1 appel
                        whey 318al 26.5eiwit 43.7 kool 3.9 vet

12.15
                        1boterham pindakaas
                        1roggebrood
                        plakje kaas
                        honing en tonijn. 343cal 21.5cal 37.3 kool 12.3vet

14.15
                        volkoren macaroni 125gr
                        kipfilet 35gr
                        kwark
                        paprika
                        schepje noten 348cal 25.6 eiwit 35.2kool 11.7 vet

17.15

macaroni 125gr
                        tonijn 35gr
                        paprika
                        1/2 avocado
                        handje rauwe spinazie
                        1/2 whey 341cal 25.4ei 38.7 kool 10.7 vet

19.00
                        koffie caf vrij en stroopwafel 165cal 3.3 17.8kool 8vet

20.00
                        2 bruine boterham
                        appelstroop en 1
                        plak kipfilet 210cal 11.6ei 40kool 2.5 vet

22.00
                        caseïne shake 119cal 27.1ei 2.4kool 0.5 vet

totaal 2159 cal 164.9eiwit 253 koolhy 54.9 vet

ik probeer de maaltijd zoveel mogelijk af te wisselen met fruit en groente en roggebrood en pasta.
                        ik probeer nu jou advies aan te houden en ben de maaltijden daarop weer aan aanpassen tot ik weer aan de 2000/2300 cal 150 eiwit 200/275 kool enn 66vet kom.
                        ik hoop dat ik hiermee een beetje in de richting kom van een juist eetschema!!
                        ik hoor het graag!!
                        groetjes jeannette

Comment

is dit een beetje goed schema? iemand?

Comment

Je komt nog niet aan de gewenste hoeveelheden. Ook zie ik nog geen schema voor rustdagen / dagen dat je niet traint. Je productkeuze is in het algemeen goed, maar kan hier en daar beter (honing / stroopwafel = niet heel gezond + veel suiker). Ook qua indeling / verdeling kan het beter.

Je kunt bijvoorbeeld de stroopwafel en de honing schrappen. Aan je casseine shake kun je 20g walnoten / amandelen / cashewnoten toevoegen + je kunt ergens op de dag ook nog een eitje op je brood doen in plaats van een plakje kipfilet. (dan zit je meteen goed qua hoeveelheid vetten).

Ik moedig je vooral aan om verder te puzzelen met je schema, om in ieder geval de juiste KCAL te behalen in je schema's (en dichtbij je doelen qua EKV te komen). Als je een nieuwe versie hebt, geef ik graag opnieuw mijn feedback.

Comment

dank je wel dynobet! er word aan gewerkt! en ik kom steeds dichter bij het doel en de gewenste aantallen maar het is best lastig om helemaal uit te komen! ik hou dit schema ook niet elke dag aan maar probeer inderdaad af te wisselen met producten met de eiwitten en koolhydraten. en de stroopwafel weet ik maar dat is mijn enigste snoepertje op een dag maar misschien is het beter die ook te vervangen door ontbijtkoek, weet het das ook allemaal suiker en niet goed.... ik ben nog steeds aan het samenstellen maar nu moet ik ook 2 verschillende schemas aan houden die van als ik train en die van als ik cardio of rustdag heb. cardio doe ik insanity training dan dus ook best zwaar! als ik van de 2000 cal niet aankom en die ik nodig heb, waarom moet ik die dan op mijn rustdagen nemen? ik hoor het weer graag!! groetjes jean

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X