Verschil voeding roids en naturel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Verschil voeding roids en naturel

Ik ben een beetje in de wondere wereld van de roids aan het bladeren en ik vroeg me af wat nu concreet dingen zijn die je anders doet qua voedingals je natural bent tov als je "on" bent. En scheelt het welke cocktail ik gebruik wat dat betreft?

En hoe maak je aanpassingen? Hiermee bedoel ik wat is je doel als je bijvoorbeeld bulkt? Hangt dat net als normaal af van af van je vetgains of moet ik in andere grootheden denken? Hiermee bedoel ik is 1% vet gainen een groter overschot in kcal dan bij een natural omdat de spelregels net wat anders zijn?

Is het beangrijk je macro's anders in te delen? Ik kan me voorstellen als mijn eiwitsynthese veel langer is en hoger ligt dat ik meer vetten nodig heb of juist een stuk meer kh in verhouding.

Fire away, ik ben erg benieuwd of er een bepaalde concensus is wat dit betreft en of er een soort default aanpak is van waaruit je start.
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Nogmaals ik ben geen geleerde en studie bol wat voor de googledames heel belangrijk is ipv hard knalle (kon het niet laten hihi)

Maar goed je verbranding gaat flink omhoog... vooral met tren erbij... Wat ik zelf merk als ik off ben dat ik echt amper kan eten kom makkelijk spiermassa aan maar ook vet... Als ik kuur kan ik flink eten en vliegt het vet er weer van af en zeker als ik strak op mijn voeding ga zitten.

Het is gewoon zoeken tijdens je kuur komt je niet meer aan eet je te weinig en moet je rustig verhoudingen omhoog gooien. Per persoon is het weer anders ene reageert goed op kh andere op eiwitten (voor als je makkelijk vet aan komt pak je vaak meer eiwit)

Denk niet dat er heel veel anders is als niet kuren alleen dat je alles moet verhogen en per lichaam anders zal zijn ook natuurlijk dat je zwaarder wordt dus je lichaam ook weer meer kcal nodig heeft om dat vast te houden.

Vooral eigen ervaringen he
    Een dag niet getraind...

Comment

Originally posted by frankey View Post
      Nogmaals ik ben geen geleerde en studie bol wat voor de googledames heel belangrijk is ipv hard knalle (kon het niet laten hihi)

Maar goed je verbranding gaat flink omhoog... vooral met tren erbij... Wat ik zelf merk als ik off ben dat ik echt amper kan eten kom makkelijk spiermassa aan maar ook vet... Als ik kuur kan ik flink eten en vliegt het vet er weer van af en zeker als ik strak op mijn voeding ga zitten.

Het is gewoon zoeken tijdens je kuur komt je niet meer aan eet je te weinig en moet je rustig verhoudingen omhoog gooien. Per persoon is het weer anders ene reageert goed op kh andere op eiwitten (voor als je makkelijk vet aan komt pak je vaak meer eiwit)

Denk niet dat er heel veel anders is als niet kuren alleen dat je alles moet verhogen en per lichaam anders zal zijn ook natuurlijk dat je zwaarder wordt dus je lichaam ook weer meer kcal nodig heeft om dat vast te houden.

Vooral eigen ervaringen he
      Ok dus het verandert op het eerste gezicht niks qua voeding en ook niet qua benadering?

Neem aan dat je wel wat meer proteïne nodig hebt. Weet iemand overigens uit hoeveel % een (skelet)spier proteïne/aminozuren ongeveer bestaat? In dat licht heb je natuurlijk een grotere hoeveel proteïne in je voeding nodig neem ik aan aangezien je eiwitsynthese behoorlijk toeneemt? En wanneer je (als het goed is) een aantal kg gained pas je dit dan aan als je harder vvm gained?

Comment

Een van de grootste verschillen is dat tijdens een kuur, er een stuk hogere eiwitsynthese en daardoor ook hogere eiwitbehoefte is. Een ander verschil is dat veranderingen veel sneller gaan dan normaal. Daarom moet je steeds metingen bij blijven houden en wanneer nodig bijsturen qua voeding. Dit moet je tijdens een kuur vaker doen dan wanneer je niet kuurt.

Voor de rest is het naar mijn weten gewoon kcal en macro afstemmen op het doel (en in de praktijk kijken wat dit oplevert). Bijsturen en weer opnieuw...
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
          Een van de grootste verschillen is dat tijdens een kuur, er een stuk hogere eiwitsynthese en daardoor ook hogere eiwitbehoefte is. Een ander verschil is dat veranderingen veel sneller gaan dan normaal. Daarom moet je steeds metingen bij blijven houden en wanneer nodig bijsturen qua voeding. Dit moet je tijdens een kuur vaker doen dan wanneer je niet kuurt.

Voor de rest is het naar mijn weten gewoon kcal en macro afstemmen op het doel (en in de praktijk kijken wat dit oplevert). Bijsturen en weer opnieuw...
          Dus eigenlijk is alles hetzelfde buiten je eiwit uppen? Met de kanttekening dat je wat korter wilt dekken wat betreft voortgang?

Comment

Originally posted by pescatore View Post
            Dus eigenlijk is alles hetzelfde buiten je eiwit uppen? Met de kanttekening dat je wat korter wilt dekken wat betreft voortgang?
            Ja dat is in principe de basis. Ook moet er rekening mee gehouden worden dat verbruik door sommige middelen flink kan toenemen zoals Frankey al aangaf. Dat is ook afhankelijk van het middel.

Verder kunnen steroiden neven effecten zoals hoge(re) mate van vocht retentie, kortademigheid, hoge bloeddruk, etc, etc hebben. Je wilt in ieder geval niet dat voedingsaspecten deze negatieve neven effecten versterken. Daarom wordt doorgaans 'clean / gezond' gegeten. Relatief weinig zout ingenomen. Liever niet roken of alcohol drinken. ETC.

Vaak worden daarom ook vaak bepaalde supplementen gebruikt (om deze negatieve neven effecten te voorkomen / onderdrukken.
            Last edited by dynobet; 12-03-2015, 23:42.
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
              Ja dat is in principe de basis. Ook moet er rekening mee gehouden worden dat verbruik door sommige middelen flink kan toenemen zoals Frankey al aangaf. Dat is ook afhankelijk van het middel.

Verder kunnen steroiden neven effecten zoals hoge(re) mate van vocht retentie, kortademigheid, hoge bloeddruk, etc, etc hebben. Je wilt in ieder geval niet dat voedingsaspecten deze negatieve neven effecten versterken. Daarom wordt doorgaans 'clean' gegeten. Relatief weinig zout ingenomen. Liever niet roken of alcohol drinken. ETC.
              Ok, want ik zou op dit moment mezelf niet capabel achten iemand met roids optimaal te begeleiden. Maar het klinkt als relatief weinig verschil dan. Maakt allemaal prima sense.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X