Verdeling macro's tijdens bulk

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Verdeling macro's tijdens bulk

Allen,

Vandaag een paar uur besteedt aan het maken van een voedingsschema met als doel gains! Ofwel het bekende bulkschema.

Nu heb ik echter wat vragen en aangezien je hier erg veel over kan vinden (vaak alleen maar meningen zijn, niks is onderbouwd) stel ik hier de vraag ook maar is.

Wat is de beste verdeling van de macro's? Ik weet dat er mensen zullen reageren dat je dit moet ondervinden, maar een goed uitgangspunt zal je opweg helpen naar je voor jou persoonlijk beste verdeling.

Zelf hanteer ik
    30% eiwit, 30% koolhydraten, 40% vetten - Trainingsdagen
    Op rustdagen hou ik me eiwitten gelijk, vetten op 40% en koolhydraten liggen een stuk lager. Hierdoor zal die verdeling uitkomen op een 35-25-40%.

De koolhydraten zitten vooral in het ontbijt en in het avondeten(pre workout). Tussen de middag eet ik wel koolhydraten in de vorm van 2 boterhammen (met kaas + 2 eieren + 150ml melk).
    Na het trainen heb ik magnificent, dit is ook een flinke kh bom, maar enkel na het trainen.

Kunnen jullie of spreken uit ervaring wat voor jullie het beste was gezien de verdeling of een onderbouwend stuk tekst toevoegen (liefst met bron) om te zien of er onderzoek naar is gedaan en wat de uitkomst was.

Ik zelf vind vetten wel heel hoog. Gewoon meer vet dan koolhydraten! je zou dan beter voor 30 eiwit 50 Koolhydraten en 20 vetten gaan.
    Mijn trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/66382-emielos-the-road-to-the-enercup.html

Comment

Krijgt uiteindelijk netto nog een stuk meer carbs binnen daar een gram vet 9 kcal is tov 4 voor een gram carbs, desalnietemin streef ik altijd naar plus minus 2x gewicht aan eiwitten, 1x gewicht aan vetten (allebei in grammen) en vul de rest op met carbs.

Comment

In grammen is het dacht ik

215 eiwit
        215 koolhydraten
        121 vetten

Procentueel zijn de vetten het hoogste in kcal, maar gezien de grammen niet.

Comment

Originally posted by akito View Post
          Krijgt uiteindelijk netto nog een stuk meer carbs binnen daar een gram vet 9 kcal is tov 4 voor een gram carbs, desalnietemin streef ik altijd naar plus minus 2x gewicht aan eiwitten, 1x gewicht aan vetten (allebei in grammen) en vul de rest op met carbs.
          Zelf zitten mijn eiwitten wat hoger maar dit is wel een degelijke richtlijn.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X