Starten met cutten of bulken?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Starten met cutten of bulken?

Hallo allemaal,

Ik ben ongeveer 2 jaar geleden gestart met trainen, maar telkens met tussenpozen gestopt, dus weinig resultaat tot nu toe.

Nu wil ik gaan starten met het volgende schema:

http://forum.bodynet.nl/trainingsschemas/37601-veel-gevraagd-4-dagen-schema.html

Ik ben 23 jaar, 1.85m lang en 78 kg. Op zich niets te zwaar enkel last van wat buikvet wat ik ook graag weg zou werken.

Mijn onderhoud zit rond de 2800kcal bij 4 maal sporten per week. Mijn vraag is dus, starten met cutten om het buikvet weg te werken, of bulken voor meer spiermassa?

Gr.

Lastig te zeggen, als het je in de weg zit mentaal zou ik eerst cutten. Sowieso boven de 15%-ish zou ik starten met cutten. Met nek-taille meting kun je een beetje een ballpark inschatten waar je nu ongeveer zit qua vetpercentage.

Anyway, stel je gaat eerst cutten dan zou ik daarna iets van een 5x5 achtig programma doen om een goede basis op te bouwen, ongeacht je doelen. Dit maakt het in de toekomst veel makkelijker om gerichter aan een goed fysiek te werken.

Dus lastig te zeggen zo maar wss is eerst cutten de beste optie als je al met het idee speelt in je hoofd.
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Heb hier ook over getwijfeld in het begin. Heb gekozen voor cutten tot +- 12% (nek-taille meting) om daarna te bulken.
      Ben nog steeds tevreden over deze keuze!

Comment

Bedankt voor de reacties.
        Ik ben sinds vorige week gestart met cutten (500 kcal onder mijn onderhoud). En dus ook met bovenstaand trainingschema. Tot nu gaat het erg makkelijk, volhouden dus

Gr.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X