Hallo iedereen,
Zoals ik al aangaf in het voorsteltopic kom ik net terug van een blessure. Heb een voorstekruisband operatie gehad. Ben daardoor van 3x voetballen en 2x bodyweighttraining terug gevallen naar 3x fysiotherapie. Doordat ik niet strak op mijn voeding ben gaan letten en door het minder trainer ben ik dus paar kilo aangekomen en mijn vetpercentage is omhoog gegaan.
Dit wil ik nu weer gaan oppakken, zit tegen het einde van mijn herstel aan en nu kan ik straks weer 3x gaan voetballen en 2 of 3x bodyweight training. Dat zit volgens mij wel goed alleen heb ik hulp nodig bij mijn voedingsschema.
Overige info die misschien handig is:
Lengte: 1.73
Gewicht: ongeveer 74
Vetpercentage: ongeveer 22/23%
Aantal calorieën: 2263 (activiteit op 1.4 gezet ivm kantoorbaan) Moet dit lager?
Cut: 2000 (Ik haal er 10% vanaf en dan rond af op een mooi getal :P)
Verdeling: Ewit 148 gr. (2gr per kg lichaamsgewicht)
Vet 88 gr. (iets over de 1 gr per kg lichaamsgewicht)
Koolhydraten 154 gr. (blijft over)
Maaltijden:
Ontbijt: Staat nog open, momenteel een ruk ontbijt! Ik heb veel topics gezien met brinta/havermout met melk als ontbijt. Dit wil ik gaan proberen maar ben ook bang dat ik het niet weg kan krijgen. Iemand een idee over de verhoudingen? Als verandering of alternatief wil ik gekookte of gebakken eieren gaan eten.
Op het werk:
Banaan (weegt ongeveer 150 gr.) 28.2 KH / 1.8 E / 0.3 V
Boterhammen (4 stuks) 53.2 KH / 13.3 E / 2.1 V
Beleg 3.45 KH / 6.6 E / 13.5 V (Boterhammenworst, leverkaas)
Ongezouten Pinda's 50 gr. 7 KH / 13 E / 25 V
Totaal 91.85 KH / 34.7 E / 40.9 V
Avondeten: (veels te weinig?)
Macaroni + gehakt / Rijst + Kip / Gekookte aardappel + groente
100 gram + 150 gram vlees
Kom je gemiddeld uit op: 30 KH / 35 E / 30 V (als ik gehakt neem, als ik kip neem dan neem ik extra noten )
Qua verhouding zou het kloppen maar als ik naar andere schema's kijk dan zie ik dat mijn maaltijd heel klein is!
Voor het slapen:
Magere kwark: 250 gr. 8.75 KH / 32.5 E / 1.25 V
Alles bij elkaar opgeteld (zonder ontbijt)
130.6 KH / 102.2 E / 72.15 V
Mijn ontbijt zou dan moeten bestaan uit: 23.4 KH / 45.8 E / 15.85 V
Mijn gevoel zegt dat de verhouding niet helemaal kloppen over de dag of maakt dat niks uit?
Graag jullie mening / advies wat ik hieraan moet doen? Ik heb nog meer vragen maar ik wil hier graag beginnen.
Alvast bedankt!
Zoals ik al aangaf in het voorsteltopic kom ik net terug van een blessure. Heb een voorstekruisband operatie gehad. Ben daardoor van 3x voetballen en 2x bodyweighttraining terug gevallen naar 3x fysiotherapie. Doordat ik niet strak op mijn voeding ben gaan letten en door het minder trainer ben ik dus paar kilo aangekomen en mijn vetpercentage is omhoog gegaan.
Dit wil ik nu weer gaan oppakken, zit tegen het einde van mijn herstel aan en nu kan ik straks weer 3x gaan voetballen en 2 of 3x bodyweight training. Dat zit volgens mij wel goed alleen heb ik hulp nodig bij mijn voedingsschema.
Overige info die misschien handig is:
Lengte: 1.73
Gewicht: ongeveer 74
Vetpercentage: ongeveer 22/23%
Aantal calorieën: 2263 (activiteit op 1.4 gezet ivm kantoorbaan) Moet dit lager?
Cut: 2000 (Ik haal er 10% vanaf en dan rond af op een mooi getal :P)
Verdeling: Ewit 148 gr. (2gr per kg lichaamsgewicht)
Vet 88 gr. (iets over de 1 gr per kg lichaamsgewicht)
Koolhydraten 154 gr. (blijft over)
Maaltijden:
Ontbijt: Staat nog open, momenteel een ruk ontbijt! Ik heb veel topics gezien met brinta/havermout met melk als ontbijt. Dit wil ik gaan proberen maar ben ook bang dat ik het niet weg kan krijgen. Iemand een idee over de verhoudingen? Als verandering of alternatief wil ik gekookte of gebakken eieren gaan eten.
Op het werk:
Banaan (weegt ongeveer 150 gr.) 28.2 KH / 1.8 E / 0.3 V
Boterhammen (4 stuks) 53.2 KH / 13.3 E / 2.1 V
Beleg 3.45 KH / 6.6 E / 13.5 V (Boterhammenworst, leverkaas)
Ongezouten Pinda's 50 gr. 7 KH / 13 E / 25 V
Totaal 91.85 KH / 34.7 E / 40.9 V
Avondeten: (veels te weinig?)
Macaroni + gehakt / Rijst + Kip / Gekookte aardappel + groente
100 gram + 150 gram vlees
Kom je gemiddeld uit op: 30 KH / 35 E / 30 V (als ik gehakt neem, als ik kip neem dan neem ik extra noten )
Qua verhouding zou het kloppen maar als ik naar andere schema's kijk dan zie ik dat mijn maaltijd heel klein is!
Voor het slapen:
Magere kwark: 250 gr. 8.75 KH / 32.5 E / 1.25 V
Alles bij elkaar opgeteld (zonder ontbijt)
130.6 KH / 102.2 E / 72.15 V
Mijn ontbijt zou dan moeten bestaan uit: 23.4 KH / 45.8 E / 15.85 V
Mijn gevoel zegt dat de verhouding niet helemaal kloppen over de dag of maakt dat niks uit?
Graag jullie mening / advies wat ik hieraan moet doen? Ik heb nog meer vragen maar ik wil hier graag beginnen.
Alvast bedankt!
Comment