verklaring mbt mijn voeding

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• verklaring mbt mijn voeding

Goede middag,

Sinds zo een 8a9 mnd ben ik fanatiek met KT bezig(icm goede voeding en een flinke dosis hulp van Arend!)

Nu is het zo dat ik kwa kracht de laatste weken aardig vooruit ga. Alleen zijn we (voornamelijk ik)het spoor even bijster met kcal.

Eerder deze periode lag mijn onderhoud zo rond de 2600 kcal (gemiddeld)ik viel daar zelfs mee af.
    Maar nu ik de laatse weken aan het cutten ben heb ik 1900kcal nodig om gewicht/vet te verliezen.(1700 kcal op niet trainingsdagen en 2100 op trainingsdagen)in mijn beleving kan dat eigenlijk niet. Ik neem aan dat ik wat spier aangekomen ben in de bulk. .....dan zou mijn onderhoud toch hoger moeten zijn?
    Het is in deze cut in iedergeval flink afzien kwa voeding. .....hoort er nu eenmaal bij zullen we maar zeggen...hahaha

In het begin maak je vooral neurale gains. Later ben je wat meer afhankelijk van hypertrofie (ook wel neuraal maar die sprong die je in het begin maakt is eraf).

Als je dus afvalt op 2600 kcal waarom ga je dan naar 1900? Wat je had moeten doen in de voorgaande periode was je daadwerkelijke onderhoud bepalen. Als je dus afvalt als je bulkt moet je ophogen. Vaak zie je dat je dan weer na een week aankomen weer stabiliseert, dan verhoog je nog wat. Zo kun je vrij goed je onderhoud bepalen door een beetje de grens op te zoeken. Buiten dat dit je voortgang maximaliseert had je zo dus beter kunnen bepalen wat je in de toekomst het best had kunnen doen (nu dus). Het blijft nu dus een beetje koffiedik kijken.
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by pescatore View Post
      In het begin maak je vooral neurale gains. Later ben je wat meer afhankelijk van hypertrofie (ook wel neuraal maar die sprong die je in het begin maakt is eraf).

Als je dus afvalt op 2600 kcal waarom ga je dan naar 1900? Wat je had moeten doen in de voorgaande periode was je daadwerkelijke onderhoud bepalen. Als je dus afvalt als je bulkt moet je ophogen. Vaak zie je dat je dan weer na een week aankomen weer stabiliseert, dan verhoog je nog wat. Zo kun je vrij goed je onderhoud bepalen door een beetje de grens op te zoeken. Buiten dat dit je voortgang maximaliseert had je zo dus beter kunnen bepalen wat je in de toekomst het best had kunnen doen (nu dus). Het blijft nu dus een beetje koffiedik kijken.
      Een half jaar terug lag zijn onderhoud op 2600 kcals. Dat hebben we toen bepaald door kcals te tracken. En toen kwamen we daar op uit. In de tussentijd heeft Jeroen gebulkt.

Nu we weer wilden gaan cutten zijn we uit mn hoofd gezegd op ongeveer 2400 begonnen ja. En dit hebben we steeds verder afgebouwd tot hij nu op een 1900 kcals zit en nog nauwelijks afvalt. Jeroen vroeg aan mij of ik dit kon verklaren en ja dat kon ik niet. Hij beweegt nu eerder meer dan minder. In de tussentijd is hij toch zeker gestegen in VVM. Dus ja kan er geen reden voor bedenken.
      181 cm 85 kg 14%
      Deadlift: 1*180 kg, Squat: 1*155 kg, Paused Bench: 1*110 kg, MP: 1*80 kg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X