Hoe moet ik bulken?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by pescatore View Post
    Dan is je onderhoud dus gewoon hoger dan uit een calculator komt rollen. Heeft niks te maken met hoeveel je erboven zit. Als je je "onderhoud" moet verdubbelen dan is dat gewoon niet je onderhoud.
    Dat klopt.
    Maar soms werkt de '+500 kcal is aankomen, -500 kcal is afvallen 'Teveel niet helemaal.
    Mijn gewicht blijft stabiel bij +/- 4000 kcal momenteel , maar bij +/- 3500 kcal val ik niet af en bij +/- 3250 kcal ook niet.
    How come?
    DIVIDE ET IMPERA

    Comment


    • #17
      Originally posted by rain View Post
      Dat klopt.
      Maar soms werkt de '+500 kcal is aankomen, -500 kcal is afvallen 'Teveel niet helemaal.
      Mijn gewicht blijft stabiel bij +/- 4000 kcal momenteel , maar bij +/- 3500 kcal val ik niet af en bij +/- 3250 kcal ook niet.
      How come?

      Dit bedoel ik dus.
      Denk dat het er aan ligt hoe je het begrip "onderhoud" operationaliseert. Veel mensen denken er niet aan dat het extra energie kost om meer eten te verwerken. Daarnaast gaan mensen harder trainen en verbranden ze ook weer meer wat ze er niet bij tellen. Ook stress en allerlei andere factoren spelen hierbij een rol.

      Verder denk ik dat pescatore in theorie wel gelijk heeft, maar in praktijk is het niet zo simpel imo.

      Comment


      • #18
        Het is ook zo dat veel mensen onbewust meer gaan bewegen als ze meer kcal binnen krijgen. Denk aan kleine bewegingen zoals de voet op en neer bewegen. Zulke dingen zorgen er ook voor dat je uiteindelijk meer kcal gebruikt. Dit met de voet ik natuurlijk maar een klein ding, maar als je overal meer in/mee beweegt, zal dit uiteindelijk toch voor een significant verschil kunnen zorgen.

        Comment


        • #19
          Originally posted by cdeanm
          Hallo,

          Ik heb een vraag omtrent 'cutten'.

          Ik ben 21 jaar oud, 1,90m lang en weeg ongeveer 89kg met een vetpercentage welke ligt tussen de 13 en 14%.
          Ik sport zelf 4 keer per week.
          Maandag : borst & triceps
          dinsdag : benen
          woensdag : schouders
          donderdag : biceps en rug
          Verder sluit ik elke krachttraining af met een half uur op de crosstrainer en fiets ik in het weekend gemiddeld 2 uur op de racefiets.

          Mijn voeding door de week ziet er als volgt uit :
          7 uur : 2x brood + 2x gebakken ei
          10 uur : 500g magere kwark
          12 uur : 100g kipfilet, 75g rijst en 200g groente.
          3 uur : 500g magere kwark
          5 uur : 3 broodjes, 2x kipfilet (beleg), 1x pindakaas (beleg)
          half 9 : 1 scoop gold standard (eiwitshake)

          om kort door de bocht te zijn. In principe ziet elke dag door de week er zo uit. Hierdoor kom ik op gemiddeld op :
          kcal = 1837 (doel is 2611 volgens energiebehoefte calculator)
          proteine = 170g (doel is 196g)
          koolhydraten = 203g (doel is 326g)
          vetten = 38g (doel is 58g)

          Zoals jullie kunnen zien heb ik ongeveer 800 kcal in de min.
          Is dit een goede manier (voedingsschema o.a.) om van +/- 14% vetpercentage richting de 10-12% vetpercentage te gaan ?

          Ik hoor graag hoe jullie hier over denken !
          Het lijkt mij verstandiger om zelf een topic aan te maken ipv je voedingsschema 2x in topics van anderen te dumpen.
          DIVIDE ET IMPERA

          Comment


          • #20
            Goed artikel!

            Comment


            • #21
              Ik vind deze openingszin een beetje verwarrend klinken:

              Originally posted by Gus View Post
              Theoretisch gezien is gewicht aankomen erg simpel. Alles wat nodig is om spiermassa aan te komen is een energieoverschot. Een energieoverschot houdt in dat je meer eet dan dat je verbruikt. Als je minder eet dan je verbruikt val je af. Meer eten dan je verbruikt klinkt makkelijk, maar hoe pak je dat aan?
              Spiermassa aankomen is toch niet alleen afhankelijk van een overschot aan kcal? Als ik een energieoverschot heb en de hele dag TV kijk dan zal ik geen spiermassa aankomen. Wel een hoop vetmassa, hoogstwaarschijnlijk.
              Vergeet niet je lachspieren te trainen.

              Comment


              • #22
                Originally posted by niet_hier View Post
                Ik vind deze openingszin een beetje verwarrend klinken:
                Spiermassa aankomen is toch niet alleen afhankelijk van een overschot aan kcal? Als ik een energieoverschot heb en de hele dag TV kijk dan zal ik geen spiermassa aankomen. Wel een hoop vetmassa, hoogstwaarschijnlijk.
                Er staat dat er voor spieropbouw een energieoverschot moet zijn, er staat niet dat er bij een energieoverschot automatisch sprake is van spieropbouw.

                Comment


                • #23
                  Originally posted by NickP View Post
                  Er staat dat er voor spieropbouw een energieoverschot moet zijn, er staat niet dat er bij een energieoverschot automatisch sprake is van spieropbouw.
                  Volgens mij staat dat er niet. De zin begint met "alles wat nodig is ...". Dit betekent dat niks anders dan energieoverschot nodig is.
                  Vergeet niet je lachspieren te trainen.

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by niet_hier View Post
                    Volgens mij staat dat er niet. De zin begint met "alles wat nodig is ...". Dit betekent dat niks anders dan energieoverschot nodig is.
                    Het staat er idd multi-interpretabel. Jij en ik snappen wat er bedoeld wordt, maar misschien doet niet iedereen dat.

                    Comment


                    • #25
                      Prima stuk! Voor een dummie als ik op het gebied van cutten en bulken is dit stuk heel begrijpelijk en helpend.. Thanks

                      Comment

                      Sidebar top desktop

                      Collapse

                      Actieve discussies

                      Collapse

                      Working...
                      X