Post workout

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Post workout

nu lees ik net in een ebook dat je direct na je trainig je carbs moet aanvullen maar de eiwitten die zitten pas in de maaltyd 45 min na de workout en dan nog wel in vaste vorm ( kip, vlees)
    ik dacht toch dat het ook van belang was om binnen de 45 min na je training je aminozuren (eiwitten ) aan te vullen met een shake in combi met koolhydraten

De kh's direct na je training vullen o.a je glycogeen voorraden aan!
    Daarnaast zorgen KH's ook voor een beter herstel naast eiwitten!
    Jij hebt nog veel te leren bro
    Jay Cutler's One step closer nu te koop bij mij info per PM

Comment

ja zal wel zijn ja maar uiteindelijk zal ik toch alles kennen

dus vaste vorm van eiwitten mag na je training?

mijn trainingspartner drinkt ook direct een whey protein met fruitsap, ik deed dit met druivensap, uitsluitend als ik na mijn training cardio doe drink ik enkel een whey shake met water en een tbsp lijnzaadolie

lees ook mijn andere post eens in deze sectie van mijn gelezen ebook

Comment

Originally posted by [b
        Citaat[/b] (ReyMysterio @ Aug. 04 2005,12:01)]Jij hebt nog veel te leren bro
        Ik ook, ondanks dat ik al 10 jaar keihard train.
        We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

direct na mijn training gooi ik alle zooi bij elkaar (whey,druivensuiker, crea) 45 min later eet ik meestal vast voedel (boterhammen met kipfilet)

ik heb eens een tip gehad, om droog spiermassa aan te zetten, dan moet je recht na je training eerst je eiwitten nemen en dan 45min naderhand je kh.

we hebben allemaal nog wel veel te leren denk ik, het werkt voor iedereen toch weer anders.

bij ons op de sportschool zijn en paar gasten, mooi gespierd, en die gebruiken geneens een voedingsschema of supletie.
          dan ga je jezelf toch ook wel afvragen, waar eet ik dan al die zooi voor?!
          Sponsored by:
          Inshapesupplements

Comment

Originally posted by [b
            Citaat[/b] (super_A @ Aug. 04 2005,12:14)]ja zal wel zijn ja maar uiteindelijk zal ik toch alles kennen  

mijn trainingspartner drinkt ook direct een whey protein met fruitsap, ik deed dit met druivensap, uitsluitend als ik na mijn training cardio doe drink ik enkel een whey shake met water en een tbsp lijnzaadolie

Fruitsap zijn simpele suikers wat resulteert in een insuline piek en kan zorgen voor vet opslag!
            Probeer een trage kh bron te nemen en normale eiwitten whey kan maar een portie kip/vis met zilvervliesrijst is nog beter!

Comment

Originally posted by [b
              Citaat[/b] (corina @ Aug. 04 2005,12:32)]direct na mijn training gooi ik alle zooi bij elkaar (whey,druivensuiker, crea) 45 min later eet ik meestal vast voedel (boterhammen met kipfilet)

ik heb eens een tip gehad, om droog spiermassa aan te zetten, dan moet je recht na je training eerst je eiwitten nemen en dan 45min naderhand je kh.

we hebben allemaal nog wel veel te leren denk ik, het werkt voor iedereen toch weer anders.

bij ons op de sportschool zijn en paar gasten, mooi gespierd, en die gebruiken geneens een voedingsschema of supletie.
              dan ga je jezelf toch ook wel afvragen, waar eet ik dan al die zooi voor?!
              Misschien gebruiken ze wel AS!
              Je kunt wel aanleg hebben ( genetisch bepaald ) maar als je voeding niet 100% is en je training wel kun je alsnog klote resultaten halen!

Comment

idd sommigen hebben fucking luck , ik eet elke dag nest die ik wel lust maar toch niet op mijn prefereerlijstje zou zetten moest ik niet op mijn voeding hoeven te letten
                dan frete ik wel elke dag ijscreme enz...

een shake zonder kh deed ik als ik op lean dieet was , nu ik bulk neem ik ze samen

tis verwarrend, waarom moet ik 45 min wachten na mijn training met mijn spieren hun aminos te geven
                is dit omdat ze door de kh hun glycogeen al herstellen en dit belangrijker is?
                wat is er dan zoal mis met ze beiden ineens te geven?

Comment

Direct na de training een AA-tje en een banaan werkt bij mij het beste.
                  Minimaal een uur later eet ik dan een eiwitrijke maaltijd.

Greets...
                  Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Originally posted by [b
                    Citaat[/b] (ReyMysterio @ Aug. 04 2005,12:37)]
                    Originally posted by [b
                    Citaat[/b] (super_A @ Aug. 04 2005,12:14)]ja zal wel zijn ja maar uiteindelijk zal ik toch alles kennen  

Fruitsap zijn simpele suikers wat resulteert in een insuline piek en kan zorgen voor vet opslag!
                    Probeer een trage kh bron te nemen en normale eiwitten whey kan maar een portie kip/vis met zilvervliesrijst is nog beter!
                    excuseer mij als er nu net een moment is volgens mij dat je snelle koolhydraten nodig hebt liefst in vloeibare vorm dan is het hem net wel na je training!! jij hebt precies ook nog veel te leren !!

door de dag moet je trage koolhydraten eten omdat het verteren ervan een veel langer proces is en dus op zich ook meer energie vraagt om verteerd te worden

een uur voor de training moet je zowel trage als snelle suikers vermijden en enkel wat glutamine en whey nemen, ook dit om je insilune level laag te houden

Comment

k.i.r. wat vind jij hiervan dan, ik wil jou visie hierover welleens weten
                      Sponsored by:
                      Inshapesupplements

Comment

Er is de laatste tijd zoveel gepubliceerd wat het beste is pre-workout, post-workout dat ik zelf ook niet precies weet wat nu het beste is.

BCAA (branched chain amino acids) in combinatie met simpele koolhydraten pre-workout werken positief, dat is wetenschappelijk bewezen. Hoeveel je moet nemen van elk zou ik niet weten.

Na de training heb je "the window of oppurtunity", je spiercellen staan open voor voedingsstoffen. Je wilt eiwitten/aminozuren naar je spiercellen sturen voor herstel. Insuline is hierbij het nr. 1 transporthormoon. Om een insulinepiek te krijgen zal je simpele koolhydraten moeten nemen. Fructose vult leverglycogeen aan. Glucose (dextrose) zou dus de beste keus zijn omdat dit spierglycogeen aanvult.

1-2 uur voor je gaat trainen zou ik een vaste maaltijd nemen die eiwitten, koolhydraten en vetten bevat. Vlak voor je training kan je dan simpele koolhydraten nemen met BCAA.

Na je training dextrose met BCAA/glutamine/whey eiwit. Een uur na deze shake weer een vaste maaltijd met eiwitten, koolhydraten en vetten.

Wat nou het beste is kan ik niet zeggen, de meningen zijn daarover verdeeld. Wat voor jou het beste werkt zal je moeten uitproberen. Ik denk dat als je je aan bovenstaande richtlijnen houdt je niet veel "fout" doet  
                        Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

het beste na de training is kwa koolhydraten malto-dextrine, dit wordt even snel opgenomen als glucose, maar zorgt voor veel minder pieken in je insuline pijl.

Na de training vind ik het beste om een pwo shake te nemen met whey en kh en eventueel nog creatine.
                          Whey wordt sneller opgenomen dan een vaste vorm van eiwitten. Dit is beter omdat het herstel snel kan beginnen.

Dat eiwitten pas een half uur tot een uur na de kh zouden moeten worden genomen, komt door het fabel dat de eiwitten direct na de training dik zoudem maken.
                          Het verhaal hier achter is dat de spieren open staan voor kh na de training zou je eerst eiwitten nemen gaan de eiwitten voor de openingen zitten waardoor de kh niet meer opgenomen zouden kunnen worden en daardoor direct naar de vetreserves gaan.
                          Dit is puur onzin. De kh en eiwitten gaan juist samen de spiercel  in en verspoedingen het herstel.

Grtz.

Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Originally posted by [b
                            Citaat[/b] (KeepItReal @ Aug. 04 2005,13:29)]Er is de laatste tijd zoveel gepubliceerd wat het beste is pre-workout, post-workout dat ik zelf ook niet precies weet wat nu het beste is.

BCAA (branched chain amino acids) in combinatie met simpele koolhydraten pre-workout werken positief, dat is wetenschappelijk bewezen. Hoeveel je moet nemen van elk zou ik niet weten.

Na de training heb je "the window of oppurtunity", je spiercellen staan open voor voedingsstoffen. Je wilt eiwitten/aminozuren naar je spiercellen sturen voor herstel. Insuline is hierbij het nr. 1 transporthormoon. Om een insulinepiek te krijgen zal je simpele koolhydraten moeten nemen. Fructose vult leverglycogeen aan. Glucose (dextrose) zou dus de beste keus zijn omdat dit spierglycogeen aanvult.

1-2 uur voor je gaat trainen zou ik een vaste maaltijd nemen die eiwitten, koolhydraten en vetten bevat. Vlak voor je training kan je dan simpele koolhydraten nemen met BCAA.

Na je training dextrose met BCAA/glutamine/whey eiwit. Een uur na deze shake weer een vaste maaltijd met eiwitten, koolhydraten en vetten.

Wat nou het beste is kan ik niet zeggen, de meningen zijn daarover verdeeld. Wat voor jou het beste werkt zal je moeten uitproberen. Ik denk dat als je je aan bovenstaande richtlijnen houdt je niet veel "fout" doet  
                            Wel deels mee eens!
                            Maar als ik simpele kh's neem haal ik een slechter resultaat als dat ik complexe kh's neem!

Ik denk dat als je een paar dagen wat afwisselt je zo tot een snelle oplossing komt wat voor je eigen werkt!
                            Wat bij de 1 werkt is voor de ander niks.

Comment

Zit sinds kort direct na de training aan de vitargo. Deze koolhydraat passeert direct de maagwand en gaat sneller dan welke koolhydraat ook de spiercel in.

Voel me er goed bij.

Groet

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X