Mijn voedingsschema

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Tnx voor jullie replies!

Afwisseling is iets wat ik inderdaad wat meer kan toepassen in dit schema...daar ben ik het helemaal mee eens. Totnogtoe is het inderdaad nogal eenzijdig. Dit heb eigenlijk gedaan omdat ik anders te veel moet rekenen met de vele verschillende voedingswaarden ivm maaltijdsamenstelling etc.

Wat betreft de energiebehoefte: ik heb er vaak over gedacht om mn voedingsschema te basseren op mn exacte energiebehoefte (met behulp van een vet% meting etc).
    Aan de andere kant, heb ik hier ook zo mijn twijfels over. Wat is nou een betrouwbare methode om je % te meten? En is het tellen van kcal voor je schema écht noodzakelijk?

Grtz, Benni!

Comment

je met de tang laten meten is redelijk betrouwbaar

ik dnk dat je met een goede schatting ook al wel een heel eind kan komen hoor
      Who's the Chef

Comment

ff mijn mening over eenzijdigheid.Mijn voedingschema is nog veel eenzijdiger(alleen maar silvervliesrijst met tonijn,kip,koolvis) avondmaal en kwark. Ik had ook niet gedacht dat ik het lang vol zou houden maar ben met dit schema nu al zon 8maanden bezig. het bevalt nog steeds en ik gain ook aardig ermee.suc6

Comment

Originally posted by [b
          Citaat[/b] (Benni @ Jan. 23 2006,23:14)]Wat betreft de energiebehoefte: ik heb er vaak over gedacht om mn voedingsschema te basseren op mn exacte energiebehoefte (met behulp van een vet% meting etc).
          Aan de andere kant, heb ik hier ook zo mijn twijfels over. Wat is nou een betrouwbare methode om je % te meten? En is het tellen van kcal voor je schema écht noodzakelijk?
          Meest betrouwbare is een huidplooimeting door een ervaren persoon gemeten.

Tellen van kcal. is niet pér se nodig vind ik. Zolang je de doelen behaalt die je wil halen zit je goed. Het aantal kcal. kan wel als richtlijn dienen. Of je nou 50-100 kcal. per dag meer of minder eet maakt niet veel uit imo.

Zelf heb ik een voedingsschema wat ik als rode draad gebruik. De ene dag is het wat meer dan de andere dag en de ene keer is het rijst met ei, dan weer aardappel per kip. Het schema is een richtlijn die me helpt om de structuur vast te houden. Van verschillende dagen heb ik het aantal kcal. bijgehouden en vreemd genoeg kwam dat telkens bijna hetzelfde uit.
          Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Een goede schatting is idd ook goed, maar hoe kun je goed schatten als je ze nog nooit hebt geteld

Comment

Inderdaad 1x uitrekenen om goed te kunnen schatten.

Greets...
              Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Dit is mijn Schema

07:00 2botherhammen met tonijn + eiwitshake
                10:00 1botherham + 1 ei wit
                12:00 3 botherhammen tonijn en kalkoen + blikje markreel + banaan
                14.30 shake
                17:00 Gewoon eten + blikje tonijn
                Voor fitness 1eiwit + bannaan
                na fitness shake

Vinden jullie dit een goeie Schema ?

Comment

wat denk je? Laat ik maar zoveel mogelijk oude topics bumpen en mijn schema erin zetten, zodat ik eerder een antwoord krijg?

Comment

Geband.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X