Cutschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cutschema

8:00 40 gr Bambix
    30 gr whey

trainen

10:00 30gr whey

12:00 4 volk boterhammen
    3 eitjes

14:00 400 gr koolvisfilet of kip

17:00 rijst, 400 gr koolvis of kip, groentes

20:00 400 gr koolvisfilet

22:00 500 gr magere kwark

totaal: 1800 kcal - kh 160 - eiwit 260 - vet 40
    Nodig op een dag 1800 kcal

Jullie mening graag.
    Sponsored by:
    Inshapesupplements

wissel de hoeveel heid HK om met ei want dit is veeeeel te veel

volgens mij komt die vis na een week je neus al uit hahaha

ik zou om 10 uur ook een beetje vast voedsel nemen
    Who's the Chef

Comment

Neem aan dat je de whey en Bambix niet droog neemt, daar mist dus iets in je schema.
      Zou hier persoonlijk helemaal gestoord van worden en zou dus proberen voor wat meer afwisseling te zorgen.
      Vind daarnaast de nadruk veel te veel op eiwit liggen, zou toch echt voor meer koolhydraten en dus iets minder eiwit gaan. Je zult om te cutten ook echt iets onder je behoefte moeten gaan zitten in plaats van er precies op anders zit je op onderhoud.
      Tenzij je natuurlijk extra cardio toevoegt die je niet hebt meegeteld in je behoefte...

Hoeveel groente neem je? Zou daarnaast eerder op de dag ook nog wat fruit nemen, je wilt zeker in deze tijd je weerstand niet meer onder druk zetten dan nodig is.
      Succes met cutten iig!

Comment

Nee om 10:00 uur is recht na de training dan neem ik liever snelle eiwitten.Tijdens de training krijg ik of vitargo of een sportdrank binnen, zijn genoeg kh voor mij.

Ik ga met mijn kh echt niet omhoog. Tis een cutschema.
        Ik moet natuurlijk ook eerst even zien hoe dit bij mij werkt.

Die vis komt er na anderhalf jaar nog steeds mijn neus niet uit, lekkerste vis die er is.

Edit: ik lees je post net pas Miss s.

Zal er fruit toevoegen.
        Eiwitten vind ik echt niet te hoog (twijfelde er eerst wel aan, maar wil even kijken wat het doet), ik zit 500 onder mijn behoefte.

Hoeveel groente, 200 gram gekookt, of anders een schaal rauwkost.Zal ook op 200 gram uitkomen.
        Ik neem ook nog multivitamines, vit b complex, omega3-6, glucosamine
        Last edited by corina; 21-02-2006, 12:56.
        Sponsored by:
        Inshapesupplements

Comment

dan moet je het zelf weten
          je eiwit is ruim 6 x je vvm dus je nieren zullen in no time in een baksteen veranderen

suc6 er mee
          Who's the Chef

Comment

Ik heb genomen, 55% eiwit- 35% kh-10%vet das toch normaal om te cutten?

Ik wil echt niet overkomen als een betweter, ik heb tenslotte alles van jullie geleerd, maar als ik genoeg water drink moet het toch niet zon probleem zijn?

Wedstrijdatleten nemen dit ook BTW.
            Sponsored by:
            Inshapesupplements

Comment

ik zou het zo is proberen

ei 30(35) kh 55 vet 15(10)
              Who's the Chef

Comment

Dan staat er een tikfoutje in je schema, staat behoefte 1800 kcal en totaal schema 1800 kcal.
                En de Vitargo / sportdrank tijdens het trainen zijn daar niet eens in meegenomen, zou ik zeker wel meetellen.

Eiwitten zijn echt zwaar overdreven maar blijft uiteraard je eigen keus.
                Reken wel voor de gein even uit hoeveel gram eiwit dit nu is per kilo lichaamsgewicht of zelfs per kilo vvm...

Hoeveel water drink je eigenlijk per dag?
                Geen andere dranken meetellen hoor, alleen water. Heb je heel erg dringend nodig voor het spoelen van de niertjes met zo'n schema.

Comment

@Been
                  Dat zijn verhoudingen voor een bulkschema. KIR hellup

@miss s
                  Die heb ik indd nog niet eens meegerekend, zijn toch weer kh die erbij komen zoals ik al zei.

6 gram per VVM, is heel veel, schrok er ook van.
                  Daarom twijfelde ik ook of ik het wel zo zou doen.
                  Maar...daar krijg je het verhaal weer, als wedstrijdatleten het doen, why not me.

Ik drink 4 tot 5 liter water op een dag.

Oooo, ik kom eigenwijs over, ik weet het.
                  Sorry daarvoor, ik ben blij met alle hulp die ik krijg!
                  Sponsored by:
                  Inshapesupplements

Comment

hoeft niet licht er aan hoeveel je er op invuld he

bulk is hk 60+%
                    Who's the Chef

Comment

5% van de eiwitten overhevelen naar de kh's.

Maaltijd 1
                      is wel in orde zo

Maaltijd 2
                      Ik neem aan dat je na je training ook enige vorm van kh's inneemt deze nog wel ff vermelden hé

Maaltijd 3
                      400gr koolvis is erg veel als 1 maaltijd ik zou persoonlijk 200gr doen met wat groente

Maaltijd 4
                      Hoeveel rijst?

Maaltijd 5
                      k zou hier 200gr koolvis innemen met wat peper of sambal overigens zou ik dit ook doen bij alle andere maaltijden

Maaltijd 6
                      Niks op aan te merken

Als tip zou ik willen zeggen met je huidige schema dat je veel te veel eiwit binnenhaalt en dit weleens tegen kan staan en het drinken vermeld je er niet bij.
                      Ik hoop op minstens 3 tot 4 liter water!
                      Verder wat meer groente toevoegen bij iedere maaltijd en welke supp's pak je er nog bij?
                      ( stackertje, bcaa's, glutamine??? )
                      Last edited by ReyMysterio; 21-02-2006, 14:13.
                      Jay Cutler's One step closer nu te koop bij mij info per PM

Comment

Je komt idd erg eigenwijs over Corina...

Serieus, 6 gram eiwit per kilo vvm is voor een atleet die zwaar aan de as zit al belachelijk, laat staan voor een naturel.
                        Het heeft 0,0 zin en is alleen maar een veel zwaardere belasting voor je lichaam. Over of wedstrijdatleten het al dan niet doen ga ik niet eens beginnen, maar dat het niet de meest gezonde of handige manier is lijkt me duidelijk. Er zijn ook mensen die van een brug afspringen maar ik zal het evengoed niemand aanraden.

Het nut van eiwitten is duidelijk maar een teveel aan eiwitten heeft geen enkele toegevoegde waarde en levert alleen een extra belasting op. Voor de levering van energie zijn koolhydraten nu eenmaal veel geschikter, dus verlaag je eiwitten naar bv 3 gram per kilo vvm. Dat is ruim boven je behoefte dus je zit helemaal veilig!
                        Houdt je vetten op 10-20% en vul de rest aan met koolhydraten.
                        Zorg wel dat je alles in je schema zet, dus ook de sportdrankjes en/of Vitargo anders klopt je berekening niet meer en zit je misschien alsnog boven je behoefte.
                        En dat blijft toch echt de basis van cutten als je goede resultaten wilt halen, zorgen dat je totale kcal inname lager is dan je behoefte...
                        Dat (en cardio) is veel belangrijker dan de hoeveelheid eiwit, hoewel die uiteraard ruim voldoende moet zijn.

Ik ben benieuwd hoe je definitieve schema eruit gaat zien of dat je toch vast gaat houden aan dit schema...

Comment

Ben het helemaal met Shannasse eens. 6 gram is bizar veel hoor, wedstrijdatleten ( aan de AS enzo ) of niet!
                          Gaat echt tenkoste van je nieren volgens mij ook al zou je 5 liter water per dag nemen.

Ben heel benieuwd hoe het gaat werken voor je, als je het niet probeerd weet je het niet maar toch..

Greets...
                          Last edited by Curiosio; 21-02-2006, 18:17.
                          Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Klinkt allemaal zeer logisch wat je zegt Miss s, ik dacht er zelf ook zo over.

Ik ga heel eigenwijs toch even dit proberen met aanpassingen dan wel.
                            Ik laat zeker even weten hoe het gaat.

Brood en bambix wordt vervangen door havermout.
                            fruit erbij.
                            noten erbij.

Ik ga opnieuw berekenen en ik denk dat ik dan indd nog erboven zit, is dat zo dan gaan er iig eiwitten af en geen kh.
                            Sponsored by:
                            Inshapesupplements

Comment

Vind zelf dat je erg weinig vezels eet en te veel eiwitten. Zou iets van gebroken lijnzaad toevoegen of roggebrood anders ga je denk problemen krijgen met de stoelgang.

Grtz..
                              Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X