afvallen maar toch spiermassa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• afvallen maar toch spiermassa

hallo kunnen jullie mij wat tips geven over voeding.Ik wil ongeveer 30 kilo afvallen maar ook ben ik aan het trainen voor massa dus zal voeding erg belangrijk zijn.eet patroon nu is

ochtend
    eiwit shake +1 b'tween free
    overdag
    4 boterhammen met gevarieerd beleg en 1 appel
    avond
    1 a 2 aardappel met groente en vlees en als toetje weer een eiwit shake

dus mijn vraag is met mijn gewicht de shake wel goed en zit tedenken aan volkoren pasta ipv aardappels

grt patrick

Pfff, sorry hoor maar dit lijkt echt helemaal nergens naar dus zou niet weten waar te beginnen met commentaar.
    Een kanariepietje zou nog honger krijgen met zo'n schema en jij woog wat, 130 kilo ofzo?

Weet nu iig wel heel zeker dat middelen geen oplossing gaan zijn voor je!
    Ga flink lezen in deze sectie en bekijk veel verschillende schema's, het eerste wat je als het goed is op zal vallen is dat je veel vaker moet eten. Kwestie van de spijvertering goed bezig houden en dus de verbranding flink opschroeven.
    Bereken je behoefte met een formule onder 'Sticky's' en stel vervolgens een schema op dat ongeveer 500 kcal onder je behoefte zit, waarbij je iedere 2-3 uur iets eet, dat voor minstens 30% uit eiwitten bestaat en waarbij iedere maaltijd zowel koolhydraten als eiwitten als goede vetten bevat, met uitzondering van de laatste maaltijd vlak voor het slapen gaan deze moet uit voornamelijk (langzame) eiwitten bestaan.

Om de voedingwaarden van wat je eet te bepalen kun je terecht bij verschillende links in jawel, 'Links'.
    Het kost wat tijd en moeite maar is dat méér dan waard, het zal je resultaten enorm ten goede komen!
    Succes.

Comment

nou als je echt 130 weegt en je begint hieraan ja ok om eerlijk te zijn val je dan wel af maarja na 15 kilo ofzo ga je wel van je stokkie..als het niet eerder is../ +je verneukt je hele lichaam met dit eten

oplossing:

- NIET SNOEPEN noppes nada als je echt al 130 weegt ..kan r nix bij als je het mij vraagt!

- uhh nix eten waar vet in zit.. kijk maar naar schemas op deze site dan zie je die dingen wel.

- een GOED schema maken en alles goed uitrekeken..als je echt 130 weegt val je goed en snel af met een goed schema en genoeg cardio!

dit schema is echt niet goed joh !

Comment

Hey, dit is idd veel te weinig. Ik zou beginnen met je behoefte uit te rekenen en daar dan een stukje onder te gaan zitten. Dit doe je daan een maandje en dan bereken je weer je behoefte, en ga je daar weer onder zitten. Zo ga je door tot het gewenste gewicht. Probeer iig genoeg vitaminen en mineralen binnen te krijgen, anders word je ongezond. Neem evt vitamine pilletjes of eet veel groente. Azijn helpt btw ook met afvallen, dus wat azijn over je salade kan geen kwaad

Veel succes.

Grtz, David.
        VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

volg dit dieet al bijna een jaar met af en toe een extraatje ben ermee van de 170 kg naar de 120 kg gegaan zonder al te veel problemen zit nu rond de 130 .ben 6 maanden daarvan ook zwaar aan het trainen met flinke resultaten armen van 40cm naar 46,5cm en aan mijn rug ga je het ook goed zien,maar heb op jullie advies wel wat veranderd aan de voeding doe nu
          6 uur
          eiwit shake en1 b'tween free
          9 uur
          2 boterhamen met kipfilet
          12:30
          2 boterhamen kalkoenfilet/pindakaas
          15:30
          2 boterhamen met 20+kaas/ei zonder dooier
          trainen daarna banaan ma/woe/vrij
          18 uur
          volkoren macaroni veel groente en vlees kip/biefstuk of tataar
          20 uur 200gr magere kwark
          en net voor slapen eiwitshake

en meer krijg ik echt niet naar binnen zit nu al tegen mijn zin te eten
          lijkt dit er wat meer op of hebben jullie nog wat advies ik hoor het graag

grt patrick
          Last edited by patrick1973; 24-04-2006, 15:31. Reason: toevoeging

Comment

Kijk he patrick1973, je mag zoveel schema's opmaken als je wil, je moet eerst je behoefte uitrekenen, zolang je dit niet weet kan je niks opstellen van schema, het schema dat je nu geeft kan evengoed 500kcal teveel bevatten dan dat je nodig hebt.

Bij elk dieet gaan de eerste kilo's er makkelijk vanaf, nu komt het erop aan van door te bijten en niet op te geven.

Reken je behoefte uit, ik denk dat jij ongeveer rond de 3000kcal nodig hebt als basis, probeer hier 500kcal onder te gaan, dat is éénmaal alles uitrekenen, dan heb je het onder de knie en zal je vlug resultaat zien.

Afvallen is ook een kwestie van het kopje te gebruiken, als je binnen een week 5-6 kilo kwijtspeelt ben je slecht bezig want hier komt het jo jo effect kijken.

Grtz
            stil growing

Comment

-regelmatiger (kleine porties) eten
              -véél drinken
              -krachtraining daarna cardio
              -vezels eten
              -dagelijks kleine hoeveelheid goede vetten binnenkrijgen (vis-, noten-, olijfolie)
              -Multi-vitamine
              en zeker je dagelijkse behoefte uitrekenen!

Als je je gewicht kent, je vetpercentage en je dagelijkse behoefte dan heb je een veel beter zicht op alles.

En je zeker niet blindstaren op de weegschaal. Als je krachttraining gaat doen/doet dan ga in spiermassa bijkomen. Spier is zwaarder dan vet. De spiegel als indicator is prima. Wel geen holle

Succes nog!

Comment

ben even aan het rekenen gegaan hier is mijn uitkomst:
                totaal
                2500kcal
                147.4 gr eiwit
                177 gr kool
                41,9 gr vet

kom dus op de kcal uit die hierboven genoemd wordt .is er misschien een link naar waar ik mijn behoefte kan uitrekenen??Zag wel een link maar kwam daar op 400 kcal uit lijkt mij wat veel

ik train op ma/woe/vrijdag dan kom ik goed uit met de kcal maar de dagen dat ik niet train is het dan niet teveel ?Moet ik dan wat laten bv shakes of brood?

patrick

Comment

Als je iets wil weglaten kies dan voor koolhydraten en niet voor proteïnen! Hou die shakes dus en laat wat koolhydraten in de avond vallen.

Misschien dat carb-cycling wat voor je is?

Edit: http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=811783

Comment

als ik de behoefte uitreken op deze site kom ik op 2668kcal maar dan moet ik het nog maal 1.8 doen dus 4802kcal.Lijkt mij wat veel ofniet

Comment

Als je een grote jongen bent kan dat wel kloppen.
                      Met mijn 120kg bij 1m85 kom ik er niet veel onder. Dus ofwel ben je langer dan mij ofwel ben je zwaarder.

Comment

Die behoefte zou kunnen kloppen maar lijkt ook mij wat aan de hoge kant. Je bent weliswaar zwaar maar je zegt veel vet te hebben, dit is loos gewicht dat geen energie verbruikt dus heeft niet al te veel invloed op je behoefte.
                        Welke berekening heb je ervoor gebruikt?

Aangezien je toch al heel erg moet gaan aanpassen denk ik dat je voor nu het beste af bent met het tweede schema dat je zelf hebt gepost.
                        Dat is niet perfect hoor maar heeft een vrij nette maaltijdverdeling waar je voorlopig eerst aan zult moeten wennen.
                        Zou wel proberen om in dat schema nog wat goede vetten te verwerken want die zitten erg laag, denk aan vette vis bijvoorbeeld, noten of iets als lijnzaadolie.

Je lichaam zal even aan deze manier van voeding moeten wennen, niet schrikken als de weegschaal even stagneert of zelfs ietsjes naar boven dreigt te gaan!!
                        Dit is hooguit een zeer tijdelijk effect, daarna zul je weer gestaag en op een veel gezondere manier gaan afvallen.
                        Zorg ook zeker dat je vetpercentage regelmatig gemeten wordt; je voeding is nu een stuk beter op orde waardoor je waarschijnlijk meer en sneller spier aan gaat zetten dan voorheen. Zoals al gezegd zijn spieren een stuk zwaarder dan vet dus als je alleen op de weegschaal afgaat kan dat een heel vertekend beeld gaan geven. Gebruik dus om je progressie te meten een combinatie van de weegschaal en de vetmeting...

Bekijk om de paar weken je vooruitgang en bepaal dan of je voeding nog steeds afdoende is. Spieren verbruiken energie dus naarmate je vet vrije massa toeneemt zal je dagelijkse behoefte stijgen. dit dien je met voeding te compenseren anders zul je alsnog vrij snel op een dood punt aankomen.
                        Veel succes!

Comment

BMR = 66 + (13.7 x weight in kg) + (5 x height in cm) - (6.8 x age)

en dan vermenigvuldigen met 1.6

Is er geen manier waarop je dit kunt bereken en waar het vetpercentage een rol speelt? Want volgens deze manier zouden een papzak en een bodybuilder van 100kg (zelfde lengte en leeftijd) dezelfde behoefte hebben..

Comment

Kijk ff onder sticky's, staan meerdere berekeningen ook met bf.

Comment

goed eten

hey

ben nu een week bezig met een redelijk eetschema moet zeggen bevalt zeer goed.Merk duidelijk meer kracht te hebben met trainen wat resulteert in nog zwaarder trainen en veel voldoening.Wissel kipfilet op brood af met verse zalm en eet ook walnoten voor goede vetten >zie gelukkig de weegschaal ook nog lichtjes zakken.Ga met nog meer plezier trainen .

thnxx voor de wijze raad

patrick

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X