BMI+energiebehoefte

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• BMI+energiebehoefte

Hallo

Wie kan mij eens duidelijk zeggen hoe ik aan een berekenign van mijn energiebehoefte kom en het beste een voedingsschema opstel.
    Mijn vetpercentage heb ik nog niet laten testen. Kan dit in de sportschool?
    Ben 1m75 en weeg 72 kg.
    Op deze site heb ik een link gevonden om een aantal dingen te meten:
    http://www.lijfsportenmiddelen.nl/ba...schemaingevuld

Als ik het goed snap heb ik een BMI van 24 en volgens mijn leeftijd (31) zou ik dus minimum 1743 moeten hebben.

Klopt dit? Hoe zet ik dit om in een goed voedingsschema?

Filip

Een berekening met je bmi gaat nooit goede waarden geven.
    Overigens is iedere berekening van je behoefte een indicatie, altijd goed op blijven letten dus wat een nieuw voedingsschema met je doet en eventueel het aantal kcal wat verhogen of verlagen indien nodig.
    De berekeningen die gemiddeld genomen het best uit de bus komen zijn degene waarbij je bf wordt meegerekend, de meeste berekeningen zonder bf kloppen vrij redelijk zolang je een redelijk gemiddeld bf hebt.

In het onderdeel sticky's vindt je een aantal berekeningen. Neem eventueel het gemiddelde van een antal verschillende berekeningen als de resultaten niet dicht bij elkaar in de buurt liggen.
    De calculator daar is nog niet helemaal top maar geeft al wel behoorlijke benaderingen.
    Onder Links staan wel wat sites/programma's die voedingswaarden weergeven, dan is het dus een kwestie van puzzelen totdat je een schema hebt waarvan de totalen zo dicht mogelijk in de buurt komen van de behoefte die je hebt berekend.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
    X