wat te eten als vrouw

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• wat te eten als vrouw

Even een vraag over voeding als vrouw,wat heeft een vrouw zo nodig tijdens trainen?ik heb het gevoel dat ik te weinig eet namelijk ik lees van alles over eiwitten enzo mijn eetschema is:
    S'morgens 1 cafeine vrije koffie met zoetjes en magere melk plus 1 stuk ontbijtkoek besmeerd met light boter.
    Tussen de middag:2 volkoren brood soms 3 als ik honger heb belegd met kaas of hazelnootpasta pindakaas lust ik niet dan 2 beschuitjes met muisjes,groene thee.
    Avond eten:gewoon wat ik lekker vind het meest roerbakschotels met rijst of macaroni,daarna een kommetje yoghurt.
    Verder eet ik niks drink 5 a 6 liter water per dag gemiddelt 2 cafeine vrije koffie 2 a 3 koppen groene thee of 1 a 2 gewone thee.
    Volgens mij kom ik te kort,maar weet dus niet wat ik wel of niet mag eten,en wat goed is voor de spieren kan iemand me even op weg helpen?Mijn buik zou ik graag ook strak willen hebben,doe elke dag 200 buikspieroefeningen nog tips??
    Havermouth en brinta,kwark en yoghurt lust ik ook.In ieder geval zou je me een stuk op weg helpen veel liefs Angélique
    Last edited by Angelina; 28-06-2006, 10:53.

Jep de juiste voeding is uiteraard net als de training en de gepaste rust de sleutel voor succes.
    Weet niet precies hoe bedreven je bent en wat je er voor over hebt Angelina, maar de normale weg begint bij het uitrekenen van je basibehoefte.
    Hiervoor zijn een aantal calculators op het board en elders te vinden. Mocht je er geen vinden heb ik er nog wel één voor je denk ik.
    Je berekent dus aan de hand van je leeftijd, gewicht, vetmassa... je dagelijkse behoefte en daarmee ga je dan vervolgens een voedingsschema opstellen (stap 2).
    In een dergelijk voedingsschema verdeel je dus je dagelijkse behoefte (die je uitgerekend hebt over een aantal maaltijden (liefst minimum 4 en nog beter om de 2-3 uur een maaltijd).
    De kcal-calculator heeft voor jou ook al een opdeling gemaakt in hoeveel eiwitten, koolhydraten en vet je moet opnemen op een dag. Dus nu nog de juiste producten zoeken die daar aan beantwoorden, wat ineenknutselen en ervoor zorgen dat je ongeveer aan je totale uitgerekende behoefte komt.

Enkele tips:

-probeer in nagenoeg elke maaltijd koolhydraten hoogwaardige eiwitten en vetten te verwerken. Dus goed die energiebehoefte doseren.
    -vermijd evenwel bij je laatste maaltijd (voor het slapengaan) overmatige vet- en KH-opname (tenzij je heel skinny bent en een ultrafast metabolism hebt ) Het standaard product voor het slapen gaan is dan ook vaak magere kwark
    -drink voldoende water 2 liter per dag is zeker niet overbodig en drink dit dan ook verspreid over de dag en niet alles tijdens de training bijvoorbeeld.
    -neem voldoende groenten (200g min) en fruit (2 stuks min) in je schema op
    deze dragen weinig bij tot qua calorieën maar zijn uiteraard eveneens belangrijk.

Good luck girl!

Grtz

Ineengeknutselde schema's mogen altijd gepost worden. Ze worden dan door andere members verder van tips voorzien.
    Last edited by Bocca; 28-06-2006, 11:14.

Comment

Ah ja en elke dag de buikspieren zwaar belasten gaat je geen spieren geven hoor.
      Een strakke buik is voldoende cardio + spiermassa kweken. Maar niet door elke dag te trainen dus. 2 keer de buikspieren trainen in de week volstaat zelfs. Elke spiergroep heeft rust nodig en de buikspieren zijn daar geen uitzondering op.

Comment

Uitstekende posts Bocca.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X