Voeding (allergie)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voeding (allergie)

Ik ben hier nieuw

Ben een jongen van bijna 20 jaar
    lengte 1.70
    en huidige gewicht 53,3
    Mijn huidige vetpercentage is nu 5,9 % en het moet 20% worden en doel is 12,5% voor 1 september te krijgen.
    Ik train nu 5x in de week met een bepaald krachtschema en cardio via een pas systeem.
    En na 3 augustus ga ik 2x in de week trainen.

Ben sinds maandag actief gaan fitnessen
    Ik wil graag naar de 60/65 kilo maar dit is moeilijk voor mij
    want ik ben lactose intolerant(kan dus geen melk vedragen en ook geen eiwittenshakes) en mijn stofwisseling is heel erg snel. Van 1 week mac eten, 2x op een dag kom ik 0,3 kilo aan. Ik heb het geprobeerd, maar junk food is alleen ongezond. Ik ben dus opzoek naar een voedingsschema dat bij mij past hopelijk is dit de plek waar ik dat zal vinden.

Ik heb een schema wat ik vandaag heb gegeten

Ontbijt

-Appel
    -Banaan
    -4 Boterhammen met Jam
    -Water
    -Vitamine B tablet (te maken met me huid)
    -Vitamine A t/m Z

Middag
    -2 paar Tosti's
    -Water
    -halve pak Magere Yoghurt (0,75 lit) (vanwege lactose allergie)

Avond
    -Avond eten (meestal rijst met kip of aardappelen)
    -Water

Ik zat er aan te denken om in de vakantie
    2 x warm te eten en dan vooral 2x pasta vanwege de koolhydraten
    Maar hopelijk heeft nog iemand tips voor mij?
    Last edited by newjackcity; 07-07-2006, 12:38.

welkom kerel

kijk even bij voeding hier op de site dan zal je gelijk zien dat en sporter al gouw 5 - 6 keer eet op een dat en jij zegd dat je "veel" bv yoghurt eet maar wat voor jou veel is is voor mij weer weinig of anders om

dus...
    kijk daar even en kijk wat je kan / moet veranderen

Who's the Chef

Comment

Ja ik zie dat veel mensen bijvoorbeeld in de ochtenduren veel eten
      Ik ben hier in erg onregelmatig ook tussen de middag
      vanaf mag ik morgen ga ik de ochtend 4 boterhammen met pindakaas eten en in de middag 6

Ik zie ook dat ze muesli eten met melk 's ochtends en in de avond voor het naar bed kwark eten. Maarja
      Ik mag geen kwark en geen melk. Alleen magere yoghurt...

Ik kan ook niet goed tegen EI, zowel gekookt en gebakken. Want daar zat ik ook aan te denken om 1 ei elke dag te nemen. Maar me darmen trekken dat niet.

Comment

probeer 5 6 x per dag te eten een beetje
        magere yoghurt is prima met beetje havermout brinta cornflacks maar der wat moois van
        Who's the Chef

Comment

ja

Eet meer vlees.. op je brood.. bijvoorbeeld rundvlees, varkensvlees. ipv jam. Speklapjes op je brood en zo. Verder veel Chinees eten.. veel energie veel suikers binnen krijgen zodat die als vet worden opgeschlagen

Comment

ok heb nu mijn schema veranderd in

8.00 4 boterhammen pindakaas, water, fruit
            12.00 6 boterhammen pindakaas of gebraden gehakt water, fruit
            15.00 snacks(croisantje ofzo of tosti)
            17.30 pasta
            21.00 pasta
            23.00 yoghurt

chinees eten lukt wel, ik ben toevallig half chinees
            Last edited by newjackcity; 07-07-2006, 10:16.

Comment

probeer bij elke maaltijd wat eiwitten te nemen. ik zie dat je pasta eet, daar zou je dus wat van eiwitten kunnen eten.
              en water hoef je niet te vermelden in je schema. water levert je geen enrgie. zorg dat je er minimaal 1,5 liter van drinkt en drink tijdens je training.
              gr

Comment

Ik hoorde toch iets raars vandaag op school dat als je meer massa wil hebben dat je naar het "wc gaan" moet beperken tot 1x per dag
                Maar ik dacht ik eet nu meer, spijsvertering is al snel bij mij dus, soms moet ik wel 2-3 keer op een dag. Is dat dan minder goed, kan het me niet voorstellen dat je het moet ophouden, want dat is natuurlijk nooit goed

Comment

Is idd onzin, als je moet gewoon gaan.
                  Een lactose intolerantie hoeft geen nadeel te zijn, gebruik zelf helemaal geen zuivel en hoewel het dan iets lastiger is om aan je eiwitten te komen is het verder geen probleem. Veel shake poeders bevatten trouwens helemaal geen lactose en zijn ook prima met water of een sapje te mengen.

Je schema wordt al ietsjes beter maar om het goed te krijgen zijn twee dingen nodig: weten wat je behoefte is en weten wat je binnen krijgt.
                  Check ff de onderdelen 'sticky's' en 'links', hier kun je onderwerpen vinden om je behoefte uit te rekenen en tabellen om uit te rekenen wat de totalen van je schema zijn. Om aan te komen moet je zorgen dat je boven je behoefte zit en als richtlijn voor de verdeling eiwit/koolhydraten/vetten kun je bijv. 25/55/20 % aanhouden.
                  Succes.

Comment

Nectar van Syntrax

zit geen lactose..iemand ervaring ermee
                    ze zeggen dat het nog beter als een shake is?

Comment

Ken het niet maar is gewoon een eiwitpoeder zoals velen hoor, enige waar ze zeggen verschil mee te maken is met de smaak.
                      Je kunt het gerust proberen als je wilt maar zoals ik al zei zijn er veel poeders die vrij zijn van lactose en ook andere poeders hoef je niet met melk te nemen, is het meest gebruikelijk maar met water of sap kan ook.

Comment

Al gedacht aan alpro -soja producten ( pudding en melk) allemaal op basis v soja dus verteerd veel beter. Moet je maar is proberen ...
                        Succes

Comment

Bedankt gasten!

Ga al lekker aan de slag
                          Tenminste een goed forum met reacties waar je wat aan heb

bedankt!

Comment

gaat helemaal goed komen met je schema. het is alleen een beetje zoeken naar lactose vrij producten. maar lactose intollerantie komt zeer veel voor. alleen niet zo veel bij blanken. wel veel meer bij aziaten en zwarte mensen. dus er zijn vast genoeg mensen die nog meer tips voor je hebben om een goed schema te kunnen samenstellen.
                            gr

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X