Junkfood Nog Slechter Dan Gedacht!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Junkfood Nog Slechter Dan Gedacht!

Niemand zal het ontkennen, die lekkere hamburger, die franse frietjes of kroket, heerlijk zijn ze. Maar als je gezondheid en je figuur je belangrijk zijn, is het nu misschien meer dan ooit tijd om deze lekkernijen zoveel te laten staan.

Namelijk dat de zogenaamde transgene vetten (de vetten die zich met name in fast food bevind, alsmede in chips) er voor zorgt dat het vet zich opslaat rondom te taille. Dit gebeurt niet alleen als je te veel eet, nee zelfs bij een kcal gecontroleerd dieet verplaatst het vet zich naar de omgeving van de taille.

Hier houdt het nog niet op! Het was zelfs zo dat de groep apen die transgene vetten kregen 7,2% in lichaamsgewicht toenamen - en dit onder een kcal tekort!

Hoewel apen niet helemaal gelijk zijn mensen (maar voor 95% qua DNA profiel) zijn dezelfde resultaten te verwachten bij mensen.

Wat betreft de gezondheid: Een zeer recent onderzoek met de apen (april 2006) liet zien dat een 2% hogere inname van transgene vetten leidt tot een 23% grotere kans op hart en vaatziekten.

Dus de volgende keer dat je aan een snelle hap denkt, het misschien alleen even bij denk houden.
    ''I'm proud to this is all natural babe!!"

waar is de bron vermelding??

ik persoonlijk geloof er niet zo in.
    Who's the Chef

Comment

Ach een frietje op zn tijd.... Nog altijd "gezonder" dan een naald in je reet!
      Bier kuur & pizza dieet! Wedden dat je dan aankomt?!?!

Comment

Originally posted by been
        waar is de bron vermelding??

ik persoonlijk geloof er niet zo in.
        William Llewellyn's Body of Science :: Issue #4 het tijdschift
        ''I'm proud to this is all natural babe!!"

Comment

vind het allemaal erg overdreven en dan hebben we het nog niet eens over de genen gesproken.. ik bijvoorbeeld sla bijv. weinig vet op bij mijn taile maar meer bij me onderbuik en ik heb iets van 0% bij me taile heb meer zon vrouwe taile zonder love handles

Comment

die transvetzuren die er in hoge mate in zitten zorgen er wel voor dat je eiwitten niet goed opgenomen worden.

Comment

gelukkig ben ik aardig sterk in het ontwijken van ongezond eten dus dat is mooi:P ik drink alleen we graag pils en dat zal ik altijd blijven doen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X