Wat bij erfelijk probleem?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat bij erfelijk probleem?

Ik ben dus 19 jaar, iets meer dan 1m70 en ik weeg 50 à 55 kg.
    Ondergewicht dus...

Onder de 50 ben ik nog nooit geweest, ook al eet ik 2 dagen niet.
    Maar boven de 50 kan ik wel, als ik echt vééél heb gegeten.
    Dan stijgt mijn gewicht met een paar kilootjes, maar een dag later weeg ik opnieuw rond de 53 kg.

Ik eet tamelijk gezond (ik heb dagelijks een uitgebreid ontbijt, een groot stokbroodje met allerlei groenten en vissalade voor lunch, een paar koekjes als tussendoortje en een warm diner), maar ik durf wel eens een bakje friet eten met een sappig worstje oppeuzelen (meestal de zaterdag).

Mijn vader zit met hetzelfde probleem (maar zijn lengte is wel 1m65).
    Dat wil duidelijk zeggen dat ik met een erfelijk probleem zit.

Nu, hoe veel ik ook eet of hoe meer ik ook train, mijn gewicht blijft maar rond de 53 kg schommelen.
    Maar het resultaat van mijn training (2maanden) begint wel duidelijk zichtbaar te worden.

Is er iemand die ook dit probleem heeft (gehad)?
    Kan ik ooit van gewicht bijkomen? Zoja, wat moet ik dan doen?

Dank je

Sorry hoor maar je werkt er zelf niet echt aan mee he!

Als je een groot ontbijt eet, een paar koekies en avond eten op 1 dag.

Dat is echt totaal VEEL TE WEINIG je moet zoiezo 5/6 goede maaltijden per dag eten en dus ook veel meer!

paar goede tips:

- koop/gebruik zoveel mogelijk een weight gainer

(bv hier te koop: Bodylab.. De website voor een gezond leven)

- tip: je kan vitargo gebruiken!

- eet veel vette vis als sardiene, makreel, zalm

- eet veel gezonde vetrijke producten als pindakaas, noten (cashewnoten, hazelnoten, pinda's, pecanoten, macademanoten of een bakje/zakje notenmix)

- eet koolhydraat rijke producten als rijst, ontbijtkoek, havermout/brinta met veel rozijnen, pasta's met goed veel saus, witbrood, CReusli (lieft een 4 noten of chocolade/caramel creusli) met volle yoghurt! etc.

- eet veel maaltijdrepen/proteinbars als tussendoortjes!

-

eet zoveel je kan dus zoiezo 5/6 keer per dag zoveel mogelijk!

geen honger?! Prop het er maar gewoon in.

en het allerbelangrijkste DOE GEEN CARDIO!

EN MAAK EEN GOED VOEDINGSSCHEMA MET DIT SOORT VOEDING ERIN!

Begin niet aan troep als patat, pizza chips ofzo, dat zijn wel vetrijke maar totaal niet voedende producten!

bv:
    In een echt grote bak Creusli (4 noten van quaker) met volle yoghurt en rozijnen zitten echt meer calorieen, eiwitten, koolhydraten en vetten als in een bakkie patat. Maar in tegenstelling tot patat is het eerdergenoemde wel een goede voeding!
    Last edited by Spiros; 25-10-2006, 18:00.

Comment

Niet Te hard van stapel lopen spiros maar.. Amen.

ps. rustig opbouwen.
      VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Wat betreft het erfelijke kan ik niets zinnig over zeggen, maar wel je eetpatroon dat moet drastisch omhoog zoals spiros al aangeeft. dat wordt vreten als een beest!!!!

grt f
        als trainen een gewoonte is komt de rest vanzelf..

Comment

Helemaal eens met spiros.

Een erfelijk probleem is het ook niet, dat maak jij ervan. Het is erfelijke aanleg die je meegekregen hebt.

Ik woog toen ik begon met trainen 55 kg. en heb ook de erfelijke aanleg om "mager" te zijn. Ik trainde hard en at voldoende eiwit. Toch gainde ik bijna niet.

Pas toen ik "MASSIVE amounts of food" ging eten gainde ik. Dat deed ik niet van de 1 op andere dag maar bouwde ik rustig op. Telkens meer eten, enz.
          Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Justem

Comment

ja misschien een weightgainer of de mc donalds te vriend houde ik ben ook begonnen rond mei met 53.5 kg en weeg nou 58.5 en ik heb niet echt iets gebruik en dat je nou kan zegge dat ik goed op me eten let is ook overdreven dat moet jij makkelijk ook kunnen ! was toen evengroot als jou nou ietsie groter
              on the road to get huge

Comment

Originally posted by Spiros View Post
                Sorry hoor maar je werkt er zelf niet echt aan mee he!

Als je een groot ontbijt eet, een paar koekies en avond eten op 1 dag.

Dat is echt totaal VEEL TE WEINIG je moet zoiezo 5/6 goede maaltijden per dag eten en dus ook veel meer!

paar goede tips:

- koop/gebruik zoveel mogelijk een weight gainer

(bv hier te koop: Bodylab.. De website voor een gezond leven)

- tip: je kan vitargo gebruiken!

- eet veel vette vis als sardiene, makreel, zalm

- eet veel gezonde vetrijke producten als pindakaas, noten (cashewnoten, hazelnoten, pinda's, pecanoten, macademanoten of een bakje/zakje notenmix)

- eet koolhydraat rijke producten als rijst, ontbijtkoek, havermout/brinta met veel rozijnen, pasta's met goed veel saus, witbrood, CReusli (lieft een 4 noten of chocolade/caramel creusli) met volle yoghurt! etc.

- eet veel maaltijdrepen/proteinbars als tussendoortjes!

-

eet zoveel je kan dus zoiezo 5/6 keer per dag zoveel mogelijk!

geen honger?! Prop het er maar gewoon in.

en het allerbelangrijkste DOE GEEN CARDIO!

EN MAAK EEN GOED VOEDINGSSCHEMA MET DIT SOORT VOEDING ERIN!

Begin niet aan troep als patat, pizza chips ofzo, dat zijn wel vetrijke maar totaal niet voedende producten!

bv:
                In een echt grote bak Creusli (4 noten van quaker) met volle yoghurt en rozijnen zitten echt meer calorieen, eiwitten, koolhydraten en vetten als in een bakkie patat. Maar in tegenstelling tot patat is het eerdergenoemde wel een goede voeding!

kun je rozijnen in brinta doen ?
                on the road to get huge

Comment

uhm..sorry maar dat is een beetje vragen naar de bekende weg :P

NATUURLIJK kan je rozijnen in koude of warme brinta doen!

maar wel eerst de brinta warm en klaar maken..dan pas de rozijnen erin! anders in het opwarmproces worden ed rozijnen hard :S (niet echt lekker)

je kan alles in brinta doen..fruit rozijnen man zelfs brood (al is dat laatste geen aanrader:P behalve suikerbrood ofzo dan:P hehe)

Comment

Originally posted by Spiros View Post
                    uhm..sorry maar dat is een beetje vragen naar de bekende weg :P

NATUURLIJK kan je rozijnen in koude of warme brinta doen!

maar wel eerst de brinta warm en klaar maken..dan pas de rozijnen erin! anders in het opwarmproces worden ed rozijnen hard :S (niet echt lekker)

je kan alles in brinta doen..fruit rozijnen man zelfs brood (al is dat laatste geen aanrader:P behalve suikerbrood ofzo dan:P hehe)
                    mjammie brinta met wortel en kaas.
                    VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X