Tonijn (voor op brood of om zo te eten)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tonijn (voor op brood of om zo te eten)

Ik mag graag tonijn eten en aan het forum te zien zijn er meerdere mensen die tonijn eten. Ik vind tonijn zo uit blik nogal een droge hap dus ik doe altijd het volgende:

1 blikje tonijn
    1 eetlepel Calvé extra light mayonaise (per 100 ml 95 kcal, 0,6 g eiwit, 11 g koolhydraten waarvan 5 g suiker, 5,5 gr vet waarvan 0,5 g verzadigd vet)
    1 augurk
    1 theelepel kappertjes
    zout en peper naar smaak

Ik hak de augurk en de kappertjes zo fijn mogelijk en meng dit met de mayonaise door de tonijn en breng het op smaak met een heel klein beetje zout en wat peper.

Door de extra ingrediënten misschien niet zo gezond als gewoon alleen tonijn eten, maar ik neem dat kleine beetje extra light mayo voor lief aangezien het wat mij betreft de tonijn veel lekkerder maakt .

Lekker voor op brood, een cracker of gewoon om zo te eten!
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Er zijn er velen die het zo doen hoor. Maar goed om dit recept eens op het forum te zien!
    Geniet, en drink met maten!

Comment

Leuk recept idd. Zelf zou ik Zaanse mayo gebruiken, zit ook nog omega 3 in.
      Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Ikzelf kap er altijd cocktailsaus door.(de lightversie) en dan op de boterham.
        Heerlijk.
        getting back in shape...

Comment

Ik heb zelf altijd yogonaise. Erg goed om te eten en ook minder calorieen.

Comment

Originally posted by gais_der_german View Post
            Ik heb zelf altijd yogonaise. Erg goed om te eten en ook minder calorieen.
            Leef jij ook nog? Long time no see
            Geniet, en drink met maten!

Comment

Gebruik alleen rode sauzen.
              Who's the Chef

Comment

Samen met de mayo wat zaanse mosterd erbij mengen is ook heerlijk
                "If challenge had a taste...you'd be quite delicious."

Comment

Ga deze ook eens proberen! Bedankt

Comment

ik vreet voor het slapen gaan een blikje tonijnmoot, zo uit het blik geen probleem mee, je moet niet teveel water eruit persen blijft het een beetje drassig en zit er zat smaak aan door het zoute water
                    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                    Go heavy or go home!

Comment

daar heb ik ook nooit zoveel problemen mee hoor :P om het gewoon uit blik te eten zonder wat erdoor heen.. Maar alles wat erbij komt maakt het wel weer lekkerde

Comment

ook lekker en het verbrand nog vet ook, meng er eens wat chili door.

Comment

Tonijn in eigen nat
                          Tomaat/paprika
                          Komkommer/augurk
                          uitjes
                          knoflook

DIt is ook een goede combi.. en heel wat gezonder..
                          Stats: 1.78 / 70 Kilo / 12 % Mood: Bulking op 3900 Kcal Overige Stats: DL: 5*110 / BP: 5*70 / Below Par. Squat 5 *90

Comment

Klinkt goed!

Hou zelf alleen niet zo van mayo dus doe er zelf een eetlepel olijfolie doorheen, als je het dan nog door de blender haalt is het net paté!
                            The harder I work, the luckier I get!/ tú dijiste que no era capaz..ahora va por ti!

Comment

Ik ben het mezelf aan het aanleren om het te eten, vind het net kattenvoer..
                              Wat ik doe is altijd iets van ketchup erbij en een glas water om het weg te spoelen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X