Linzensoep

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Linzensoep

Ik dacht... laat ik ook eens een receptje delen.

Het is in ieder geval flink voedend, rijk aan eiwitten en arm in vet.
    Ik weet niet precies hoeveel kh, maar ongeveer 23,5g eiwitten per 100 gr

Als basis pak je een kippenbouillon (kan ook gewoon water, maar is minder lekker)
    Je brengt iets van een litertje aan de kook dan voeg je 400 gr rode linzen toe.

Je laat dit zo'n 25 minuten lekker pruttelen. Koken op een zacht vuurtje met af en toe roeren.
    Voeg naar smaak kerry, gember, cayenne peper en paprika toe.
    Ik gebruik ongeveer een volle eetlepel kerry, en afgestreken eetlepels van de rest.

Als laatste voeg je een blikje tomatenpuree toe, en voila. Een heerlijk (redelijk dik) soepje
    Fear is the mind killer

Okaaay. Ik las dus de dag nadat ik dit gepost had... dat er stemmen opgaan dat de er iets is met linzen wat juist weer niet goed is voor je spieren. :S

So much for that idea. Toch maar weer terug naar de traditionelere ei-wit verschaffers
    Fear is the mind killer

Comment

Gozer laat je niet gek maken
      Hartstikke gezond en GEWOOON ZIEK, lekker

Voor de mensen die niet weten wat echt voedsel is...
      EET DIT

En dan nog een toevoeging:
      -wortels in kleine stukje meekoken, zowel een uitje erdoorheen maak het echt goddelijk

Thanks for posting mate

Comment

Originally posted by sf01 View Post
        Ik dacht... laat ik ook eens een receptje delen.

Het is in ieder geval flink voedend, rijk aan eiwitten en arm in vet.
        Ik weet niet precies hoeveel kh, maar ongeveer 23,5g eiwitten per 100 gr

Als basis pak je een kippenbouillon (kan ook gewoon water, maar is minder lekker)
        Je brengt iets van een litertje aan de kook dan voeg je 400 gr rode linzen toe.

Je laat dit zo'n 25 minuten lekker pruttelen. Koken op een zacht vuurtje met af en toe roeren.
        Voeg naar smaak kerry, gember, cayenne peper en paprika toe.
        Ik gebruik ongeveer een volle eetlepel kerry, en afgestreken eetlepels van de rest.

Als laatste voeg je een blikje tomatenpuree toe, en voila. Een heerlijk (redelijk dik) soepje

+gekookte aardappelen en gekookte wortels goed mixen met een mixer en voor de sier geraspte kaas erover heen en smullen...

Comment

Klinkt lekker hoor kerel, alleen ben niet zo dol op die linzen
          Blijf vooral je zelf, er zijn al zo veel anderen.

Comment

Oeh klinkt lekker! Ik ga hem van de week uitproberen
            Je moet de lat hoog genoeg leggen om er onderdoor te kunnen.

Comment

Als ik me niet vergis zijn dit toch allemaal plantaardige eiwitten? Die kun je niet echt meetellen bij je eiwitinname, helaas. (Soja is dan een uitzondering, hoewel ook dit niet echt ideaal is.)

Maargoed, het bevat niet veel kcal, geen snelle suikers, en als het lekker smaakt, is er niks mis mee. Prima voor in de bulk zou ik zeggen.
              Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
                Als ik me niet vergis zijn dit toch allemaal plantaardige eiwitten? Die kun je niet echt meetellen bij je eiwitinname, helaas. (Soja is dan een uitzondering, hoewel ook dit niet echt ideaal is.)

Meetellen als calorie : ja
                meetellen al compleet aminozuur keten : nee

Comment

Tja... ik had het zelf in al genuanceerd (zie 2e post in dit thread)
                  En zeker... over het algemeen zijn plantaardige eiwitten minder nuttig en kun je je rijk rekenen met de hoge eiwit waardes van linzen zonder dat het echt zo nuttig is.

Maar het is ook niet zo dat je er niks aan hebt. En de meningen over ze meetellen of niet zijn verdeelt.
                  Fear is the mind killer

Comment

Ik neem aan dat je reactie sloeg op mijn eerste zin? Soja kun je, voor zover ik weet, gebruiken om aan je eiwitten te komen, al is het niet echt een aanrader vanwege zijn lage CS?

Edit: er zit groente bij, dus zoals ik ook al aangaf is het zeker niet ongezond, dus prima 'voor drbij'.
                    Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

net dus een interessant stuk gelezen over eiwitten. Er wordt onderscheid gemaakt tussen dispensible en indispensible amino's. In plantaardige voeding zitten meer dispensible en minder indispensible. In dat opzicht zijn plantaardige bronnen 'minderwaardig'.
                      Hij nuanceert dit met dat als je animo verbruik hoog ligt, en onder bepaalde omstandigheden... de dispensible's.... conditionally indispensible kunnen zijn/worden.

Zeker bij een verhoogde eiwit intake zal dus zeker een deel van deze amino's nog steeds nuttig zijn. Ze niet metellen klopt dus ook niet helemaal.

Hier de link naar de discussie waar de link in voorkomt:
                      http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...n-cycling.html
                      Fear is the mind killer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X