Wat eet je op het werk?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat eet je op het werk?

Daar ik zal beginnen met een voedingschema vraag ik mij af wat jullie zo allemaal eten op het werk?
    Voor mij werk ben ik altijd op de weg tussen 8u30 en 16u30.
    Dus ik heb niet de mogelijkheid om dingen op te warmen.
    tot nu was het altijd we lergens een broodje kaas langs de weg.
    Dus veel ervaring in iets samenstellen heb ik niet.
    Komt er ook nog eens bij dat ik geen vlees meer eet. Dus wordt het wel echt moeilijk.
    Ik eet wel nog vis.

Koop bij de blokker van die soort tuppaware bakjes en neem je die mee naar je werk. Stop daar in (afhankelijk van je voedingsschema):

- noten
    - kwark
    - Tonijn (met beetje mayo en ui)
    - havermout met kwark en beetje aanmaaklimonade
    - belegde boterham
    - fruit en groente
    You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Plastic bakjes. 2 ofzo. En dan een bak kwark, 4 snee brood en wat eieren. Ander bakje vol met rijst/sperziebonen/noten/kip. Kun je allemaal prima eten zonder tussen door te moeten opwarmen. Blik met tonijn was ook makkelijk te doen.

Comment

Originally posted by sinte View Post
        Daar ik zal beginnen met een voedingschema vraag ik mij af wat jullie zo allemaal eten op het werk?
        Voor mij werk ben ik altijd op de weg tussen 8u30 en 16u30.
        Dus ik heb niet de mogelijkheid om dingen op te warmen.
        tot nu was het altijd we lergens een broodje kaas langs de weg.
        Dus veel ervaring in iets samenstellen heb ik niet.
        Komt er ook nog eens bij dat ik geen vlees meer eet. Dus wordt het wel echt moeilijk.
        Ik eet wel nog vis.

warm je gewoon in magnatron langs de weg bij shel gewoon in de magnatron alles kan

Comment

Kwark+noten of vis is wel een goed idee om die om ongeveer 3 uur naar binnen te werken maar als ik hem in mijn kluisje bewaar is ie niet lang goed denk ik ook niet in alu folie.

Comment

Je kunt bij veel benzinestations zakjes groenten of fruit kopen. Zorg dan gewoon dat je een paar blikjes tonijn in water, een vork en een blikopener in je auto hebt liggen en je kunt de hele dag vooruit.
            Als je van meer afwisseling houdt kun je volkoren boterhammen beleggen met rucola sla of bladjes spinazie en dan verder beleggen met mager vleesbeleg zoals kip- of kalkoenfilet. Beetje mosterd of sambal erop is ook heerlijk. Bewaar het in tupperware doosjes of iets vergelijkbaars en je houd het vers. In de zomer uiteraard in een koeltas.
            Voor de moeilijke momenten waarop je snel eiwit nodig hebt maar weinig tijd hebt (zeg 5 minuten) kun je een shake nemen. Water kun je overal krijgen.
            Geniet, en drink met maten!

Comment

IK werk meestal van ergens in de namiddag (van 15.00u) tot 's avonds (tot 23.00).
              Dit betekend dat ik dus eigenlijk gewoon een half dagdeel zou missen.
              Ik heb mijn voedingsschema zo ingeplanned dat ik op het werk 3 maaltijden eet.

8 sneden meergranen brood met kipfilet
              2 sneden brood los
              1 bakje tonijn in water (gewoon wit bakje waar ooit eens chinees ofzo in zat)

Dit verdeel ik over mijn hele werk dienst. Krijg je vast wel een routine in.
              The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Ik eet rond een uur of twee mijn eerste maaltijd van de dag. Kip, twee eieren, bergje groente, handje noten, wat sups. Neem ik mee in zo'n emmertje van Boerenvla of zoiets. Behalve de sups dan. Die neem ik in een apart zakje mee. Net als de nootjes, doe ik er later bij.
                "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Thx voor de antwoorden. Ik heb ze inmiddels al opgevolgd en alles loopt vlot. Ik hen nu zo'n elektrische koelbox gekocht. Zo blijft alles lekker fris.
                  Ik eet veel tonijn, zalm, noten, rijst, gekookte ei en kwark onderweg.
                  Thuis eet ik dan wat m'n vrouw voor me kookt. Meestal vegi burgers of curry's met tofu gehakt pasta of rijst.
                  Is dit ok zo?

Comment

Heb je een schemaatje met de kcal's?
                    Waar je ze uit haalt is in ieder geval wel goed.

Comment

Ik eet de bagger van Paresto, haha
                      How you like them apples?

Comment

uhmm op werk eet ik vers afgebakken brood. met verse gesneden vleeswaren. bekertje melk. en smiddags suppje

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
                          uhmm op werk eet ik vers afgebakken brood. met verse gesneden vleeswaren. bekertje melk. en smiddags suppje
                          ...en dan vraag jij je af waarom je niet groeit...
                          Geniet, en drink met maten!

Comment

Ik neem alles mee, zelfs makreel die ik daar 'slacht'.

In aluminiumfolie blijft het langer dezelfde temperatuur.

Comment

Heb gelukkig een magnetron op me werk, dus als ik late dienst heb, warm ik gewoon even een bak van 1kg eten op. (rijst kip groente) (bami zelf gemaakt)
                              en tussen door nog 6 volkoren sneetjes met kipfile.
                              of gekookt ei (3)
                              Blijf vooral je zelf, er zijn al zo veel anderen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X